Oyuncak için 23 trilyon harcadık

Güncelleme Tarihi:

Oyuncak için 23 trilyon harcadık
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 1997 00:00

Haberin Devamı

Türkiye'nin kabarık çocuk nüfusu uluslararası oyuncak şirketlerinin iştahını kabartıyor. Dünyanın en büyük oyuncak üreticilerinden Intertoy firması, geçen yıl Türkiye'de 12.5 milyon dolarlık (yaklaşık 2 trilyon lira) satış gerçekleştirdi. Türkiye'deki toplam oyuncak pazarının ise 150 milyon dolara (23 trilyon lira) ulaştığı belirtiliyor.

Oyuncak ithalatındaki hızlı artışa rağmen, Türkiye'de çocuk başına oyuncak harcaması halen Avrupa ortalamasının çok altında. Bu rakam Avrupa'da 350 dolarken, çocuk başına oyuncak harcaması Türkiye'de sadece 6.5 dolar civarında. Türkiye'deki oyuncak potansiyelindeki hızlı artışı gören Amerikalı Intertoy firması, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyet'leri de Türkiye'ye bağladı.

TÜRKİYE MERKEZ

Intertoy Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Lazar Demişulam, Türkiye'nin Intertoy firması için köşede kalmış

konumdan kurtularak, bölgenin merkezi haline geldiğini söyledi. Demişulam, Türkiye'de oyuncak üretimi yaparak, bu ülkelere oyuncak ihracatı yaptıklarını belirterek, şöyle devam etti: ‘‘Bu ülkelerdeki pazarlama faaliyetlerini şirketimiz gerçekleştiriyor ve biz buradan para kazanıyoruz. İhracat yaptığımız pazarlarların çoğu şu anda Türkiye'den daha geri. Intertoy Türkiye 1996 yılında bu bölgelere 1 milyon dolarlık (yaklaşık 160 milyar lira) ihracat gerçekleştirdi. Şirketin 1997 hedefi ise bu rakamı 5 milyon dolara çıkartmak. Üretim ülke için avantajlı konuma geldiği gün Türkiye'de de üretim yapılacaktır. Şu anda bütün dünyanın oyuncak üretiminin büyük kısmı Çin'de yapılıyor.’’

Türkiye'ye Intertoy'dan 3-4 bin çeşit oyuncak ithal ettiklerine dikkat çeken Demişulam, ‘‘Oyuncak çocuğun hayatının vazgeçilmez bir parçası’’ dedi.

AİLELERİ UZLAŞTIRIYOR

En çok satan oyuncaklar arasında aile oyunlarının geldiğini vurgulayan Demişulam, ‘‘Bu ailede uzlaştırıcı bir rol oynuyor. Bunun yanında film karakterlerini yansıtan oyuncaklar da rağbet görüyor. Oyuncakların yüzde 80'i erkekler yüzde 20'si de kızlar için üretiliyor’’ dedi. Bunun sebebini kız çocuklarının oyuncaklara daha az zarar vermesi ve taleplerinde daha uysal olmaları olarak açıklayan Demişulam, erkek çocuklarının daha ısrarcı olduklarını söyledi. Bunun yanında en rahat alımı dedelerin ve ninelerin yaptığını, torunlarını kıramadıklarını da belirten Demişulam, oyuncak seçiminde çocukların anne-babadan daha bilinçli ve daha başarılı olduğuna da dikkat çekti.

Oyunlar artık bilgisayarda

İntertoy'un, ürün çeşitlerini ve yeniliklerini tanıtmak amacıyla iş dünyasına yönelik ve bu yıl üçüncüsü düzenleyeceği Trade Show'da, sonbaharda gösterime girecek gişe rekortmeni, Jurassic Park-The Lost World ve Batman&Robin gibi filmlerin oyuncakları da tanıtılacak. Bu yıl Trade Show'da sunulacak yeniliklerden biri de CD-Rom bilgisayar oyunları. Artık Monopoly, Amiral Battı gibi klasik aile oyunları bilgisayarlarda da oynanabilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!