Pirelli fabrikanın kapasitesini artırıyor... İzmit’e motor sporları yatırımı

Güncelleme Tarihi:

Pirelli fabrikanın kapasitesini artırıyor... İzmit’e motor sporları yatırımı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2023 07:00

Geçen yıl 150’nci yaşını kutlayan dünyanın en büyük lastik markalarından Pirelli, 12 ülkedeki toplam 19 adet fabrikasında üretim gerçekleştiriyor.

Haberin Devamı

Pirelli’nin 19 fabrikası arasında 1960 yılında kurulan İzmit fabrikasının ise oldukça kritik bir yeri bulunuyor. Çünkü, tarihi motor sporları ile iç içe olan İtalyan devinin İzmit’teki tesisleri, markanın motor sporları lastik üretiminin merkezi konumunda. Hatta şirket son yıllarda İzmit’teki motor sporları lastik üretim kapasitesini arttırmak üzere yeni yatırımları da devreye almış. Pirelli’nin davetlisi olarak katıldığımız Formula 1’de sezonun son yarışı olan Abu Dhabi GP’de markanın Türkiye yatırımları ile ilgili sorularımızı yanıtlayan Pirelli Türkiye CEO’su Gian Paolo Gatti Comini, şu bilgileri verdi:

İKİ YILDA YÜZDE 20

İzmit motor sporları fabrikası için kapasite arttırmayı ve teknolojik gelişmeyi hedefliyoruz. 2022’de İzmit fabrikamızda üretim kapasitemiz bir önceki yıla göre yüzde 10 arttı. 2023 yılında üretimimizi benzer oranda yeniden arttırmayı hedefliyoruz. Bu üretimdeki kapasite artışını da yeni makineler ve yeni proses projelerine yatırım ile destekleyeceğiz. Ürettiğimiz ürünler ve motor sporları alanındaki rekabet, bizi sürekli bir gelişime zorluyor. Dolayısıyla Pirelli Türkiye olarak yeni yatırımlarımız ile yeni ürünleri, yeni teknolojileri geliştirmeye devam ediyoruz. İzmit’te Dünya Ralli Şampiyonası (WRC), GrandAm, Porsche Cup ve Blancpain GT serisi gibi dünyanın en prestijli motor sporları yarışları için lastikler üretiyoruz. Ayrıca İzmit, Formula 1 lastiklerinin de yedek üretim tesisi konumunda.”

Haberin Devamı

Pirelli fabrikanın kapasitesini artırıyor... İzmit’e motor sporları yatırımı

 

FORMULA 1 TEKNOLOJİSİ LASTİKLERDE

FORMULA 1’de kullanılan lastik ebatları geçen sezon 18 inç olarak yeniden belirlenmişti. “18 inç lastiklerin normal araç sürücülerinin kullandığı lastiklere daha çok benzemesi geçmişte olduğu gibi yeni dönemde de Formula 1 teknolojisini yol lastiklerine aktarmasına yardımcı oluyor” diyen Gian Paolo, “F1 gibi motor sporları Pirelli için çok önemli, adeta bir laboratuvar görevi görüyor. Uzun yıllardır motor sporlarında kullandığımız lastiklerle limitleri, sınırları zorlayarak elde ettiğimiz en gerekli bilgileri yol lastiklerine aktarıyoruz. Başta Formula 1 olmak üzere tüm büyük şampiyonalarda kullanılan yeni ürünler sayesinde geleceğin otomobillerine yönelik ‘terzi işi’ çözümler yaratıyoruz” diye konuştu.

 

Haberin Devamı

‘ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA LASTİK ÇABUK AŞINIYOR’

ELEKTRİKLİ araçların içten yanmalı araçlardan farklı olarak torku anında lastiklere ilettiğini, bu nedenle elektrikli araçlardaki lastiklerin daha hızlı aşınabileceğini belirten Gian Paolo Gatti Comini, “Elect teknolojisine sahip Pirelli lastikleri ortaya çıkan bu gücü aşırı aşınmaya yol açmadan lastiklere aktarmak amacıyla anında kavrama sağlayan özel hamur içeriyor. Ayrıca, bataryaların ağırlığı da elektrikli araçların benzersiz bir dikey ağırlık dağılımına sahip olması anlamına geliyor. Bu dağılım nedeniyle sürüşün her aşamasında lastiklere ciddi stres yükleniyor. Bu ağırlığı desteklemek için özel olarak geliştirilen Elect lastikler, malzeme, yerleşim düzeni, tasarım ve yapının doğru deformasyonu arasında optimal kombinasyon yaratarak araç performansının daha fazla kontrol edilmesini sağlıyor. Öte yandan, düşük dönme dirençleri sayesinde batarya ömrünü optimize ediyor” ifadelerini kullandı.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!