GeriEkonomi Rüya değil gerçek
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Rüya değil gerçek

Rüya değil gerçek

Aralarında rüya otomobillerin de yer aldığı 20 markanın katılmadığı İstanbul Autoshow’u 11 günde 500 binin üzerinde kişi ziyaret etti. 2 yılda bir düzenlenen ve 2015 yılında 597 bin kişinin gezdiği fuara katılımın her şeye rağmen yarım milyonu aşması yüzleri güldürdü. Bu durum otomobilseverlerin rüya otomobillerden ziyade alabilecekleri gerçek araçları görmek istediğini ortaya koydu.

“GELECEĞE Yakından Bakın” teması ile kapılarını 20 Nisan’da basın ve VIP günü ile kapılarını açan ve dün kapanan İstanbul Autoshow fuarını yarım milyonu aşkın kişi ziyaret etti. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde dün kapılarını son kez ziyaretçilerine açan Autoshow sayesinde otomotiv sektörü de hareketlendi. Fuarı, Basın ve VIP günü dahil 11 gün sonunda yarım milyonu aşkın kişi ziyaret etti. 2015’te düzenlenen son fuarı 597 bin kişi ziyaret etmişti. Bu da aralarında rüya otomobillerin de yer aldığı 20 markanın katılmadığı fuardaki katılım sayısının 2 yıl önceye göre yalnızca yüzde 10-15 civarında düştüğünü ortaya koydu. Daha çok Türkiye’de fabrikası olan markaların gövde gösterisi yaptığı fuara gösterilen ilgi, otomobilseverlerin rüya otomobillerden çok alabilecekleri gerçek araçları görmek istemesini de ortaya koydu.

PAZARA OLUMLU ETKİ

ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, fuarın Türkiye’nin potansiyel büyümesine katkı sağladığını belirterek, “Ülkemizin yoğun gündemi içerisinde İstanbul Autoshow 2017’ye otomobilseverlerin göstermiş olduğu yoğun ilgi bizleri son derece memnun etmiştir. Temennimiz, İstanbul Autoshow’un olumlu etkisi ile de hareketlenen otomotiv pazarının 2017 yılı içerisinde büyümesine devam etmesi ve ülkemizin potansiyel büyümesine ulaşması noktasında katkıda bulunmasıdır. Büyüyen iç pazarından alacağı güçle küresel arenada Türkiye otomotiv sektörünün rekabetçiliğinin artması ekonomimiz açısından büyük önem taşımaktadır” dedi.

ZİYARETÇİ AKINI

TÜYAP Genel Müdürü İlhan Ersözlü ise İstanbul Autoshow’un ‘Geleceğe Yakından Bakın’ konseptiyle 11 gün boyunca ziyaretçi akınına uğradığını belirterek, “Katılımcı firmaların bu konsepte uygun modellerini sergilemesi ve geleceğe dair önemli şovlara imza atması, ziyaretçilerimizden ve basın mensuplarından çok olumlu geri dönüşler sağladı. Fuarda ilk defa lansmanı yapılan modeller büyük ilgi görürken, pek çok sıcak satışın da gerçekleşmesi sektörde pozitif etki yarattı” dedi. İstanbul Autoshow 2017’ye katılan otomobil firmalarının standlarında en son teknolojiler etkileyici şovlar eşliğinde sunuldu. Cep telefonu üzerinden uzaktan kontrol edilerek park edilebilen otomobil, özel bir yazılımla dans eden araç üretim robot kolları, yakında vizyona girecek bilimkurgu filmlerinde kullanılan uzay aracı, yarı robot-yarı otomobil mankenler ve Türkiye Ralli Tarihi’ne tanıklık etmiş yarış araçları İstanbul Autoshow 2017’de izlendi.

MASERATI ANKARA’DA 

TOFAŞ çatısı altındaki Fer Mas tarafından temsil edilen İtalyan Maserati’nin İstanbul’dan sonra ilk defa Ankara’da satışına başladı. Maserati, Ankara’da Otokoç bünyesindeki Birmot tarafından satılacak. Fer Mas Müdürü Sinan Saip Bel, “Bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz Maserati showroomumuzu önümüzdeki aylarda Bursa ve Antalya’da açacağımız yeni showroomlarımız takip edecek. Böylelikle Türkiye genelinde 4 farklı noktada satış ve satış sonrası hizmetlerimizi sunmaya devam edeceğiz” diye konuştu. Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen ise açılışta yaptığı konuşmada, “Bugün ilk adımını attığımız büyüme stratejimizi önümüzdeki dönemde farklı illerde de sürdüreceğiz” yorumunu yaptı.

69 BİN TL’YE OTOMATİK C3

FRANSIZ Citroen,  Kasım 2016’da Türkiye pazarında satışa sunduğu B segmenti hatchback modeli yeni C3’ün ürün gamına şimdi de tam otomatik şanzıman seçeneğini ekliyor. Nisan sonu itibarıyla Citroën bayilerinde yerini alan, tam otomatik şanzımanlı yeni C3 1.6 VTİ 115 HP EAT6’nın fiyatları 69.300 TL’den başlıyor. 

2 MİLYAR EURO’YA YENİLENDİLER

TİCARİ araç markası Scania, 10 yıl süren Ar-Ge çalışmaları, 2 milyar Euro yatırım, 10 milyon kilometrenin üzerinde test sürüşü ve 40 adet kamyonun kullanıldığı çarpışma testleri sonucu geliştirdiği yeni araçlarını 115 bin  Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye pazarına sunuyor. Yeni modelde T-şeklindeki ön yüz tasarım anlayışı büyük ölçüde korunurken, kabin, motor, güç ve aktarma organları tamamen yenilendi. Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, artık standart bir araçla iş yapma döneminin sona erdiğini belirterek, “Bu yüzden yeni nesil Scania’yı sadece bir araç değil, müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel tasarlanan hizmet paketleri ile eksiksiz bir taşımacılık çözümü olarak görüyoruz” dedi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle