Siz kartlarınızı iyi oynayın geleceğin Doblo’larını üretelim

Güncelleme Tarihi:

Siz kartlarınızı iyi oynayın geleceğin Doblo’larını üretelim
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2005 00:00

Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, ‘Mini Cargo’ ve ‘D200’ modellerinin üretimi için 500 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarını hatırlatarak, ‘Yatırımlara devam etmek istiyoruz. Hükümet de otomotivin gelişmesini istiyorsa kartlarını iyi oynamalı. Hükümetten teşvik gelirse Doblo’nun gelecek kuşak modellerini üretebiliriz’ dedi.

TÜRKİYE’de yatırımlara devam edeceklerini belirten Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, Türk hükümetini de yerel üretimi desteklemeleri konusunda ikna etmeye çalıştıklarını söyledi. Altavilla, ‘Mini Cargo’ ve ‘D200’ modellerinin üretimi için 500 milyon Euro’luk ek yatırım yapacaklarını vurgulayarak, ‘Bu iki projenin devreye girmesiyle üretim kapasitemizde 300 bin adetlik bir artış olacak. Mini Cargo projesinin finansmanı konusu ise Aralık ayı ortasında netleşecek. Kreditörlerin gösterdiği ilgiden çok memnunuz’ dedi.

TEŞVİK GELİRSE:

Üretim kalitesini artırmak için de yeni yatırım yapacaklarını söyleyen Altavilla, ‘Türkiye pazarı oldukça rekabetçi. Bu durum sadece satışlarda değil, aynı zamanda mühendislik ve üretim kalitesinde de öne çıkıyor’ dedi. Türkiye’deki üretilen yeni Fiat Doblo’nun ‘2006 yılının ticari aracı’ seçilerek başarısını kanıtladığına işaret eden Altavilla, şöyle konuştu: ‘Doblo’nun gelecek kuşak modellerini Türkiye’de üretmek istiyoruz. Hükümeti yerel üretimi desteklemeye ikna etmeye çalışıyoruz. Bu, Türkiye’de ulusal otomotiv sanayiinin gelişmesi açısından önemli. Teşvik gelirse Doblo’nun gelecek kuşak modellerini Türkiye’de üretebiliriz.’

KARTLARI İYİ OYNAMALI:

Altavilla, özellikle Doğu Avrupa ülkelerinde yeni fabrikalar açılması ve üretimlerin yerelleştirilmesi yönünde hükümetlerin sağladığı teşviklere dikkat çekerek, başka ülkelerdeki bu tür teşviklerin kaçınılmaz olarak Türkiye’nin rekabet gücünü etkilediğini söyledi. Türkiye’deki operasyonları geliştirmek istediklerini vurgulayan Altavilla, ‘Türk hükümeti de birtakım kartlarını oynamalı ve eğer bu sanayiinin gelişmesini istiyorsa bazı hamleler yapmalı’ dedi. Teşviklerin sadece kapasite artırımı olarak görülmemesi gerektiğini belirten Altavilla, ‘Türkiye’de ‘know-how’ konusunda bazı teşvikler verilebilir. Bu teşviklerle batılı şirketler de Türkiye’ye gelip, ülkedeki bilgi ve insan gücü birikimini kullanabilirler’ dedi.

KOÇ’UN YOLUNDA GİDİYORUZ:

Altavilla, Türkiye’nin Fiat için son derece stratejik bir ülke olduğuna dikkat çekerek, ‘Özellikle güçlü bir yerel partnerle işbirliği yapmamız çok önemli. Bizim bu aşamada Türkiye’de bulabileceğimiz en güçlü partner Koç Grubu’dur’ dedi. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’un Türk otomotiv sektörünün gelecek 10 yılıyla ilgili değerlendirmesine ilişkin olarak, ‘Yatırım konusunda her hissedar kendi istediği kararı verebilir’ diyen Altavilla, şöyle devam etti: ‘Fiat Grubu, Koç Grubu ile olan işbirliğinden son derece memnun ve işbirliğini daha da güçlendirmek istemektedir. Biz sadece üretimde değil, otomotiv sanayiinin bütün dallarında Koç Grubu ile işbirliğini güçlendirmek istiyoruz. Şahsen Mustafa Koç’la hem fikirim. Bu nedenle Tofaş da bu yönde hareket ediyor. Tofaş, artık Mustafa Koç’un gösterdiği yolda ilerlemektedir.’

KÁRIMIZI İKİYE KATLADIK:

Alfredo Altavilla, şirketin 9 aylık vergi öncesi kárının geçen yılın aynı dönemine göre iki kattan fazla artarak 131.4 milyon YTL’ye, 2004’te yüzde 2.9 olan net kár marjının ise bu yıl yüzde 6’ya ulaştığını kaydetti.

Üretimin yarısıyla ihracatta 481 milyon Euro’yu bulduk

TOFAŞ’
ın yılın ilk 9 ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki payını yüzde 11.1’den 11.8’e yükselttiğine işaret eden Alfredo Altavilla, ihracatın da yüzde 1.4 artarak yaklaşık 481 milyon Euro büyüklüğe ulaştığını söyledi. Bu yıl 123 bin adet araç ürettiklerini dile getiren Altavilla, ‘Bu üretimin yüzde 50’si iç pazarda satılırken, geri kalan yüzde 50’si ise ihraç edildi. Böylece, iç pazar satışı ve ihracatta dengeli bir seyir izlendi’ dedi.

Fiyat oyununa katılmayıp kárlılığa önem veriyoruz

ALFREDO
Altavilla, satışlardaki azalmaya rağmen kárlılık artışının ne şekilde sağlandığı sorusuna ‘Biz düşük fiyat oyununa katılmıyoruz. Her koşulda öncelikle kárlılığa önem veriyoruz. Kárın ve kárlılığın ikiye katlanmasında üretim, satış ve dağıtım maliyetlerindeki düşüşün yanı sıra teşviklerin etkisi oldu’ yanıtını verdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!