'Pompada indirime dikkat edin'

Güncelleme Tarihi:

Pompada indirime dikkat edin
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2012 12:07

OPET Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, akaryakıt dağıtım sektöründe kar marjının benzinde yüzde 8.7 ve motorinde de yüzde 10.4 olduğunu belirterek, tüketicileri fiyat indirim kampanyaları konusunda uyardı.

Haberin Devamı

OPET’in hedefleri yanı sıra akaryakıt dağıtım sektörünün sorunlarını değerlendirmek üzere düzenlenen basın toplantısında konuşan Fikret Öztürk, sektörün en önemli sorunlarının başında kayıt dışılık ve akaryakıt kaçakçılığı yanı sıra 10 numara yağ sorunu olduğunu vurguladı.

Özterk, ulusal marker uygulaması ile otomasyonun kayıt dışılığın azaltılmasında önemli bir rolü olmakla beraber, sektörde kayıt dışılığın tümüyle giderilmesinin zaman alacağını söyledi. Öztürk, “Kayıt dışılık yanı sıra 10 numara madeni yağın motorine katılarak satılması sorunu da çok büyük sorun sektör için. Ayrıca istasyon dışı satışlar var. Denizde gezen tankerlerden yapılan satışlar söz konusu. Hepsi sektörün karlılığını olumsuz etkileyen konular” dedi.

“YÜKSEK İNDİRİME DİKKAT”

Haberin Devamı

Akaryakıt fiyatları konusunda dağıtım şirketleri ve akaryakıt istasyonlarında uygulanan indirimlere de değinen Öztürk, “Tüketiciler aldıkları yakıta dikkat etsinler. Aldıkları yakıtla ne kadar kilometre kat ettiklerini hesaplasınlar” diyerek şöyle devam etti:

“Dağıtım şirketi ve bayi karı da birlikte Tüpraş’tan aldığımız akaryakıta uygulayacağımız kar marjı ortada dururken, yüzde 10-12 gibi indirimler uygulandığında ya zararına bir satış söz konusudur ya da başka bir durum vardır. Tüketiciler aldıkları benzin ya da motorinle ne kadar kilometre yaptıklarını hesaplasınlar. İskontoların yüzde 5’in altında olması gerekir.

Aksi halde zarar edersiniz. Biz bin TL’ye kadarki satışlarda OPET World kart ile yüzde 3, bin TL üzerinde ise yüzde 5 indirim yapıyoruz. Pompa ayarları da önemli. Yasal olarak artı-eksi limitler var. Bunlar istasyondan istasyona bile değişiyor. Ayrıca pazarın yüzde 80-85’ini oluşturan büyük dağıtım şirketleri Tüpraş’tan aldıkları yakıtlara verimi arttırıcı katkı maddesi ekliyorlar. Bunun da bir maliyeti var. Bu katkı maddelerinin hem motoru korozyondan koruyan özelliği var hem de aynı yakıtla daha fazla kilometre yapma niteliği var. Bazıları bu katkı maddesini ekliyor, bazı dağıtım şirketleri ise eklemiyor. Bir zorunluluk yok. Tüketiciler bunu da araştırarak seçim yapabilirler. Biz şuradan alın diye bir tavsiyede bulunamayız, tüketicilerin sadece yakıt alırken daha bilinçli davranmalarını bekliyoruz.”

Haberin Devamı

“BAŞIMIZA BİYOYAKIT SORUNU ÇIKMASIN”

Toplantıda biyoyakıtla ilgili soruları da yanıtlayan Öztürk, “10 numara yağ baş belasından sonra biyoyakıt konusunda da endişelerimiz var. Biyoyakıt yapalım derken bir de burada kaçak yakıt konusu gündeme gelmesin. Cari açığa çözüm olsun isteniyor ama merdiven altı firmaların da çoğalma ihtimali var. 50 çeşit ürün akaryakıta katılacak, böylece hem kalite sorunu ortaya çıkacak, hem de haksız kazanç yaratacak. Uluslararası kalitede ve standartlarda bir ürün üretilirse bizim itirazımız yok” dedi.

