Mücevheri Avrupa’da parlayacak

Güncelleme Tarihi:

Mücevheri Avrupa’da parlayacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2013 00:00

Türkiye’nin en büyük altın ve mücevher markalarından Altınbaş, 2012 yılını yüzde 40 büyüyerek 110 mağaza ve 582 milyon dolar ciro ile kapattı.

Haberin Devamı

Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş “2023 yılı için hedef 1000 mağaza ve 1 milyar dolar ciro. Bu hedefi tutturmak için satın almalar yapacağız. Hali hazırda kapımızı çalan pek çok marka var” dedi. Altınbaş sözlerini şöyle sürdürdü: “Yurtdışında bazı markalarla ciddi görüşmeler yapıyoruz. 100-150 milyon dolarlık satın almalar yapabiliriz. Doğu Avrupa’da 30-40 mağazalık markalarla temasımız sürüyor.”

ÇİN’E SEFERE ÇIKACAK

Coğrafi genişleme ve büyüme politikalarının sürdüğüne değinen İmam Altınbaş,  Avrupa, Ortadoğu, Asya, Afrika kıtalarına ihracatlarını arttıracakları söyledi. Çin’de ve Hindistan’da bile mağaza açmaya hazırlandıklarını belirten İmam Altınbaş “Çin’de altın çok ama markalı mücevher yok. Markalı mücevheri biz götüreceğiz” diye konuştu. Altınbaş Holding’in 4.5 milyar dolar ciroya ulaştığını hatırlatan İmam Altınbaş, lojistik ve enerjide de büyüdüklerini söyledi. Altınbaş, Türkiye’nin etkinliğinin artmasıyla markalarının da çevre ülkelerde etkinliğini artırdığını belirterek, “Çevre ülkelerde siyasi sorunlar bittiğinde hiçbir şey yapmasak bile inracat yüzde 30-40 artar. Dünyada da hem Türkiye’nin hem markalarının etkinliği artacak” dedi.
Altınbaş Mücevherat Grup Başkanı Atilla Keskin ise, 2012’de 20 yeni mağaza açtıklarını hatırlatarak, bu yıl Türkiye, Almanya, Romanya, Bulgaristan, Makedonya, Katar ve Ukrayna’nın da arasında bulunduğu ülkelerde 30 mağaza açacaklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

En çok savunma ve mücevherin ihracatı arttı

AYNI zamanda TOBB Türkiye Kuyumculuk Sanayi Meclisi Başkanı da olan İmam  Altınbaş, 2012’de en fazla savunma sanayi sektörünün oransal artış gerçekleştirdiğini onu mücevher sektörünün takip ettiğini belirterek “Türkiye’nin savunma sanayi ihracatı 2012’de yüzde 44, mücevher sektörü ihracatı ise yüzde 43 arttı. Mücevherat üretiminde İtalya’dan sonra dünyada ikinci sıradayız. Yükselen altın fiyatları sonucu, pırlanta, elmas ve değerli taşlarla mücevherlere talep arttı” dedi.

Mücevhere yılda 5 milyar dolar harcıyoruz

Türkiye’de pırlanta ve mücevher pazarı büyüklüğü 5 milyar dolar civarında.
Yılda 400 ton altın işleme kapasitesine sahibiz.
5000 binden fazla üretici ve 40 bin perakendeci var.
400 bin kişi istihdam ediliyor.
Yıllık direkt ve dolaylı ihracatın 10 milyar doları aştığı tahmin ediliyor.
Altın ve mücevher satışının yüzde 40’a yakını özel günlerde gerçekleşiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!