Krize ortak kafa tuttular, altın ve pırlantaya outlet dopingi verdiler

Ekonomik krizle birlikte kuyumcularda altın satışları düşüp, altın bozdurmaya gelenlerin sayısı artarken, altın ve pırlantanın outletinde satış rekorları kırılıyor. Viaport’un ’küçük Kapalıçarşı’ olarak anılan bölümü Via/Bedesten’de hem tüketiciler hem de Anadolu’dan gelen kuyumcular altın ve pırlantaya büyük ilgi gösteriyor.
Krizde ilk etkilenen alan
Koçak Gold’un sahibi İsmet Koçak, ihracat dışında toptan ve perakende olarak 2 satış kanalı kullandıklarını belirterek, çekinerek girdikleri Via/Bedesten’de iyi performans yakaladıklarını söyledi. Yüzde 25-50 fiyat avantajı sundukları vurgulayan Koçak, en çok pırlanta ve 14 ayar altın sattıklarını dile getirdi. Koçak, şunları dile getirdi: "Sektör son bir kaç ayda yüzde 40 daraldı. Perakendeci satamıyor. Üretici fabrikayı kapatıyor. İhracatta yüzde 50 azalma var. Altın, pırlanta ve takının en son ihtiyaçlardan. Aciliyeti yok. Dolayısıyla krizden etkilenen ilk sektördür."
Kadın da erkek de alıyor
Atasay Mağazalar Koordinatörü Tarkan Ehlidil, outletlerde tüketicinin en çok pırlantaya yöneldiğini belirterek, "Tektaş pırlanta yüzükler en çok tercih edilenler. Tektaşını kendi alan da var; eşine, sevgilisine hediye etmek için alışveriş yapan da. Kadın için pırlanta çok önemli bir şey. Hangi yaşta olursa olsun seviyor, istiyor. Fiyatı uygun olunca talep artıyor" diye konuştu.
Erzurum’dan tektaşa geldiler
Meira’nın sahibi Mehmet Gedik, Anadolu’daki kuyumcuların Via/Bedesten’e gelerek, kendi dükkanları için altın ve pırlanta aldıklarını söyledi. Gedik şöyle konuştu: "Anadolu’dan hem kuyumcular hem tüketiciler gelip tektaş, beştaş pırlanta yüzük alanlar var. Burada Anadolu’daki kuyumculara verdiğimiz atölyeden çıkış fiyatıyla satış yapıyoruz. Erzurum’dan bile gelip tektaş alanlar oldu."
Diğerlerinde boş oturuyoruz
Lizay’ın patronu Mahmut Serbest ise outlet kavramıyla ilk kez tanıştıklarını belirterek, mağazalarının performansından memnun olduklarını söyledi. Serbest, "1984’ten beri Bağdat Caddesi’ndeyiz. Diğer yerlerde boş oturuyoruz desem yeridir. Toptan sattığımız malların tahsilatında sıkıntı var. Burada satışlarımız artıyor. Üstelik taksitle anlaşabiliyorsun" dedi. Via/Bedesten’de 4 kuyum markası olduğunu, daha çok markanın ilgi göstermesine rağmen bu sayıyı korumak istediklerini anlatan Viaport Genel Koordinatörü Muzaffer Gülöz ise, özellikle Anadolu yakasında altın-mücevher denilince akla gelen ilk yer olmayı arzu ettiklerini söyledi.
Türk kadını burma bilezik değil pırlanta istiyor
PIRLANTAYA talebin Türkiye’de son yıllarda arttığını anımsatan İsmet Koçak, eskiden burma bilezik takan Türk kadınının pırlantayı yeğlediğini söyledi. Koçak, "Yatırımını bileğinde şıklık içinde taşırken, şimdi tek parmağında pırlantayla mutlu oluyor. Kadınlar birbirlerinin simasından, kılık-kıyafetinden çok takılarına bakıyorlar. Pırlanta da böyle bir şey oldu" diye konuştu.
Altından çok pırlantaya hücum
Outlet mağazalarında altından çok pırlanta satılıyor.
Takımı bozulmuş uygun fiyata satılan pırlanta setlere ilgi yüksek.
Rus, Arap ve Türkmenler en çok alışveriş yapan turist grupları.
Evlenecek çiftler de önemli bir müşteri kitlesini oluşturuyor.
Anadolu’dan kuyumcular gelip kendi mağazalarında satmak için toptan alıyorlar.
Mağazalardaki ekranda ürünün gerçek fiyatı ve outlet fiyatı yazıyor.
1.6 milyar dolarlık altın ihraç ediliyor
Türkiye’den 1.6 milyar dolarlık altın ihracatı gerçekleştiriliyor.
100’den fazla ülkeye ihracat yapılıyor.
35 bin civarında kuyumcu bulunuyor.
6 bin üretici var.
250 bin kişi sektörde istihdam ediliyor.
Piyasada 300-400 ton altın döndüğü tahmin ediliyor.
Yorumları Göster
Yorumları Gizle