Londra Moda Haftası’nda ‘kapanış defilesi’ne çıktı, ünlü markalara fren koydu

Güncelleme Tarihi:

Londra Moda Haftası’nda ‘kapanış defilesi’ne çıktı, ünlü markalara fren koydu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2011 00:00

Orka Grup’un gençlere yönelik markası Tween, Londra Moda Haftası’nın kapanış defilesini gerçekleştirdi. Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçoğlu, “Bu, İngiltere pazarında 5 yıllık yoğun çalışmanın ürünü. İngiltere’den önemli satın almacılar defileyi izledi. Zara, Massimo Duti’nin sahibi Inditex izlemek istedi, davetiye vermedik” dedi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN önde gelen moda başkentlerinden Londra’nın Moda Haftası’nda ilk kez bir Türk marka boy gösterdi. Son 6 yıldır İngiltere pazarında yoğun faaliyet gösteren Tween, Londra Moda Haftası’nın kapanış defilesini gerçekleştirdi. İngiliz basını ve önemli satın alma gruplarının ilgi gösterdiği defile otoritelerden tam not aldı. Damat, Tween, ADV ve D’S markalarını çatısı altında bulunduran Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Biz burada faaliyetlere başladığımızda markayı üst segmente konumlandırmak için gerekli çalışmalara başladık. Gelişen ülkelerde bunu yapmak kolay ama İngiltere’de çok zordu. Bizi en çok yoran ise Türkiye hakkındaki algıydı. London World’de çıkan haberde ‘Bir kapanış defilesi ancak böyle güzel olabilirdi’ ifadesi yer aldı” dedi.
Taklitten korktular
Harvey Nichols, Mr. Start, Mr. Porter gibi İngiltere’nin önemli çok katlı mağaza ve internet satış kanallarının satınalmacılarının defileye ilgi gösterdiğini anlatan Orakçıoğlu, şöyle konuştu: “Bir de defile öncesi ilginç bir olay yaşandı. Zara, Pull and Bear, Bershka, Massimo Duti gibi markaların sahibi Inditex grubunun temsilcileri de defileye gelmek istedi. Londra’daki yetkilerle temas kurdular. Biz de onlara çok kitlesel çalışan markaların yeni tanıtılan bir koleksiyonu görmesini istemediğimizi söyledik. Bizi kopyalarlar endişesi ile bunu yaptık. O gecenin ruhunu yaşamalarına engel olduk.”
6 yıllık emek
Prada’nın yaratıcılarından David Bradshaw ve Can Kenedy’nin ‘Neden Türk markası satalım ki? Alıcısı olmaz ki’ diye direndiğini ancak sabredip önemli bir başarı yakaladıklarını belirten Orakçıoğlu, şunları anlattı: “Şimdi onlar bizden daha çok markayı sahiplendiler. Bu defile 5 yıllık çok ağır bir çalışmanın sonucudur. Marka sürecini tamamladık, 2004’de başladık, 2007’de ortada hiçbirşey yoktu, ‘Vazgeçsek mi’ dedik. Kendimize bir yıl daha tanıdık. 2008’de krizle birlikte biz de patladık.”
10 kat fazla kazanabilirdik
“Londra dünyanın sahnesi, biz de orada en iyi yerdeyiz” diyen Orakçıoğlu, şöyle devam etti: “Marka algısını üst noktaya taşımak için çalıştık. Burada harcadığımız enerjiyi başka yerde harcasak 10 kat daha fazla para kazanırdık, biz başka bir şeyi seçtik. Para yerine markalaşma ve saygınlığı seçtik. Bugüne kadar Londra’da 5 milyon dolar harcadık. Buradaki yıllık ciromuz şimdilik 1.5 milyon dolar. Fakat buranın yarattığı sinerji ile diğer ülkelerin üst segmentlerine girebiliyorsun.  İhracatımız 10 milyon dolar, perakendedeki karşılığı ise 30 milyon dolar.”

Haberin Devamı

Yasak kalktı Harrods ve Selfridges için engel yok

Haberin Devamı

TWEEN’in 2007 yılında Harvey Nichols Londra’da satılmaya başladığını hatırlatan Süleyman Orakçıoğlu, “Biz Harvey Nichols’a başladığımızda rakipleri Harrods ve Selfridges’a girme yasağı koydu. Aralarında inanılmaz bir rekabet var. Bunların dışında da istemedikleri hiçbir yere ürünleri veremeyecektik. Artık Harrods ile anlaşmak için artık bir engel yok, defileye satın almacıları geldi ve büyük beğeni ile ayrıldılar. Önümüzdeki günlerde pazarlığa oturuyoruz” dedi.

Hindistan’da 10 mağazaya çıkıyor

HİNDİSTAN’da Versace gibi top markaların distribütörü Tween’i diğer markalarının yanına aldı ve 5 mağaza açtı, bu sayı yıl sonu 10’u bulacak. Londra ile bütün kapıların açıldığını vurgulayan Süleyman Orakçıoğlu, şöyle konuştu: “Bizi yurtiçi değil yurtdışı heyecanlandırıyor. 2010’da 5 Hindistan, 1 Barselona, 1 Romanya ve 2 Moskova mağazası açtık. Bizim hedefimiz her yerde mağaza açmak değil, kendi aylaklarının üzerinde durabilen, lojistiği oturmuş kalıcı mağazalarla var olmak. Yoksa dünyanın her yerinde mağaza açmak kolay, ancak daha sonra gelen başarısızlık ve kapatma daha büyük yaralar açıyor.”

Haberin Devamı

Hedef New York

LONDRA’da 6 yılda elde ettikleri başarıyı bundan sonra devamlı kılmaya çalışacaklarını belirten Süleyman Orakçıoğlu, “New York’da da iki yıldır faaliyetlerimiz sürüyor. Londra’da 6 yılda uyguladığımız stratejinin aynısını Amerika’da da uyguluyoruz. 6 yılda geldiğiniz noktaya
burada da geleceğiz. Amerika sonra sıra Uzakdoğu özellikle Tokyo” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!