“5 YIL KARARI SEKTÖRÜ 10 YIL GERİYE GÖTÜRDÜ”

Toplantıda bayilerin sözleşme süresini 5 yılla sınırlayan Rekabet Kurumu’nun 18 Eylül 2010 tarihli kararını da değerlendiren Öztürk, “Bence bayi sözleşme sürelerini 5 yılla sınırlayan karar yanlış oldu. Ayrıca bu kararın geriye doğru yürütülerek daha önce yapılmış sözleşmeleri de kapsaması uygulaması daha büyük yanlış oldu. Biz bu karardan dolayı son derece üzüldük. Sektör bir sendeleme geçirdi. Hem karlılık hem de dağıtım sektörü açısından bu karar bizi 10 yıl geriye götürdü.Bu kayıpları telafi için belki 10 sene gerekecek. Bu karar çıktı ve artık bu aşamada tartışmanın da bir anlamı yok. Biz bu 10 yıllık süreyi daha da kısaltmaya çalışacağız. Karlılığımızı normal düzeye getirmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.

Haberin Devamı

“ŞİRKET SATIN ALARAK BÜYÜME YAKLAŞIMIMIZ YOK”

Fikret Öztürk, büyüme politikaları konusundaki bir soruyu yanıtlarken, “Biz bu işe başladığımızda 5-6 dağıtım şirketi vardı. Şu anda 55-60 dağıtım şirketi var. Bu sayı 255 de olsa OPET için fark etmez. Kanunlara uygun çalıştıkları sürece bizim için çok şirketin olması önemli değil. OPET’in büyüme politikasında stratejik satın almalar gibi bir yöntem söz konusu değil.

OPET kendi sektöründe lider durumunda şirket satın alarak büyümeye ihtiyacı yok. Biz şirket satın alarak yerine intifa süreleri dolan bayileri satın alarak ve OPET ailesine katarak büyüyoruz. Bu şekilde de pazar payımızı zaten arttırıyoruz” dedi. Öztürk bayi intifa bedelleri için 2010 yılında 270 milyon dolarlık bir bütçe ayırdıklarını söyledi.

Haberin Devamı

“OPET BENİM ÇOCUĞUM, SATMAK GİBİ BİR NİYETİM OLAMAZ”

OPET’in Öztürk Ailesi elindeki hisselerin satın alınmasına yönelik bir teklif gelmesi halinde ne yönde bir tutum gelişecekleri konusunda Fikret Öztürk “Para her şey demek değil. Biz bu ortaklıktan çok memnunuz. Normalde Yönetim Kurulu Başkanı’nın 2 yılda bir değişmesi öngörülmüştü. Ben 10 yıldır bu görevi yürütüyorum. Demek ki memnunlar. Öztürk Ailesi olarak OPET bizim her şeyimiz. Üç çocuğum var, dördüncüsü de OPET. Para her şey demek değil. Çok önemli değerler yarattık OPET ile. Bu nedenle satar mısın diye sorulduğunda bunu şahsıma yöneltilmiş kötü bir söz olarak sayarım” şeklinde yanıtladı.

Haberin Devamı

“10 NUMARA YAĞ BAŞ BELASI"

10 numara madeni yağın motorine katılarak satılması konusundaki tartışmalara da değinen Öztürk şunları söyledi:

“10 numara yağ, kayıt dışı ve kaçak akaryakıt sorunu kadar başımızın belası bir konu. Özellikle nakliyeciler, kamyonlar 10 numara yağı motorine katıp işi ucuza getirdiklerini düşünüyorlar. Hatta fiyat verirken de 10 numara yağ katılmış ile normal motorin olarak ayrıma gidiyorlar. Normalde 10 numara yağ katılmış motorin motora çok zarar veriyor. Ama kamyoncular işin bu yanını pek hesaba katmıyorlar.

Kendilerini 10 numara yağ ile daha karlı olduklarını düşünüyorlar. Normalde bize göre motorine 10 numara yağ katarak satanların yanı sıra kullananların da cezai müeyyide ile karşılaşmaları gerekir. Tanker ve otobüslerin yakıt depolarından belirli mesafelerde numune alınıp 10 numara yağ katkısı var mı yok mu denetlenmesi gerekir. Eğer 10 numara katkısı tespit edilirse de bu durumda bu araçların bağlanması ve ceza uygulanması işe yarayabilir.”

“ORTAKLIKTAN VE SİNERJİDEN MEMNUNUZ”

Toplantıda bir konuşma yapan Koç Holding Enerji Grubu Başkanı ve OPET Yönetim Kurulu Üyesi Erol Memioğlu, Türkiye’nin rafinaj kapasitesinin tamamını elinde bulunduran ve akaryakıt ürünlerinde pazar payını sürekli artıran Koç Topluluğu enerji şirketleri içinde OPET’in çok önemli bir yeri olduğunu söyledi.

