Mercan'ı tırmandı taklit edilen Colin's'i yarattı

Güncelleme Tarihi:

Mercanı tırmandı taklit edilen Colinsi yarattı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 23, 2003 00:00

Kısa süre öncesine kadar hazır giyimde ‘taklitçi’ diye bakılan Türk ÅŸirketleri, artık dünyada taklit edilen markalar üretiyor. Mercan YokuÅŸu'ndaki küçük atölyede doÄŸan EroÄŸlu Grubu, Rusya'da ilk sıralara yerleÅŸen kendi markaları Colin's ve Loft'un taklitleriyle savaşıyor.KISA süre öncesine kadar taklitçilikle suçlanan Türk tekstil firmaları artık, kendi markalarını ihraç ettikleri ülkelerde taklitleriyle mücadele etmek zorunda kalıyor. EroÄŸlu Åžirketler Grubu, Colin's ve Loft marka ürünleriyle taklit edilen Türk firmalarının başında geliyor. Bunda da, Colin's ve Loft marka spor giyim ürünlerinin özellikle Rusya ve Ukrayna pazarında tutulması etkili oluyor.20'nci kuruluÅŸ yılını Moskova'da kutlayan EroÄŸlu Åžirketler Grubu, Rusya baÅŸta olmak üzere Amerika, Ä°sviçre, Ä°ngiltere, Ukrayna, Slovakya ve Almanya'da oluÅŸturulan 748 satış noktasında, toplam üretiminin yüzde 35'ini kendi markasıyla pazarlıyor. EroÄŸlu Åžirketler Grubu bugün, yılda 17 milyon adet üretim, 170 milyon dolarlık da ciro gerçekleÅŸtiriyor.20 YILLIK MACERAEroÄŸlu KardeÅŸleri bugün, ‘‘Taklit edilen Türk markası’’ konumuna getiren macerası, 1983 yılında Ä°stanbul Mercan YokuÅŸu, ÇeÅŸmeli Han'daki 6 makineli atölyelerini kurmalarıyla baÅŸladı. Bu atölyede Mithat Giyim'e fason kaban, mont ve denim pantolon üreten EroÄŸlu kardeÅŸler, 1986 yılında Kulis'le adını verdikleri ilk markalarıyla üretime geçti. Bavul ticaretinin baÅŸlamasıyla birlikte Rus pazarını keÅŸfeden EroÄŸlu kardeÅŸler, 1994 yılında yaÅŸanan ekonomik krizle birlikte Rus pazarına açıldı. Böylece, Kulis markası, Colins'e dönüştürülerek, ihracat atağına geçti. Bir anda, Rus pazarının önde gelen markası konumuna geldi. Aşırı talep, ürün yelpazesinin geniÅŸlemesine ve yurt dışında maÄŸazacılık sektörüne ve üretim tesislerini kurmalarına yol açtı.EroÄŸlu kardeÅŸler, 1998 Rusya kriziyle dünya pazarlarına yöneldi. Kendi markası Colin's ve Loft'un dışında Tommy Hilgiger, Polo, Next, Gap, Calvin Klein gibi önde gelen markalara da üretime baÅŸladı. 2000 yılında Türkiye'de yaÅŸanan kriz ise EroÄŸlu KardeÅŸler'i bu kez, ABD baÅŸta olmak üzere, Ä°ngiltere, Almanya, Ä°sviçre ve Slovakya'da kendi maÄŸazalarını açmaya yöneltti.EroÄŸlu Åžirketler Grubu Yönetim Kurulu Ãœyesi Yavuz EroÄŸlu, 10 yıldan bu yana Rusya'da faaliyette bulunduklarına deÄŸinerek, Rus pazarında baÅŸarılı olmalarının nedenini de, bazı Türk firmalarının yaptığı gibi vur-kaç taktiÄŸiyle çalışmalarına baÄŸladı. EroÄŸlu, ‘‘Artık bu taktiÄŸin devri geçti. BaÅŸarılı olmak için bu pazarlarda yatırım yapmak ve kurumsallaÅŸmak gerekiyor’’ dedi. Rus Türk Ä°ÅŸadamları BirliÄŸi'nin BaÅŸkanı Ali Ä°hsan Akışık da, Rusya'da hayallerine ulaÅŸmayan Türk firma sayısının çok az olduÄŸuna dikkat çekerek, ‘‘Türk malı kötüdür imajına katılmak mümkün deÄŸil. Çünkü, Colin's bugün Mercan YokuÅŸu'ndan çıkıp, Rusya'da taklit edilen bir marka oldu’’ dedi.Rusya'ya yerleÅŸti gözü ÅŸimdi ABD'deCOLÄ°N'S markasını yaratan EroÄŸlu Åžirketler Grubu'nun 20'nci kuruluÅŸ yıldönümü nedeniyle Moskova'da düzenlenen toplantıda konuÅŸan ÅŸirketin Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Nurettin EroÄŸlu, ‘‘YaÅŸanan ekonomik krizler, bizi yeni pazarlara yönelterek, daha da büyümemizi saÄŸladı. Åžu anda yurtiçi ve yurtdışında toplam 4 bin çalışanıyla günde 56 bin, yılda 17 milyon adet spor giysi üreten bir kuruluÅŸ olduk. Toplam üretimimizin yüzde 85'ini yurt dışına ihraç ediyoruz. Bunun da yüzde 35'ini kendi markamızla gerçekleÅŸtiriyoruz. Yurtiçi ve yurt dışındaki toplam 1058 satış noktası üzerinden yaptığımız satışlarla yıllık ciromuz 178 milyon dolara ulaÅŸtı. Hedefimiz, Rusya'da olduÄŸu gibi Amerika ve Avrupa pazarında da markamızın tercih edilebilirliÄŸini artırmak’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!