Reklamda büyük evlilik

Güncelleme Tarihi:

Reklamda büyük evlilik
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2000 00:00

Haberin Devamı

İNGİLİZ reklam ve pazarlama grubu WPP, Amerikan reklam şirketi Young & Rubicam'ı 4.7 milyar dolara satın aldığını açıkladı. Böylelikle dünyanın en büyük reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama grubu doğmuş oldu. Yeni şirketin dünyanın en büyük İnternet danışma ve reklam şirketini kuracağı ve elektronik ticarette dünya liderliğine oynayacağı bildirildi.

WPP tarafından dün Londra'da yapılan açıklamaya göre, İngiliz grubu Amerikan şirketinin 4.7 milyar dolar tutarındaki hisselerini satın aldı. Young & Rubicam'ın da katılımıyla WPP'nin kazancı 5.2 milyar dolara, piyasa değeri de 14.5 milyar dolara çıkıyor.

WPP Başkanı Martin Sorrell, her iki kuruluşun da piyasada büyük rekabet yeteneğine sahip olduğunu belirterek, ‘‘Ortak bir felsefeyi paylaşıyoruz. Diğer yandan iki şirket, gerek farklı müşterileri, gerekse coğrafi konumdan kaynaklanan değişik bakış açılarıyla birbirini tamamlıyor’’ dedi.

Yapılan açıklamaya göre bu birleşme şirketlerin yılda 30 milyon dolarlık tasarrufta bulunmasını sağlayacak.

Reklam dünyasındaki bu gelişmeyle birlikte Amerikan Young & Rubicam, WPP'nin bünyesinde bulunan J. Walter Thompson Company & Ogilvy & Mather Worldwide ile aynı çatı altında birleşiyor. Ayrıca WPP grubuna bağlı dört halkla ilişkiler şirketi bulunuyor. Bu şirketler, Hill & Knowlton, Burson Marsteller, Ogilvy Public Relations Worldwide ve Cohn & Wolfe.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!