Memioğlu, OPET ile 10 yaşına giren ortaklıklarındaki uyuma ve yaratılan sinerjiye dikkat çekerek bu performansın hem şirket gelişimi hem de müşteri memnuniyetindeki liderliği getirmesinden mutluluk duyduklarını ifade etti. Memioğlu bir soru üzerine petrol fiyatlarının bu yıl ekstra bir uluslar arası sorun çıkmaması halinde 100-120 dolar bandında hareket edeceğini kaydetti.

15 MİLYAR TL'NİN ÜZERİNDE CİRO HEDEFLENİYOR

OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, 2011 yılını 150 milyon TL’nin üzerinde net karla kapattıklarını belirterek, 2012’de istasyon ağını daha da genişleterek pazar payını arttırmaya devam edeceklerini ve 15 milyar TL’nin üzerinde bir ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

OPET Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, Koç Holding Enerji Grubu Başkanı ve OPET Yönetim Kurulu Üyesi Erol Memioğlu’nun da katıldığı basınla sohbet toplantısında konuşan OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, 2011 yılının OPET için yeni başarılara imza attıklarını bir yıl olduğunu ve şirketin son yıllardaki istikrarlı büyümesini 2011 yılında da devam ettiğini belirtti. Ağca, yoğun rekabetin yaşandığı akaryakıt dağıtım sektöründe büyük oyuncular arasında pazar payını artıran tek şirketin OPET olduğunu vurguladı.

PAZAR PAYI YÜZDE 19

Cüneyt Ağca, 2011 yılında Türkiye’de benzin tüketiminin 2010 yılına göre yüzde 9,1, siyah ürünlerde ise yüzde 3,3 azaldığını, motorinde ise yüzde 2,3 artış gerçekleştiğini söyledi. OPET’in, 2011 yılı başında benzin ve motorinden oluşan beyaz ürünlerde piyasanın üçüncüsü, siyah ürünlerde ise ikincisi olduğunu ifade eden Cüneyt Ağca, yılın ikinci yarısında toplam beyaz ürünlerde de ikinci sıraya oturduklarını hatırlatarak, “2011 yılında beyaz ürün pazar payımız yüzde 19’a yaklaştı ve ciromuz 14 milyar 948 bin TL olarak gerçekleşti” dedi.

BOĞAZ’IN İKİ YAKASINDA DA OLMA HEDEFİ

Bayi sayısı hakkında da bilgi veren Cüneyt Ağca, “Şu anda 885 OPET, 394 SUNPET markası ile toplam bin 279 istasyonla hizmet veren OPET ayrıca Maslak istasyonu ile sektörün satışı en yüksek bayisine de sahiptir” dedi. Cüneyt Ağca, bir soru üzerine, Türkiye’nin her yerinde olduklarını belirterek, “Bayi ağımızı genişletmeye devam edeceğiz. Bu yıl 50 civarında yeni istasyon açmayı planlıyoruz.

İstanbul’da Boğaz’ın iki yakasında da olmak gibi bir hedefimiz vardı. Boğaz’ın Avrupa tarafında OPET’i açtık. Şimdi hedefimiz Anadolu tarafında da bir OPET açmak. 2011’de Bağdat Caddesi’ni de OPET istasyon ağına kattık. Büyümenin bir sonucu olarak istasyon ağımız da genişlemeye devam edecek. İstasyon sayısının ziyade, lokasyon ve satış verimliliği daha önemli” dedi.

44 HAVAALANINDA THY İLE STRATEJİK İŞBİRLİĞİ

THY ile yaptıkları işbirliğine de değinen Cüneyt Ağca, OPET Petrolcülük A.Ş. ve Türk Hava Yolları A.O.’nın yüzde 50 ? yüzde 50 ortaklığıyla, 2009 yılında kurulan THY OPET Havacılık Yakıtları A.Ş. hava araçlarının ihtiyacı olan JET A1 yakıtının ikmal, tedarik ve depolanması ile servisini sağlamaya devam ettiğini söyledi. 2011 sonu itibariyle Türkiye’de 44 havaalanında bu hizmeti sunduklarını ve 2012’de yeni havaalanlarının da bu sayıya ekleneceğini belirten Ağca, THY OPET’in Türkiye genelindeki tüm havalimanlarına ilave olarak yurt dışında da yakıt ikmali yaptığını söyledi.

Ağca, THY OPET’in Türk Hava Yolları’nın yanı sıra aralarında Singapur Havayolları, Lufthansa, British Airways, Iberia ve Aeroflot’un da bulunduğu pek çok yerli ve yabancı havayoluna da Türkiye’nin çeşitli havaalanlarında jet yakıtı hizmeti verdiğini kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!