Sabancı çaya ‘yüksek’ten girdi

Güncelleme Tarihi:

Sabancı çaya ‘yüksek’ten girdi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2005 01:51

Yeni markası ‘Deren’ ile çay sektörüne giren Sabancı Grubu, içecek sektöründe büyüyecek. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Gıdasa olarak ‘derinleşme ve çeşitlenmeye’ önem verdiklerini söyledi. Sabancı Grubu, Deren’i ‘İlk yüksek bölge çayı’ olarak tanımladı.

GIDASA olarak Piyale, Saka, Ömür markaları ile sektördeki iddiasını artıran Sabancı Grubu, ‘Deren’ markası ile de çay sektörüne girdi. Deren’in 26 çeşidini birden piyasaya süren Sabancı Holding, sıcak içecek sektörünün ardından soğuk içeceklerle de sektörde büyüyeceğini açıkladı.

GIDADA ÇEŞİT ARTACAK:

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, ‘sırada ne var’ sorusuna ‘Ömür’ün çeşitlenmesi var. Gıdada, derinleşme ve çeşitlenme, mevcut markaların genişlemesi var’ yanıtını verdi. Sabancı Holding CEO’su Celal Metin ise, gıda sektöründe liderliğin gereklerini yerine getireceklerini söyledi.Türkiye’de gıda sanayi ve ticaretinin hızlı bir gelişim ve değişim içinde olduğunu belirten Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer de, AB ile entegrasyon sürecinde gıda sanayiinin önünü açacak her adımda Gıdasa olarak sektöre öncülük etmeyi hedeflediklerini kaydetti.

ÇAYDA HEDEF LİDERLİK:

Dinçer, ‘Deren markasıyla ilk adımları attığımız çay pazarındaki hedefimiz, Sabancı’nın gıda sektöründeki bilgi birikimini sıcak içecek pazarında da başarıyla kullanarak, çok kısa bir sürede liderlik koltuğuna oturmak’ dişe konuştu. Deren’le pazara son derece iddialı girdiklerini belirten Gıdasa İçecek Genel Müdürü Adnan Erem ise, ‘Önümüzdeki 5 yılda her üç tüketiciden birinin Deren’i tercih edeceğine inanıyoruz. 2010 hedefi yüzde 30 pazar payıdır’ dedi. Türkiye’nin 575 milyon dolarlık çay pazarı ile dünyada ilk beşin ararasında yer aldığını söyleyen Eren, son yıllarda poşet ve bitkisel çay pazarının da yıllık yüzde 15-20 büyüme kaydettiğine dikkat çekti.

HEDEFLERİMİZ BÜYÜK:

‘Gıdasa’nın içecek sektöründeki hedefleri sadece su ve çay ile sınırlı değil’ diyen Dinçer, hedeflere ilişkin şunları söyledi: ‘ 2004 yılını 290 milyon dolarlık ciroyla kapattık. 2005 yılında ise 400 milyon doları aşmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık büyüme hedefimiz yıllık bazda yüzde 18.’

Karadeniz’de hasat, Konya’da depolama, Sakarya’da paket

YATIRIM
maliyeti 5-6 milyon dolar olarak açıklanan Deren, Karadeniz Bölgesi’nde toplanan çaylardan yapılıyor. Gıdasa İçecek Genel Müdürü Adnan Erem’in verdiği bilgiye göre, toplanan çay yaprakları nemi az olduğu için Konya’da depolanıyor, Gıdasa’nın ‘gıda üssü’ Sakarya’daki tesislerinde ise paketleniyor. ‘Harmancı’ anlamına gelen Deren için kullanılan çayların tamamı için 3 bin ton 2004 yılı Mayıs ayı mahsulü çay alındı.

LİMİTLİ TÜRK HARMANI:

‘İlk yüksek bölge çayı’ olarak lanse edilen Deren Türk Harmanı, Giresun’dan Artvin’e kadar çay yetişen yaylalardan sınırlı zamanlarda toplanan çaylardan elde ediliyor. 2005 yılında sadece 650 bin adet üretilen Türk Harmanı, numaralanıyor ve üzerinde de son kullanma tarihi yer alıyor.

KADINLARA ÖZEL ÇAY:

Bu arada Deren’in Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Osman Müftüoğlu ile birlikte hazırladığı ‘Bayanlara Özel’, ‘Form’, ‘Kış Keyfi’ poşet çaylarının yanı sıra ‘Active’ adında enerji çayıda bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!