Lüks müşterisi ‘sosyal sorumluluk’ arıyor, Louis Vuitton ‘hayır’a kayıyor

Güncelleme Tarihi:

Lüks müşterisi ‘sosyal sorumluluk’ arıyor, Louis Vuitton ‘hayır’a kayıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 03, 2011 00:00

Birleşmiş Milletler İyi Niyet Elçisi ünlü oyuncu Angelina Jolie ile yaptığı reklam anlaşmasıyla dikkat çeken Louis Vuitton, dünyanın pek çok bölgesinde onlarca hayır işi yapıyor. Louis Vuitton’un Başkanı Yves Carcelle, “Lüks tüketicisinin yüzde 64’ü markalarda sosyal sorumluluğu önemsiyor” dedi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN en köklü ve en yaygın lüks markalarından Fransız Louis Vuitton, dünyanın pek çok bölgesinde kültür, sanat ve eğitim alanlarında onlarca sosyal sorumluluk projesine milyonlarca Euro bütçe ayırıyor. Sosyal sorumluluğa ayırdığı bütçesini, cirosu gibi sır olarak saklayan Louis Vuitton, Birleşmiş Milletler İyi Niyet Elçisi ünlü oyuncu Angelina Jolie ile yaptığı reklam anlaşmasıyla dikkat çekmişti. Louis Vuitton’un Başkanı ve CEO’su Yves Carcelle, markanın sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili sorularımızı cevapladı.

Tüketici tercihini etkiliyor

Yves Carcelle, 2007 yılında yapılan bir araştırmada lüks müşterilerinin yüzde 64’ünün sosyal sorumluluk bilinci yüksek olan markaları tercih ettiğini söyledi. “Mirasımızın odağında müşterilerimize ve toplumlara duyduğumuz büyük sorumluluk ruhu yer alıyor. Biliyoruz ki paydaşlarımız da bizden bu önemli sorumluluğu yerine getirmemizi bekliyor” diyen Carcelle, Louis Vuitton’un vaadini, lokal toplumlar ve bireyler için eğitim, kültür ve hem geleneksel hem de güncel konularda yaratıcılığa imkan sağlayan oluşumları destekleyerek gerçekleştirdiğini vurguladı.  Sosyal sorumluluk çalışmalarını hayata geçirirken lokal hareket edip, global düşündüklerini ve her zaman en iyisini yapmaya çalıştıklarını belirten Yves Carcelle şöyle konuştu: “Rusya’da oyun parkları, Japonya’da orman, Çin’de eğitim bursları, Londra’da sanat programları, Paris’teki Louvre Müzesi ya da Meksika’daki Arte Popular Müzesi’ne verilen destek gibi çalışmalarımız, bizim kalbimizin en özel yerinde olan değerlerimizi doğrulamamızı ve güçlendirmemizi sağlıyor.”

Haberin Devamı

Lüks müşterisi ‘sosyal sorumluluk’ arıyor, Louis Vuitton ‘hayır’a kayıyor

Geleceği yaratmak

Louis Vuitton markasının, 5 jenerasyondan fazla zamandır en yüksek seviyede kalite, yaratıcılık ve zanaatkarlıkla özdeşleştiğini hatırlatan Yves Carcelle, “Bilgi birikimimiz ve mirasımız yıllardan beri süregelen eğitim ve nesilden nesile aktarılan bilgilerle oluştu. Biz geçmişin kültürleri ve yaratıcılığının yarının dersleri olduğuna inanıyoruz. Geçmişe saygı duymak ve daha parlak bir geleceği yaratabilmek bizim 150 yıldan fazla zamandır vazgeçemediğimiz en önemli değerlerimiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türkiye’de AÇEV ile kadın okur yazarlığına odaklandı

LOUIS Vuitton, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve AÇEV ile Türkiye’de kadınların okur yazarlık oranının artırılmasına katkıda bulunacak bir proje hazırladı. İstanbul ve Bursa’da eğitimlerinin ilk aşamasını tamamlamış ancak yetkinlik düzeyi yeterli olmayan kadın ve çocukların eğitimlerine katkıda bulunulması hedefleniyor. Projede ayrıca okuma seviyelerini geliştirmek isteyen kadınlara gönüllü eğitmenler aracılığıyla Okuma Günü Programı düzenleniyor. Programdan kadınların çocuklarının yanı sıra 3-8 yaş arasındaki anaokulu ve ilkokul öğrencileri de faydalanıyor. Katılımcıların aynı zamanda hayat kalitelerini yükseltmeleri için gerekli eğitim ve bilgiye ulaşma metodları da veriliyor. Louis Vuitton’un Başkanı ve CEO’su Yves Carcelle, “Gelenek ve kültürün doğru aktarılabilmesi ancak eğitimin desteklenmesi ve eğitim seviyesinin yükselmesiyle olur” dedi.

Haberin Devamı

Lüksün eli yetim ve engelli çocuklara uzandı

LOUIS Vuitton, yerel toplumlara verdiği uzun süreli global destek doğrultusunda, SOS Çocuk Köyleri ile işbirliği de yapıyor. Beş yıllık işbirliği programı eğitim, çocukların geleceği ve dünyadaki engelli çocuklara destek konularını kapsıyor. 1949’da kurulan SOS Çocuk Köyleri, yetim ve engelli çocuklar ile çocuklarına yeterli bakımı sağlayamayan ailelere destek veriyor. Şu anda 132 ülkedeki 500 SOS Çocuk Köyü’nde, 78 binden fazla çocuk ve genç bulunuyor. Her SOS Çocuk Köyü, çocuğa bir ev, SOS annesi ve hepsinden önemlisi aidiyet hissi sağlıyor. Toplamda 1000’den fazla SOS eğitim, toplum ve sağlık kurumlarından 900 binden fazla kişi faydalanıyor. Yves Carcelle, “2009 ve 2010’da, Çin’in depremden hasar gören Chengdu’da kurulan çok fonksiyonlu aktivite merkezine destek verdik. Çin’de 9 SOS Çocuk Köyü’ndeki üstün yetenekli çocuklar ile okulda ve yaratıcılık alanlarında üstün başarı gösteren çocuklar için üniversite eğitim programı başlatıyoruz” dedi. Louis Vuitton ayrıca, Kuzey Fransa’daki Busigny SOS Çocuk Köyü’nde yeni bir oyun parkı inşa ediyor. 1956 yılında kurulan ve Fransa’daki ilk SOS Köyü’nde, 2-18 yaş arası 60 çocuk bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!