Pegasus, 55 YTL’ye uçuÅŸa geçiyor havada rekabet daha da kızışıyor

Güncelleme Tarihi:

Pegasus, 55 YTL’ye uçuşa geçiyor havada rekabet daha da kızışıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 07, 2005 00:00

Bir süre önce Yapı Kredi Bankası’ndan Esas Holding bünyesine geçen Pegasus Hava Yolları, 55 YTL’lik fiyatla yurt içi seferlerine baÅŸlıyor. Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ali Sabancı, 1 Kasım’da tarifeli seferlerinin baÅŸlayacağını bildirdi. Pegasus’un da devreye girmesiyle havayolu ÅŸirketleri arasındaki rekabet daha da kızışacak.SABANCI Ailesi fertlerince kurulan Esas Holding tarafından Ocak 2005’te satın alınan özel havayolu ÅŸirketi Pegasus, iç hat tarifeli uçuÅŸlarına baÅŸlıyor. Dünyanın dört bir yanına 15 yıldır charter (tarifesiz) seferler düzenleyen Pegasus, 1 Kasım 2005’ den itibaren iç hatlarda; Adana, Ankara, Antalya, Trabzon ve Van’a sefer düzenleyecek. Pegasus tüm uçuÅŸlarını Ä°stanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan gerçekleÅŸtirecek. Bilet fiyatları ise 55 YTL’den baÅŸlayacak. İÇ HAT YÃœZDE 20 BÃœYÃœYECEK: Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ali Sabancı, havacılık sektörünün 2003 yılından bu yana yüzde 53 büyüdüğünü, bu büyümeden ise özel hava yolları ÅŸirketlerinin yüzde 24 pay aldığını söyledi. Büyüme oranlarına raÄŸmen penetrasyon oranının halen yüzde 7-9 seviyelerinde bulunduÄŸunu, coÄŸrafyası Türkiye’ye benzer ülkelerde bu oranın yüzde 30’lara vardığına iÅŸaret eden Sabancı, ‘Böyle bakıldığında önümüzdeki 3 yılda iç hatlarda yüzde 20 oranında bir büyüme bekleniyor’ dedi. Hızlı büyüyen havacılık sektöründe taÅŸların tam yerine oturmadığını belirten Sabancı, şöyle konuÅŸtu: ‘Oyuncu sayısı geçmiÅŸte olduÄŸu gibi kanaatimce deÄŸiÅŸecek. Yeni oyuncular girecek, bazı oyuncular çıkmak zorunda kalacak. 1985 yılından bu yana Türkiye’de 20 havayolu kapanmış. Åžu anda 14 ÅŸirket var. GüvenliÄŸe önem veren, maliyetlerini iyi kontrol edenler hayatta kalacak. Bizim hedefimiz bu öne çıkan havayollarından biri olmak.’YÃœZDE 25’İ YAKITA GÄ°DÄ°YOR: Bu iÅŸe uzun soluklu bakanların, sermaye koyanların devam edeceÄŸi görüşünü dile getiren Sabancı, ‘Herhalde Avrupalı da soÄŸan toplamıyor, armut toplamıyor. Bu sektörle ilgili oldukları kulağımıza geliyor’ dedi. Türkiye’de ve dünyada havayollarının önündeki en büyük ekonomik tehdit olarak yükselen petrol fiyatlarını gösteren Sabancı, Mayıs ayından bu yana yakıt fiyatlarının yüzde 20 arttığına, ÅŸirketlerin cirosunun yüzde 25’inin yakıt ödemelerine gittiÄŸine dikkat çekti. Pegasus Havayolları Genel Müdürü Sertaç Haybat da, Pegasus iç hat seferleri için yaklaşık 4 milyon euro tutarında yatırım gerçekleÅŸtirdiklerini belirterek, ‘İç hat seferleri için 2006 yılı hedefimiz 1.5 milyon yolcu taşıyıp 60 milyon Euro’ya ulaÅŸmak. 2006 charter seferleriyle birlikte toplam ciro hedefimiz ise 300 milyon Euro’ dedi. 55 YTL’YE KADEMELÄ° FÄ°YAT: Biletlerini erken alanlar, erken rezervasyon yapanlar daha ucuza uçma imkanı bulacağına dikkat çeken Haybat, ‘Uçak gün ve saatine yaklaÅŸtıkça fiyatlar kademeli olarak artış gösterecek. En düşük ücret 55 YTL’den baÅŸlayacak. En pahalı fiyat, rakiplerin uyguladığı fiyat seviyesinde olacak. Pegasus yolcularına Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ücretsiz otopark imkanı saÄŸlanacak. Ä°stanbul’un belli merkezlerinden havaalanına ücretli otobüs seferleri konacak’ diye konuÅŸtu.SATIÅž Ä°NTERNET VE ÇAÄžRI MERKEZÄ°NDEN: Pegasus, bilet satışlarını ağırlıklı olarak Ä°nternet ve çaÄŸrı merkezinden yapacak. Yolcular havayolunun www.flypgs.com veya ÅŸirketin uçtuÄŸu Boeing 737 uçaklarından esinlenerek 444 0 737 numaralı telefonlarından kredi kartıyla bilet alabilecek. Elektronik bilet sayesinde bilet kaybetme derdi olmadan gerektiÄŸinde havalimanında yolcular özel check-in makinalarından kendi iÅŸlemlerini yapabilecek.2006 hedefi 1.5 milyon2005 yılında iç hatlarda yıl sonuna kadar 80 bin, 2006’da ise 1.5 milyon yolcu taşımayı hedeflediklerini belirten Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, Türkiye’deki en ucuz iç hat uçuÅŸ ücretini uygulayacaklarını kaydetti. Haybat, bu fiyat politikası ile otobüs, otomobil yolcularını mı çekmek istedikleri yoksa yeni yolcu mu edinecekleri yönündeki soru üzerine, ‘Her üçü de geçerli. Bundan yolcularımız da Türkiye de karlı çıkıyor. Bir ülkede ne kadar havayolu trafiÄŸi varsa o ülkenin kalkınması hızlanıyor’ dedi. 300 milyon Euro’yu bulduk bizi izlemeye devam edinESAS Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Emine Kamışlı, holdingin amiral gemisinin Pegasus olduÄŸuna iÅŸaret ederek, şöyle konuÅŸtu: ‘Ayrıca, turizm, saÄŸlık, gıda ve araç kiralama alanında faaliyet gösteriyoruz. Bugün itibariyle 300 milyon Euro civarında cirosu olan bir kurum olduk. 1200 çalışanımız var. En önemli projelerimizden biri Pegasus. Aynı zamanda saÄŸlıkta ve gıdada da varız. Bizi izlemeye devam ediniz diyoruz.’ Sabancı ailesinden Kamışlı, ambulans ÅŸirketi Medline’ın 4 yıl önce 150 bin üyesi varken bugün 3.5 milyon kiÅŸiye servis verdiÄŸini, Türkiye’nin süper markaları listesine girdiÄŸini belirterek, Çoban yoÄŸurtlarını aldıklarında yüzde 20 kapasitede olan fabrikayı yüzde 75 kapasiteyle çalıştırdıklarını kaydetti. Organik gıda ürünleri satan City Farm’ın satış noktası sayısının da 3’den 113’e çıktığını söyleyen Kamışlı, ‘Yapacağız yok, yaptık var’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!