Rakı sektöründe yeni bir marka

Güncelleme Tarihi:

Rakı sektöründe yeni bir marka
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2007 15:39

Sarper İçecek tarafından, Manisa Akhisar'da üretilen ve “Beyefendilerin Rakısı” olarak nitelendirilen Beylerbeyi Rakı'nın tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Sarper İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Sarper, geçen yıl rakı sektörüne girme kararı aldıklarında hedefi oldukça yüksek tutarak, özel bir rakı yaratmak üzere yola çıktıklarını anlattı.

Haberin Devamı


Tütün sektöründe 63 yıllık bir deneyime sahip olduklarını belirten Sarper, bu süreçteki en büyük kazanımın, Ege çiftçisi ve üreticisiyle kurmuş oldukları karşılıklı güven olduğunu kaydetti.

Sarper, “Ege demek; aynı zamanda üzüm demek. Nasıl 63 yıldır tütünde en iyiyi aradıysak, şimdi rakı üretiminde de Ege'nin en güzel üzümleriyle yola çıkıyoruz” dedi.

Üç kez distile rakıyı kalite standardı haline getirme ve bunu fiyat farkı olmaksızın tüketiciye sunma tercihlerinin sektörde bir ilk olduğunu aktaran Sarper, şöyle devam etti: “Türkiye'nin en yenilikçi ve en kaliteli rakı üreticisi olarak sektöre girmekten son derece mutluyuz. Şu ana kadar 20 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Bunun için Manisa ili Akhisar Organize Sanayi Bölgesi'nde 80 bin metrekare açık ve 13 bin metrekare kapalı alana sahip iddialı bir tesis kurduk. Üretim kapasitesi 6 milyon litre olan bu tesis, en son teknolojiyle donatıldı.
Önümüzdeki 5 yıl içinde sektöre 25 milyon dolar daha yatırım yapmayı planlıyoruz. 50 milyon litrelik bu pazarda ilk üçe girmeyi hedefliyoruz.”

Sarper, Beylerbeyi'nin , Türkiye genelinde geniş bir bayi ağı ve araç filosuyla 130 bin satış noktasında tüketiciyle buluşacağını söyledi.

ÜÇ KEZ DİSTİLE ÖZELLİĞİ

Sarper İçecek Genel Müdürü Ali Gök ise ürün geliştirme çalışması ve üç kez distile özelliğinin teknik boyutuyla ilgili bilgi verdi.

Sektörün normal standardı olan iki kez distilenin 48, üç kez distilenin ise 96 saat sürdüğünü açıklayan Gök, 3 kez distilede kullanılan “göbeğin göbeği” tekniği sayesinde çok daha saf ve lezzetli bir rakıya ulaşıldığını söyledi.
Gök, ayrıca, kaliteyi yükseltmek için “3 kez distile” ile yetinmediklerini, başta üzüm ve anason olmak üzere rakının tüm bileşenlerinde en iyi malzemeyi kullanarak içim keyfini yükselttiklerini anlattı.

Rakıyı herhangi bir içecek olarak görmediklerine işaret eden Gök, Türk kültürünün ve zengin lezzetlerle dolu sofraların çok önemli bir parçası olan rakıya hizmet etmekten mutlu olduklarını da dile getirdi.

Sarper İçecek Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ferit Sarper de Beylerbeyi'nin marka oluşum sürecinden söz ederek, “Bey” ve “Beyefendilik” kavramlarını tekrar gündeme getirmek için Beylerbeyi isminin seçildiğini aktardı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!