Martin: Türkler’in alım gücü yeterince yüksek

Güncelleme Tarihi:

Martin: Türkler’in alım gücü yeterince yüksek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 1999 00:00

Haberin Devamı

Süt ve süt ürünleri pazarında dünya lideri Danone ile Sabancı Holding arasında yüzde 50 ortaklıkla 1997 yılında kurulan Danonesa'nın Fransız Genel Müdürü François Martin, ‘‘Yapılan istatistiklerin aksine, aslında Türkiye'de alım gücünün yüksek olduğunu gözlemliyorum’’ dedi. Türkiye'nin kendileri için mükemmel bir pazar olduğunu vurgulayan Martin, özellikle genç nüfusun yeniliklere, yeni tatlara açık olduğunu söyledi. Türkiye'de hiç yabancılık çekmediğini, her istediğini anında bulabildiğini ve rahat bir yaşam sürdüğünü belirten Martin, ‘‘Bizim bir amacımız da Türkiye'nin imajını yurtdışında geliştirmek. Türkiye'nin imajı yurtdışında hakettiği gibi değil’’ diye konuştu.

Hayat Su markasıyla su pazarında yer alan Danonesa, Tikveşli'nin de tamamını satın alarak yenilenen Tikveşli geleneksel kaymaklı yoğurdu piyasaya sundu. Son olarak Danone Doğal Yoğurt'u Türk tüketicisi ile buluşturan Danonesa, şimdi yeni yoğurt çeşitleriyle birlikte tamamen farklı ürünleri de pazara sunmaya hazırlanıyor. 1998 cirosu 60 milyon dolar olarak gerçekleşen Danonesa'nın bu yılki ciro hedefi de 100 milyon dolar.

300 ÇEŞİT

Türkiye'de gıda sektöründe yeni ürünlerle büyümeyi hedeflediklerini belirten Martin, Fransız Danone'un, bisküviden yoğurda, çikolatadan tatlı soslara, içeceklere kadar 300 çeşit ürünü olduğunu vurguladı. Bu ürünlerin tümünü bir anda getirmek yerine, Danone'un ürünleri arasında Türk tüketicisinin sevdiği çeşitleri Türkiye'de üretmeyi planladıklarını anlatan Martin, ‘‘Öncelikle, Danone'un ürünlerinden az miktarda getirerek pazar denemesi yapmayı planlıyoruz. Türk tüketicisinin bu ürünler arasında beğendiği ürünler için yatırım yapılacak. Yerli üretimin maliyeti daha az, lokal üretime ağırlık vereceğiz’’ dedi. Danone'un dünyaca ünlü bisküvilerini Türkiye'de üretmek istediklerini belirten Martin, ‘‘Türkiye'de ortağımız Sabancı Grubu ile birlikte bisküvi üretimine geçmeyi planlıyoruz’’ dedi. Ürünleri 150 ülkede pazarlanan 15 milyar dolar ciroya sahip Fransız Danone, dünyada, bisküvi sektöründe, Lu, Jacobs, Britannia, Pim's gibi markalarıyla tanınıyor.

Özellikle İstanbul'daki evlerin yüzde 90'ı içme suyu ihtiyacını su istasyonları, bakkal ve marketlerden karşılar hale geldi. Pazarın hızla büyümesi üzerine, Hayat Su markasıyla pazarda yaklaşık yüzde 40'lık paya sahip olan Danonesa, yakın zamanda farklı bir markayla Damacana üretimine de başlayacak. Danonesa ayrıca, Bolu'da yapımı süren ve yaklaşık 11 milyon dolarlık yatırımla kurulan fabrikada minarel su da üretecek.

YOĞURT REKABETİ

Türkiye'de kaymaklı yoğurt tüketiminin fazla olduğunu belirten Martin, bu nedenle kaymaklı yoğurt kıvamında bir yoğurt ürettiklerini söyledi. Lüleburgaz'daki fabrikanın yıllık 10 bin ton üretim kapasitesine sahip olduğunu vurgulayan Martin, kapasitenin yüzde 50'sinin yoğurt yüzde 50'sinin de süt ve ayran üretimine ayrıldığını söyledi. Süt ürünleri pazarında artan rekabete ilişkin olarak da Martin şunları söyledi:

‘‘Biz sağlıklı ürünlerin tüketimini artırmak istiyoruz. Rakiplerin çok olmasından rahatsız değiliz. En iyi fiyat ve en iyi tatla tüketiciye ulaşmak amacındayız. Ürettiğimiz yoğurdun içinde yaşayan bakteriler vucudu koruyor ve direncini artırıyor. Tamamen doğal. En sağlıklısını ürettik. Çok uzun süre bu yoğurt için araştırmalar yaptık.’’

Hiç bu kadar balık restoranı görmedim

DANONE ile Sabancı Holding arasında yüzde 50 ortaklıkla 1997 yılında kurulan Danonesa'nın Fransız Genel Müdürü François Martin, ‘‘Yapılan istatistiklerin aksine Türkiye'de alım gücünün yüksek olduğunu gözlemliyorum’’ dedi. Martin, özelellikle genç nüfusun yeni tatlara açık olduğunu belirtti.

2.5 yıldır Türkiye'de yaşayan Martin, ‘‘Yarı Türk sayılırım artık. Ailemle geldim, üç çocuğum da burada okuyor’’ dedi. Türklerle Fransızların birbirine benzediklerini belirten Martin, bu nedenle de Türkiye'de yabancılık çekmediğini söyledi. Martin, ‘‘Türkiye'de her istediğimi rahatlıkla bulabiliyorum. Türk yemeklerini de çok seviyorum. Gıdada çok fazla çeşit var. Hayatımda hiç bu kadar balık restoranını yan yana ve birarada görmedim. Hepsi de dolu ve hepsinde de tadlar farklı. Bu beni şaşırtıyor. Türk mutfağı bir harika’’ diye konuştu.

Starların tercihi Evian

EVIAN satılmayan tek şehir İstanbul'du'' diyen Martin, Michael Jackson'dan, Kim Basinger'a, Cindy Crawford'dan Madonna'ya kadar bütün starların Evian içtiğini söyledi. Bu starların, konser için turneye çıktıklarında bir liste hazırladıklarını ve bu listenin en başında da Evian'ın yer aldığını belirten Martin, bir çok yabancı turistin de Türkiye'de Evian aradığını söyledi. ‘‘Bu talebi karşılamak için az miktarda Evian ithal etmeye başladık. Artık Türkiye'ye gelen starlar ve turistler için Evian bulmak zor olmayacak’’ diyen Martin, Hayat Suyu'n da yüzde 10'unu özellikle Ortadoğu ülkeleri ve Almanya'ya ihraç ettiklerini belirtti. Martin, ‘‘Yurtdışında da Hayat Su rahatlıkla bulunabilir’’ diye konuştu.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!