Güncelleme Tarihi:
Atatürk Havalimanı ek terminal binasının temeli 29 Ekim'de atılıyor. İnşaatı yapacak konsorsiyum, terminali planlanandan 6 ay önce bitirip 31 Aralık 1999'da açma sözü verdi.
Tepe, Akfen ve Viyana Airport konsorsiyumunun inşa edeceği ek terminal binası inşaatı, prosedür gereği Danıştay da onaylayınca hızlandı. Akfen'in sahibi Hamdi Akın ile Tepe Grubu'ndan Ali Kantur, projenin 300 milyon dolarlık finansmanın 86 günde Türkiye'ye geleceğini bildirdiler.
15 milyon yolcu
Kantur ve Akın, normalde 2000 yılının Haziran ayında bitmesi planlanan terminalin 1999 yılının son günü olan 31 Aralık'ta tamamlanmasını hedefleyip, İstanbul'da yaşanan çileye 6 ay önce son vermeyi istediklerini belirttiler. Terminal bittiğinde 15 milyon yolcuya hizmet verecek.
En modern alan
Ancak bunun 45 milyona çıkarılabilmesi için mastır planı hazırlanacak. Konsorsiyum yöneticileri Hamdi Akın ve Ali Kantur, Brüksel Havaalanı'nı örnek alarak İstanbul'a Avrupa'nın en modern meydanını yapacaklarını da söylediler. Yeni alanda bagajlar da el değmeden uçaklara yüklenecek.
747'ler de yanaşacak
Bütün mekânlarda yürüyen merdivenlerin de kullanılacağı terminal binasına, dünyanın en büyük uçakları olan Boeing 747'lerin de rahatlıkla yanaşabileceğini sözlerine ekleyen Kantur ve Akın, terminal binasının metro bağlantısı olacak şekilde planlandığını da vurguladılar.
Lüks mağazalar şube açacak
Terminal binasında 10 bin metrekarelik bir alan mağazalara ayrılacak. Burada Marks and Spencer, Pierre Cardin, Versace gibi dünyanın en ünlü markalarının mağazalarının yer alacağı free shoplar bulunacak.
Şimdikinden 2.5 kat daha büyük
Atatürk Havalimanı ek terminal binası, Brüksel Havaalanı örnek alınarak inşa edilecek. Aynı anda 18 körükten hizmet verecek havalimanı, 170 bin metrekare kapalı alana ve aynı büyüklükte 7 bin 500 araçlık otoparka sahip olacak (solda). Yeni terminal, yap-işlet-devret modeli ile yapılacak ve işletmeci firma tarafından 3 yıl 8 ay 20 gün işletildikten sonra Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne devredilecek.