SEAT ve CUPRA CEO’su Wayne Griffiths İstanbul’da açıkladı: ‘Türkiye’yi stratejik pazarlar arasına aldık’

Güncelleme Tarihi:

SEAT ve CUPRA CEO’su Wayne Griffiths İstanbul’da açıkladı: ‘Türkiye’yi stratejik pazarlar arasına aldık’
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2024 07:00

Türkiye’de Doğuş Otomotiv’in temsil ettiği CUPRA ve SEAT markaları 2023 yılında toplam 21 bin 904 adet satışa ulaştı. Özellikle Formentor satışlarının patlama yaptığı Türkiye, geçen sene markanın altıncı büyük pazarı haline geldi.

Haberin Devamı

Söz konusu başarı kapsamında geçtiğimiz hafta İstanbul’da “CUPRA Electric Impulse” isminde bir etkinlik düzenledi. Markanın davetiyle etkinlik öncesinde söyleşi yaptığımız SEAT ve CUPRA CEO’su Wayne Griffiths, Türkiye’yi CUPRA dünyasında stratejik pazarlar arasına aldıklarını belirtti. Dünyada sadece 8 noktada açtıkları CUPRA City Garage’ların dokuzuncusunu İstanbul’da açacaklarını da söyleyen Griffiths, elektrikli modelleri Born ve Tavascan’ı 2024’te Türkiye’de de satışa sunacaklarını söyledi. Griffiths, CUPRA ve SEAT markalarıyla Türkiye’de yüzde 2 olan pazar paylarını yüzde 3-4’e çıkarmak istediklerinin de altını çizdi.

SEAT ve CUPRA CEO’su Wayne Griffiths İstanbul’da açıkladı: ‘Türkiye’yi stratejik pazarlar arasına aldık’

Haberin Devamı

ELEKTRİK PATLAMASI

Türkiye’deki elektrikli araç potansiyeline de değinen Griffiths, “Türkiye pazarında bu kadar elektrikli araç olacağını düşünmemiştim. Özellikle Türkiye’de bataryalı çalışan elektrikli araçların payı ile yüksek beklentiler var. Türkiye elektrikli araçlar pazarında öncelikli ülkeler arasında olacak. Bunu da pazarın 2023 yılında beklenmedik şekiklde büyümesine bağlıyorum” dedi. Doğuş Otomotiv İcra Kurulu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, SEAT Türkiye ve CUPRA Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy, CUPRA COO’su Sven Schuwirth ve Uluslararası Satış Direktörü Erdem Kızıldere gibi isimlerin de katıldığı CUPRA Electric Impulse etkinliğinde CUPRA Born ve CUPRA Tavascan modelleri de tanıtıldı.

SEAT İÇTEN YANMALILARLA DEVAM EDECEK

-CUPRA’nın SEAT markasının sonunu getirdiğiyle ilgili iddialara da yanıt veren Wayne Griffiths, “CUPRA markası SEAT’ın sonunu getiren bir marka değil. Aslında SEAT markasının geleceği yani yarını gibi. SEAT içten yanmalı motorlarla hayatına devam edecek. CUPRA da elektrikli modelleriyle devam edecek ve ikisinin farklı müşteri kitlesi olacak. Sonuçta elektrifikasyon Avrupa’da olsun dünyada olsun birçok noktada farklı gelişiyor. Herkes bir anda elektrikli araçlara geçmiyor” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!