Nahum: Kuşlar Tofaş'a zarar vermeye başladı

Güncelleme Tarihi:

Nahum: Kuşlar Tofaşa zarar vermeye başladı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2001 01:54

Tofaş, Doğan, Şahin ve Kartal'dan oluşan ‘‘kuş serisi’’nin üretimini gözden geçiriyor. Tofaş'ın CEO'su Jan Nahum, ‘‘Bu otomobiller artık, Tofaş'a yarardan çok zarar vermeye başladı’’ dedi.

Tofaş, özellikle ‘‘fiyat avantajı’’ nedeniyle tercih edilen Kartal, Doğan ve Şahin'den oluşan kuş serisi otomobillerin üretimini, ‘‘tüketicilerin yoğun tepkisi’’ yüzünden sorgulamaya başladı. Tofaş'ın CEO‘su Jan Nahum, tüketicilerde ‘‘kuş serisi’’ otomobillere karşı yoğun tepki oluştuğuna dikkat çekerek, ‘‘Bu otomobiller artık, Tofaş'a yarardan çok zarar vermeye başladı’’ dedi.

TEPKİ ÖNLENEMEDİ

Kartal, Doğan ve Şahin marka bu otomobilleri Avrupa Birliği (AB) standartlarına uygun hale getirmek için çalıştıklarını ve bu çalışmalar için büyük yatırımlar yaptıklarını da kaydeden Nahum, ‘‘Kuş serisi otomobilleri Avrupa Birliği (AB) standartlarına uygun hale getirmek için 20 milyon dolarlık yatırım yaptık. Kuş serisi otomobillerde eko motor, çelik koruyucular gibi çevreye duyarlı, sürücü güvenliğine önem veren donanımlar kullanılmaya başlandı. Bu otomobiller artık, Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak üretiliyor. Ancak, bu çalışmalarımız tüketicilerin tepkilerini yok etmeye yetmedi. Hala tepkiler sürüyor’’ dedi.

Türkiye‘de ‘‘ucuz otomobil’’ talebinde bulunan bir kitle bulunduğunu ve bu kitlenin de Kartal, Doğan ve Şahin marka otomobillere talep oluşturduğunu savunan Tofaş'ın CEO'su Jan Nahum, şöyle devam etti:

‘‘Dünya standartlarında otomobil üreten ve bu otomobilleri de tüm dünyaya satılan Tofaş'ın, kuş serisi yüzünden aldığı tepkiler bizi bu serinin üretimini sorgulamaya yöneltiyor. Bugüne kadar ‘talep var' diye üretimi sürdürdük. Ancak, tepkilere daha ne kadar dayanabiliriz bilemiyorum. Sabrımızı zorluyoruz.’’

KUŞLAR VE DOBLO

Tofaş'ın Bursa'daki otomobil fabrikasında yakın zamana kadar üretimdeki en büyük payı elinde bulunduran Doğan, Şahin ve Kartal'dan oluşan kuş serisi otomobillere, iç piyasanın yanı sıra Mısır'dan da talep geliyor. Ancak, bu otomobillerin üretim ve satıştaki payları giderek düşüyor.

Tofaş'ın bu yıl ki üretiminde, kuş serisi otomobillerin payı yüzde 3.1‘e düşerken, aynı serinin toplam satıştaki payı da yüzde 4.1‘e geriledi.

Buna karşın, Doblo üretimindeki artışla, Tofaş'ın günlük üretimi üç vardiyada 372 adete kadar yükseldi. Doblo'yu 2001 yılının başında 70 bin adet üretmeyi planlayan Tofaş, yurt dışından kaynaklanan talep nedeniyle bu üretimi önce 80-90 bin adete, ardından da 105 bine çıkardı.

Böylece, Tofaş'ın 2001 yılı bütçesinde kuş serisi otomobiller için öngörülen üretim rakamları düşerken, Doblo'da yüzde 40'a varan oranda artış kaydedildi.

Taksiciler kuş serisini seviyor

Tofaş'ın yıllardır üretimden kaldırmayı planladığı ‘‘kuş serisi’’ özellikle taksicilerin en fazla tercih ettiği otomobil durumunda bulunuyor. Sadece İstanbul'da 20 bine yakın taksicinin Tofaş'ın kuş serisin modelleri ile çalıştığı tahmin ediliyor. Şahin ve Doğan'ın ticari araç olarak tercih edilmesinin nedeni olarak, bu araçların yedek parçalarının ucuz olması gösteriliyor. Bu nedenle de, Tofaş da dahil olmak üzere pek çok firma kuş serisine alternatif olabilecek modelleri taksicilere sunmasına rağmen, bugüne kadar başarı sağlayamadı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!