Mavi, Levi’s'ın yolunda

Güncelleme Tarihi:

Mavi, Levi’sın yolunda
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 12, 1998 00:00

Haberin Devamı

ABD'nin en ünlü mağazal zinciri Bloomingdale'in de tezgahlarına girmeyi başararak, ABD'nin en fazla satan üç blue jeans markasından biri olan Mavi Jeans'ın ABD Satış Müdürü Ron Gelfuso, bu Türk markasının yakın gelecekte Levi's kadar tanınacağına inanıyor.

Asırlık ABD blucin sektöründe iki yıl içinde büyük çıkış yapan Mavi Jeans'in ABD Satış Müdürü Ron Gelfuso'ya göre, Mavi Jeans Amerika'da Levi's kadar tanınan bir blucin olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

Hem de tüketicilere yönelik doğrudan bir reklam kampanyası yapmadan yakalanan bu başarının ardında, gardroplarında ortalama 7-9 tane blucin olmadan içleri rahat etmeyen 16-24 yaş aralığındaki Amerikalı genç kızları hedefleyen akıllı bir pazarlama stratejisi yatıyor.

Mavi Jeans anne ve babalarından farklı, özgün bir kimlik içinde görünmek isteyen gençleri ilk önce blucin tasarımındaki dehası ile tanınan Adriano Goldschmeid'in yaratıcı tasarımlarıyla fethediyor. Mavi Jeans, ilk bakışta genç kızların gözünde tasarımındaki yaratıcılık ve özgünlüğüyle Diesel ve Replay gibi markalar kategorisine giriyor. Sonra sıra satın alma kararında belirleyici faktör olan fiyata geliyor. Diesel ve Replay gibi ürünlerin fiyatları 90 dolar civarında oynarken, Mavi Jeans bu kategoride ortalama 52 dolar olan fiyatıyla 'açılış fiyatı' koyma avantajını iyi kullanıyor.

Ron Gelfuso'ya göre kalitesi nedeniyle mağazadaki en iyiler arasında sergilenmeye hak kazanan Mavi Jeans'i bir kez deneyen artık üzerinden çıkarmıyor. Fiyatına bakınca da bir değil iki tane birden alıyor. Bu Mavi Jeans'in iki düzine kadar birbirinden iyi blucin markasının kıyasıya rekabet ettiği ABD blucin pazarında, en ucuz olduğu için tercih edildiği anlamına gelmiyor. Çünkü Mavi Jeans en iyiler kategorisinde 'orta ve orta üstü' fiyat uyguluyor ve bazı ürünleri Calvin Klein ve Levi's' klasiklerinden bile pahalı.

İLK ÜÇ ARASINDA

Mavi Jeans'in kendilerine tanıdığı tatminkar kâr marjından duydukları mennuniyeti gizlemeyen mağaza sahipleri en çok satılan ilk üç ya da ilk beş blucin arasında mutlaka Mavi Jeans'in adını sayıyorlar. New York'daki Lone Star Jeans mağazasının sahibi Joe Rubino, Mavi Jeans'den 'Hiç bir markanın bu kadar çabuk tutulduğunu görmemiştim' diyerek söz ederken 48 dolarlık stratejik fiyatın bunda etkili olduğunu vurguluyor. San Francisco ve San Diego'da birer mağazası bulunan Stephen Pringle ise fiyatın yanı sıra kaliteyi de överken 'Bu blucin duruşu ve kesimi ile şimdiye kadar sattığım en iyi markalardan biri' diyor.

Dergiler de beğendi

Ayda 2.5 milyon satan ABD'nin en önemli genç kız dergisi 'Seventeen' Ağustos 1998 sayısında Mavi Jeans'i diğer ünlü markaların yanına koyup, okuyucularına tavsiye ediyor. ABD'nin en ünlü mağazalar zincirlerinden olan Nordstrom da bu ay sonunda yayınlanacak 'Manalog' adlı kataloğunda Mavi Jeans ürünlerine yer veriyor. ‘‘Mavi Jeans'in çıkışı gibi bir olay çok sık olmaz ABD'de. Burada bir blucinin kendi markasıyla tutunması çok zordur’’ diyen Ron Gelfuso, Mavi Jeans'in bu gelişmelerle birlikte ABD blucin pazarındaki yerini daha da sağlamlaştıracağını inanıyor.

İki yıl önce en sıkı rekabetin yaşandığı ABD blucin pazarına girdiğinde 'Hiç kimsenin adını bile duymadığı Mavi'nin İngilizce'de 'Blue' anlamına geldiğini anlatırken bile göbeğimiz çatlamıştı!' diyen Ron Gelfuso, ‘‘Daha satacak o kadar çok Mavi Jeans'imiz var ki’’ diyor.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!