Pazar araştırmasında Türk-Alman ortaklığı

Güncelleme Tarihi:

Pazar araştırmasında Türk-Alman ortaklığı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 08, 1998 00:00

Haberin Devamı

1993 yılında iki genç Türk girişimcinin kurduğu ProCon adlı pazar araştırma şirketi, Almanya'nın en büyük araştırma kuruluşu GfK ile ortaklık anlaşması imzaladı. Ortaklık sonucu, ProCon pazar araştırmalarında GfK'nın dünya genelindeki organizasyonundan yararlanabilecek.

1993 yılında şirketlere piyasa araştırması yapmak üzere iki Türk genci tarafından kurulan ProCon hızla büyüyerek geçtiğimiz günlerde Alman araştırma devi GfK ile ortaklık anlaşması imzaladı. ProCon'un ortaklarından Elçin Üner, Avrupa'nın bir numaralı araştırma şirketi GfK'nin uyguladığı yeni teknoloji ve metodlar sayesinde müşterilerine daha iyi hizmet verebileceklerini söylüyor.

Elçin Üner'in verdiği bilgiye göre, ProCon ile GfK arasında flört, 1996 yılında başladı. Sonra GfK ile ortak çalışma yapan ProCon'un ortaklığı gündeme geldi. Geçtiğimiz günlerde imzalanan anlaşmayla da iki şirketin ortaklığı resmen yürürlüğe girdi. Anlaşma uyarınca, GfK, ProCon'un yüzde 30'una karşılık kendi deneyimlerini şirketin hizmetine açtı. Şirketin geri kalan hisseleri ise 34 yaşındaki Elçin Üner ve ortağı 30 yaşındaki Ali Orhun'a ait. Ancak GfK önümüzdeki yıllarda hissesini artırarak çoğunluğu ele geçirmeyi planlıyor.

ProCon araştırma şirketi, 1993 yılında Procter&Gamble'dan ayrılan Ali Orhun ve Boğaziçili Kimya Mühendisi Elçin Üner tarafından kuruldu. 4 personelle iş hayatına atılan ProCon'un bugün 120 çalışanı var. Tüketici beklenti ve isteklerini ölçerek şirketlerin pazarlama ve ürün strajeticilerini belirlemesine yardımcı olan ProCon, Marsa/KJS, P&G, Unilever, Coca Cola, Sanipak, Pepsi, Novartis, Ericsson, Ford, Siemens, Bosch Profilo Grubu, Barilla/Filiz, Tefal, Seagram gibi çok uluslu ya da büyük şirketlere hizmet veriyor.

Geçen yıl 1.2 milyon dolarlık ciro yapan Procon, GfK ortaklığıyla müşteri portföyünü genişleterek cirosunu ikiye katlamayı planlıyor. GfK ile yapılan ortaklık ProCon'a şimdiden BMW gibi iyi bir müşteri kazandırmış.

Aile paneliyle her hafta Türkiye çapında 2570 aileden bilgi toplayarak tüketim eğilimlerini ölçen şirket müşterilerine aylık raporlar hazırlıyor. Elçin Üner, araştırma sonuçlarını en iyi değerlendiren şirketlerden birinin Coca Cola olduğunu söylüyor. ProCon Türk şirketlerine de piyasa araştırmalarının marka ve ürün açısından faydalı olduğuna ikna etmeye başlamış. Üner, ‘Araştırmayı sevdirdiğimiz şirketlerden biri de Pınar-Yaşar grubu’ diyor.

Merkezi Almanya'nın Nürnberg kentinde olan GfK şirketi ise 1997 yılında 303 milyon dolarlık cirosuyla Avrupa'nın bir numaralı, dünyanın ise yedinci büyük araştırma şirketi.




Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!