Sabancı aradığı pilici 'Ömür'le buldu

Güncelleme Tarihi:

Sabancı aradığı pilici Ömürle buldu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2005 01:56

Gıda sektörünü ana faaliyet alanları arasında gören Sabancı Holding, beyaz et sektörüne 72 yıllık Ömür markasıyla girdi. Sabancı'nın Ömür Piliçleri, Cengiz Çetindoğan'dan satın alınan Adapazarı'ndaki Önder Tavukçuluk tesislerinde üretilecek.

SABANCI Holding, beyaz et pazarına Ömür markasıyla girdi. Hacı Sabancı'nın damadı Cengiz Çetindoğan'dan geçen yıl kasım ayında satın alınan Adapazarı'ndaki Önder Tavukçuluk tesislerinde Avrupa Birliği (AB) standartlarında üretilecek Ömür Piliçleri'nden bu yıl 45 milyon dolar ciro bekleniyor. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, "Gıda ve perakendecilik bizim ana faaliyet alanlarımız arasında ve bu stratejik karar gereği yolumuzda yürüyoruz" dedi. Güler Sabancı, Ömür'ün herkesin çocukluğundan beri bildiği ve güvendiği bir marka olduğunu belirterek, şimdi bu markanın Sabancı ismiyle daha da güçlendiğini kaydetti.

AB STANDARTLARINDA:

Bir süre önce kamuoyunda büyük yankılara neden olan 'tavukta hormon ve kimyevi madde' tartışmalarına karşı üretimlerini tamamen AB standartlarında yapacaklarını söyleyen Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer, "AB ile entegrasyon sürecinde gıda sanayisinin önünü açacak her adımda GıdaSA olarak yer almayı ve öncülük etmeyi hedefliyoruz" dedi. Türkiye'de gıda sektörünün çok önemli bir potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Dinçer, ‘Ülkemizde toplam tüketim harcamalarının yaklaşık dörtte biri gıda harcamalarıdır. Buna karşın gıda sektörümüz henüz emekleme döneminde. Bu tablo mutlaka değişecek. Bu tablo GıdaSA önderliğinde değişecek’ diye konuştu.

HEDEF 400 MİLYON DOLAR:

Sabancı Grubu'nun gıda sektörü cirosunun geçen yıl 290 milyon dolar olduğunu söyleyen Haluk Dinçer, "Bu yıl hedefimiz 400 milyon dolar ciro yapmak" dedi. Sabancı'nın son 2 yıldır gıda sektöründeki Piyale markası ile atakta olduğunu hatırlatan Dinçer; bitkisel yağ, makarna, un, çorba, meyve suyu, bisküvi, tost, tatlı ve damacana su pazarında faaliyet gösterdiklerini kaydetti. Dinçer, Saka Su ile damacana su pazarında 2 ay gibi kısa bir sürede hızla büyüdüklerini ve İstanbul'da en büyük iki oyuncudan biri olduklarını belirterek, Saka'yı bu aydan itibaren pet şişelerde de tüketicilerin beğenisine sunacaklarını bildirdi.

YILDA YÜZDE 18:

Haluk Dinçer şöyle konuştu: "Hedefimiz Sabancı'yı gıdada da diğer sektörlerde olduğu gibi lider duruma getirmek. Önümüzdeki 5 yıl yıllık bazda yüzde 18 büyüme hedefliyoruz. Sabancı, çalıştığı her alanda rakiplerine göre daha verimli, daha çabuk hareket eden ve çabuk karar alan etkin bir örgüt olma hedefini benimsedi. GıdaSA da bu hedef doğrultusunda gıda sektöründe gerek organik, gerekse şirket alımlarıyla hızlı ve etkin bir şekilde büyüyecek ve sektördeki fırsatlardan azami ölçüde faydalanacaktır. Önümüzdeki dönemde bir yandan varolduğumuz pazarlarda yeni kategorilere girerek ürün portföyümüzü genişleteceğiz, bir yandan da yeni ve kárlı pazarlara adım atarak büyüme hızımızı sürdüreceğiz.’

Ömür Piliç için 8 milyon dolar harcadık

GIDASA Çiftlik İş Birimi Genel Müdürü Hasan Tulgar, Ömür Piliç projesine bir yıl önce başladıklarını belirterek, "Şu anda sadece beyaz et kategorisinde varız. Diğer ürün kategorilerini bilahare düşüneceğiz. Piliç için 7-8 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. 2005 yılında 45 milyon dolar ciro bekliyoruz" dedi. GıdaSA Çiftlik İş Birimi Pazarlama Müdürü Gülden Kayahan da Türkiye'nin ilk entegre süt ürünleri fabrikasının Atatürk'ün önerisiyle 1933 yılında, ilk entegre piliç üretim tesisinin de 1950 yılında Ömür tarafından kurulduğunu belirtti. Kamuoyuna ‘Piliç Aranıyor’ ilanıyla duyurulan ‘Ömür’ markası ’Bir Ömür Gençlik’ sloganıyla tüketiciye sunuldu. Tüketiciye tanıtılan Ömür ürün portföyü 33 kalemden oluşuyor.

1.6 milyar dolarlık beyaz et pazarı hızlı büyüyor

GIDASA Çiftlik İş Birimi Genel Müdürü Hasan Tulgar, Türkiye beyaz et kategorisinin hızlı büyüyen bir pazar olduğunu belirterek, 1995 ve 2004 arasında yıllık yüzde 12.5'lik üretim artışı sağlayan sektörün, 1.6 milyar dolar ve 870 bin tonluk bir büyüklüğe sahip olduğunu söyledi. AB ülkelerinde kişi başına 25 kilogram olan yıllık beyaz et tüketiminin, Türkiye'de yıllık 13 kilogram olduğunu, bunun da pazarın büyüme potansiyelini açıkça gösterdiğini belirten Tulgar, 2004 yılında piliç eti tüketiminin yüzde 58'inin ev tüketimi olarak gerçekleştiğini kaydetti. Tulgar, piliç tüketiminin yüzde 30'una yakınının 3 büyük ilde gerçekleştiğini ve üç büyük il içinde İstanbul'un payının yüzde 64 olduğunu belirterek, yapılan araştırmaların piliç eti tüketen tüketicilerin yüzde 84'ünün bu etin markalı olması isteğini ortaya koyduğunu söyledi. Sektör geçen yıl başlayan hormon ve kimyevi madde katkılı üretim iddialarıyla birkaç aydır duraklamıştı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!