'Mahşerin 4 Atlıs'ı şirketleri zehirliyor

Güncelleme Tarihi:

Mahşerin 4 Atlısı şirketleri zehirliyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2012 16:59

'Mahşerin Dört Atlısı' olarak adlandırılan 'suçlama, savunmaya geçme, duvar örme, hor görme' davranışları, evlilikleri olduğu gibi şirketleri de zehirliyor.

Haberin Devamı

Elemental-Value Yönetici Ortağı Serhan Kuseyrioğlu, çalışanlar arasında ortaya çıkan zehirlerin teşhis edilememesi ya da önemsenmemesi durumunda, şirketlerde derin hasarlar yaratacağına dikkat çekiyor.

27 Ocak 2012, İstanbul– İş yaşamının rekabetçi düzeninde, çalışanlar üzerindeki baskı da giderek artıyor. Bu da kişilerin iş yerindeki iletişim biçimlerinde ciddi sorunlar doğurabiliyor. Evlilik psikoloğu John Gottman’ın evlilikler için tanımladığı ilişki zehirleyen faktörler, bu noktada şirket içi iletişimde de boy göstermeye başlıyor. Özellikle takım olarak çalışmak zorunda olan satış, pazarlama, finans gibi birimlerde. Eğer bir şirketteki bir takımın üyeleri arasında 'Mahşerin Dört Atlısı' olarak tanımlanan 'suçlama, dinlemeden savunmaya geçme, duvar örme ve hor görme' davranışları ortaya çıkıyorsa, şirket zehirlenmeye başlamış demek oluyor. Şirketlere değerlendirme ve gelişim konusunda hizmet veren Elemental – Value'nun Yönetici Ortağı Serhan Kuseyrioğlu'na göre, iş yaşamında var olan herkes Mahşerin Dört Atlısı'nın en az biriyle mutlaka karşılaşıyor.

Yönetim kurulu da, ar-ge ekibi de etkilenir

Kuseyrioğlu,“Takım üyeleri arasında birbirini suçlama, bir durumu tartışırken dinlemeden savunmaya geçme, ekipteki diğer kişileri görmezden gelerek ilişkiyi kesip, adeta bir duvar örme ve birbirini hor görme gibi davranışlar varsa, bu sürecin yöneticiler tarafından dikkatle izlenmesi gerekir ” diyor. Serhan Kuseyrioğlu, çalışanlar arasında ortaya çıkan bu davranışların teşhis edilememesi ya da önemsenmemesi durumunda ise şirketlerde derin hasarlar yaratabileceğine dikkat çekiyor.

Bu şartlarda yönetim kurulu, icra kurulu, finans ekibi, satış ekibi, ar-ge ekibi gibi hem yatay hem de dikey ekiplerde görülebiliyor. Kuseyrioğlu, “Durum ne kadar erken fark edilip acil müdahale yapılırsa,  mutlu çalışanların yaratacağı üretken bir iş ortamı ile şirketlerdeki verim kaybı da o kadar hızlı geri dönüyor” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!