Özyavuz, otomotiv devlerine alüminyum jant ihrac ediyor

Güncelleme Tarihi:

Özyavuz, otomotiv devlerine alüminyum jant ihrac ediyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 1999 00:00

Haberin Devamı

Lizbon'da yapılacak Dünya Genç Girişimci İşadamı Yarışması'nda Türkiye'yi temsil edecek olan Haluk Özyavuz, aralarında Fiat ve Renault'un da bulunduğu dünya otomotiv devlerinin alüminyum jant ihtiyacını karşılıyor.

Dünya'nın önde gelen iletişim ağlarından Worldcom tarafından düzenlenen ve bu yıl Lizbon'da yapılacak olan ‘‘Dünya Genç Girişimci İşadamı Yarışması’’'nda Türkiye'yi temsil edecek Haluk Özyavuz'un ortağı olduğu Cevher Metal Sanayi, dünya otomotiv devlerinin alüminyum jant ihtiyacını karşılıyor.

Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği (BÜMED) önderliğinde gerçekleştirilen Türkiye elemelerinde 9 finalist arasından seçilen Haluk Özyavuz, önceki gece Sabancı Center'de düzenlenen törende, 98'de krize rağmen büyüdüklerini ve bu krizi de ihracatla aştıklarını söyledi.

1993'te üretimlerinin yüzde 3'ünü ihrac ettiklerini belirten Haluk Özyavuz, 1998'de yüzde 65 ihracat rakamına ulaştıklarını, 1999'da ise bu oranı yüzde 78'e ulaştırmayı hedeflediklerini vurguladı.

Türkiye After Market alüminyum jant pazarının yüzde 90'ını elinde bulunduran Cevher Metal; Fiat Auto-İtalya'nın alüminyum jant ihtiyacının da yüzde 35'ini temin ediyor. Şirket, Renault-Fransa ve İspanya'daki fabrikaların alüminyum jant ihtiyacının da yüzde 40'ını sağlıyor. General Motors'un dünya bazında manifoltlarının yüzde yüzünü elinde bulunduruyor.

YURTDIŞINDA FABRİKA

Almanya'da ve İzmir'deki fabrikalarında üretim yapan grup, önümüzdeki yıllarda Rusya, Çin, Hindistan ve Meksika'da birer fabrika kurmayı hedefliyor. Cevher'in yurtdışındaki müşteri portföyü General Motors Avrupa, General Motors Brezilya, General Motors Avustralya, Renault Fiat, Alfa Romeo, Seat, Avrupa-LUK, Almanya ZF, yurt içindeki müşterileri ise Tofaş, Renault, Ford Otosan, Toyota, General Motors Türkiye, Uzel, Bosch, Otoyol.

1986'da kurulan ve bugün bünyesinde altı şirket bulunan Cevher Grubu, 1998'de 183 milyon mark olan cirosunu 1999'da 204 milyon mark'a yükseltmeyi hedefliyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!