GeriEkonomi Reklamlarda ‘milli’ rekabet
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Reklamlarda ‘milli’ rekabet

Türk halkının futbol sevgisi reklamcıları yarışa soktu. Reklamlarda, 2002 Dünya Kupası'na odaklanan Türk halkına, kırmızı-beyaz renklerin ön plana çıkarıldığı reklamlar sunuluyor. Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı bile, bağış çağrısında Milli Takım'ı kullanıyor.

Kosta Rika ile berabere kalarak, bir üst tur şansını zora soksa da Türk Milli Takımı'nın 2002 Dünya Kupası'ndaki mücadelesi, reklamcıların da en gözde esin kaynağı oldu. Türk halkının, Güney Kore ve Japonya'da davem eden Dünya Kupası'na odaklanması üzerine, pek çok firma reklamlarında milli takıma yönelik mesajları ve kırmızı-beyaz renkleri ön plana çıkardı. Bu akım gazete sayfalarındaki reklamlara da yansıdı.

Televizyonlarda reklam kuşağında yayınlanan 14 reklamda, Milli Takımı çağrıştıran kırmızı beyaz renk ön plana çıkarılıyor ve Milli Takım'a Dünya Kupası'nda başarı mesajları veriliyor.

Reklamlarda, Milli Takım başarı mesajları ile desteklenirken fanatik izleyicilerin de dikkatlerinin reklamlara odaklanması hedefleniyor. Fanatiklerin Dünya Kupası'na odaklanmasını fırsat bilen Yimpaş Market zincirleri, Dünya Kupası'na özel bir indirim kampanyası düzenledi. Kupa boyunca sürecek olan kırmızı-beyaz kampanyası ile, kırmızı-beyaz etiketli 60 ürün bu ay maliyetine satılacak.

ASKERLER DE VAR

Türk halkının futbola olan sevgisi, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nı da bağış toplama konusunda hareteke geçirdi. Vakıf, Okan, Emre, Hasan Şaş gibi milliler ile Milli Takım'ın hocası Şenol Füneş'i reklamlarında oynatarak bağış toplamayı hedefliyor. Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı, ‘‘Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Milli Takım'a başarılar diler’’ mesajının ardından vakfa bağış yapmak isteyenlere hesap numarası veriyor.

17'nci Dünya Kupası'nda mücadele eden Türk Milli Takımı'nın ana sponsorluğunu, Pepsi, Efes Pilsen, Adidas ve Türkiye İş Bankası, yan sponsorluğunu da Shell, Sarar ve Mercedes Benz Türkiye yapıyor. Sponsorların, 2004 yılına kadar Milli Takım'a 12 milyon dolarlık bir kaynak aktarması bekleniyor.

Reklamlar nasıl ‘milli’ oldu?

PO (Petrol Ofisi): Reklamlarında, ‘‘Şimdi gönüller sizinle’’ sloganını kullanıyor.

Pepsi: ‘‘Milli Takım sponsoru Pepsi Türk Milli Takımı'na güveniyor’’ sloganını reklamlarında kullanmanın yanı sıra reklamlarında, ‘‘Hayallerini Ateşle’’ mesajını ön plana çıkarıyor.

Turkcell: ‘‘12 milyonu aşkın Turkcell'li Kore'den sevinç çığlıklarını Turkcell'le duyacak’’ mesajı ile birlikte ‘‘Kupa programı devam ediyor’’ mesajını da reklamlarında kullanıyor.

Filli Boya: Reklamlarında oynattığı, Seray Seven-Haldun Dormen, Ebru Yaşar-Hande Yener, Çağla Şikel- Güzide Duran gibi ünlülerden oluşan ikililere ‘en güzel kırmızı en güzel beyaz’ sloganını söyleterek ardından‘‘Milli Boya, Filli Boya’’mesajını veriyor.

İstikbal: ‘‘Uyuyan taraftar istemiyoruz’’ sloganını atan taraftarları ön plana çıkarıyor ve ‘‘İstikbal yatakları ile uyuyun dinç kalkın, maçları keyifle seyredin’’ diyor.

Anadolu Finans: Reklamlarında, ‘‘Anadolu Finans Türk Milli Takımı'na başarılar diler’’ mesajını veriyor.

Yimpaş: Dünya Kupası boyunca sürecek olan kırmızı-beyaz kampanyası ile 60 üründe bu ay maliyetine satış yapıyor.

Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı: Reklamlarında Okan, Emre, Hasan Şaş gibi Milli Takım'da yeralan futbolcuları oynatan Vakıf, ‘‘Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Milli Takım'a başarılar diler’’ mesajının ardından bağış yapmak isteyenlere hesap numarası veriyor.

Fırat Boru: Şirket reklamlarında, ‘‘Fırat Boru Türkiye ile gurur duyuyor’’ mesajı veriyor.

Coca-Cola: Tüm reklamlarında kırmızı-beyaz renkleri ve ‘‘En büyük Türkiye’’ sloganını kullanıyor.

Bellona: Taraftar seslerinin kullanıldığı reklamında top sektiren çizgi adama yer veriyor.

Carlsberg: Reklamlarında, ‘‘Milli Takımımız'a teşekkür eder’’ mesajını veriyor.

Sony: Kanal D'de yayınlanan ‘‘Kupada Bugün’’ programına sponsorluk yapıyor.

Peugeot Boxer: CNN Türk'te yayınlanan Dünya Kupası 2002 programını sunuyor.

Filli Boya reklamı yasak dinlemiyor

Reklamlarında kırmızı-beyaz renklerini kullanarak milli takımı çağrıştıran ve ‘‘Milli Boya, Filli Boya’’ sloganını kullanan Betek Boya, reklamları ile diğer boya firmalarını ayağa kaldırmıştı. Boyacılar, yüzde 25 Alman ortaklı Betek'in Milli Boya olarak tanımlanmasına itiraz edip, Reklam Özdenetim Kurulu'na başvurmuştu. Reklam Özdenetim Kurulu'nun Filli Boya reklamlarının yayından kaldırılma kararına karşın, Filli Boya reklamları televizyonlarda yayınlanmaya devam ediyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle