Mavi Jeans’in genç patronu ABD’yi fethetti

Güncelleme Tarihi:

Mavi Jeans’in genç patronu ABD’yi fethetti
Oluşturulma Tarihi: Şubat 29, 2000 00:00

Haberin Devamı

HÜRRİYET Dergi Grubu'na bağlı Elele Dergisi, Mavi Jeans'in New York'ta yaşayan genç patronu Ersin Akarlılar, ‘‘ABD ve Kanada'da çok olumlu gelişmeler yaşıyoruz. Amerikalılar'a Türkiye'de de önemli şeyler yapılabileceğini gösterdik’’ dedi.

TÜRKİYE'deki başarısını yurtdışına taşıyan Mavi Jeans'in 30 yaşındaki genç patronu Ersin Akarlılar, özellikle ABD ve Kanada pazarında daha da büyümeyi ve bir dünya markası olmayı hedefliyor.

Elele Dergisi'nin Mart sayısında yer alan söyleşisinde Ersin Akarlılar, ‘‘Şu anda gerek Amerika'da, gerek Kanada'da çok olumlu gelişmeler yaşıyoruz. Özellikle de genç kızlar arasında marka olma yolunda’’ diyor.

Akarlılar, Mavi Jeans'in hedefinin dünya markaları içinde yer almak olduğunu söylüyor. Akarlılar, ‘‘Kadının farkı kendisinde. İstanbul'da yaşayan bir kadınla New York'ta yaşayan kadın arasında hiçbir fark yok. Metropol kadını her yerde aynı’’ görüşünü savunuyor.

TÜRK MARKASIYIZ

Mavi Jeans'in batılı bir üründe Türk markası yaratmakla gururlandığını belirten Akarlılar, şöyle konuşuyor:

‘‘Mavi Jeans'in tanıtımında ayyıldızla ilişki kurarak, Türk markası olmanın gururunu aktarıyoruz. Bu da Mavi Jeans'in öncü olmasını, cesaretini, Türkiye'de de önemli işler yapılabileceğini gösteriyor. Özgün ve kaliteli markaların Türkiye'de de yapılabileceğini göstermek bence çok güzel.’’

CESARETİMİZ VARDI

ABD pazarına girme fikrinin Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun olduktan sonra yüksek lisans için gittiği New York'ta doğduğunu söyleyen Ersin Akarlılar, şöyle devam ediyor:

‘‘Mavi Jeans olarak yavaş yavaş dışarı açılmak fikri vardı. Avrupa'da Ortadoğu'da başlayan açılımlar 'Neden Amerika'ya satmayalım?' düşüncesini getirdi. Gerçi çok büyük ve zorlu bir pazar olarak gözüyordu ama deneyelim dedik. Neyle karşılaşacağımızı da bilmiyorduk. Üstelik çok yoğun bir pazar araştırmamız da yoktu. Biraz da gençliğin etkisi olsa gerek cesaret ettik ve bu işe giriştik. İlk bir yıl sonrasında çok hızla olumlu yanıtlar gelmeye başladı.’’

EKİBİN DEVAMLILIĞI

Aile şirketi olmasına karşın Mavi Jeans'in ekibinin devamlılığı sayesinde bu noktalara geldiğini belirten Ersin Akarlılar, ‘‘Bu, çekirdek kadrodan itibaren birarada olan insanlar bir işten öte, bir hayat biçimi oldu’’ diye konuşuyor. Akarlılar, şunları ekliyor:

‘‘Yaratıcılık, heran pek çok yerden çıkabiliyor. Çay içerken, yemek yerken, belki spor yaparken... Sonuç, işinize hayatınız olarak baktığınızda, keyif de işin içine giriyor. Böylece de işinizden kopmadan bambaşka bir konsepti de yakalamış oluyorsunuz. Bir anda müziğiniz, derginiz, çarpıcı reklamlarınız var olabiliyor. Bütün bunlar, söyleyeceğiniz sözleri, bu sözleri paylaşacağınız insanları da çoğaltıyor.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!