Kriz ve petrol fiyatları etkiledi, Michelin lastiği tasarruflu yaptı

Güncelleme Tarihi:

Kriz ve petrol fiyatları etkiledi, Michelin lastiği tasarruflu yaptı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2008 00:00

Küresel kriz ve petrol fiyatlarındaki artışla, otomotiv sektörü küçük, ekonomik ve çevreci araç geliştirmeye ağırlık verirken, lastik firmaları da bu konuda yoğun çalışmalar içinde. Fransız Michelin, tasarruflu ve çevreci lastik konusunda önemli bir adım atarak, yeni lastiği ’Michelin Energy Saver’ ile lastik ömrünü yüzde 40 uzatırken, benzin tüketimini 100 kilometrede 0.2 litre azalttı. Yeni lastik karbondioksit emisyonları ise kilometrede 4 grama kadar düşürüldü.

DÜNYANIN en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin, yeni lastiği ’Michelin Energy Saver’ ile 100 kilometrede rakiplerine göre benzinde 0.2 litre yakıt ekonomisi sağlarken, karbondioksit (CO2) emisyonlarını da kilometrede 4 gram düşürdü. Michelin, çevreye katkıda bulunan yeni lastiği Michelin Energy Saver’ı Fransa’da uluslarası basına tanıtırken, şirketin kalbi olan Fransa’daki inovasyon ve teknoloji merkezinin de kapılarını açtı. Fransa’da, Clermont-Ferrand’daki Ladoux Michelin Teknoloji Merkezi’nde yapılan testlerde ’Michelin Energy Saver’ın, yakıt tasarrufu sağladığı, ıslak zemin pistinde rakiplerine göre üç metre daha kısa fren mesafesi sağladığı ve kullanıcılarına optimum güvenlik sunduğu gözlendi. Michelin Grubu Yönetici Ortağı Didier Miraton, bir teknoloji şirketi olduklarını belirterek şöyle konuştu: "Lastik teknolojik bir ürün, Michelin ise teknolojik ve inovatif bir şirket. Michelin geleceğin hareketliğini bugünden öngörüp, lastiğe bağlı zorlukların üstesinden gelmek için inovasyonu şirketin temel değerlerinden biri olarak benimsiyor.15 yıl önce dünya üzerinde 80 milyon taşıt varken, bu sayı günümüzde 900 milyona ulaştı, 20 yıl sonra ise 1.5 milyara ulaşması öngörülüyor. Lastikler bir otomobilde bir depo yakıtın 1/5’ini, bir kamyonda 1/3’ünü bir iş makinasında ise 1/4’ünü harcıyor. Michelin bu doğrultuda lastiklerin yakıt tüketimini azaltmaya odaklandı."

Tak-çalıştır çözümü

Avrupa Komisyonu’nun AB’de satılan yeni otomobillerin ortalama emisyonlarının 2012 yılına kadar 130 gram CO2’ye indirilmesi için motor teknolojisinde yenilikler yapmaları yönünde bir yasa önerdiğini belirten Miraton "2006’da, Avrupa’da satılan yeni otomobiller için ortalama CO2 emisyonu miktarı, kilometre başına 160 gramdı. Otomobil üreticileri 2012 yılana kadar, tüm modellerinin kilometre başına ortalama CO2 emisyonu miktarında 30 gram azalma sağlamak zorunda. Bu bağlamda Michelin Energy Saver temel bir rol oynayacak çünkü otomobil üzerinde başka bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan lastik tek başına ve hemen, ortalama CO2 emisyonunu kilometrede ortalama 4 gram düşürüyor. Bu, otomobil üreticileri için ’tak ve çalıştır’ çözümüdür" dedi.

60 bin dolara lastik

DÜNYANIN
en büyük lastiği olma özelliği taşıyan Michelin 59/80R63 XDR’in tanesi 60 bin dolar. Açık maden ocaklarda kullanılan kamyonlar için tasarlanan dev lastiğin çapı 4.03, genişliği 1.50 metre ve ağırlığı 5 tondan fazla. Lastik başına 100 tondan fazla yük taşıyabiliyor. Dev lastik, iki küçük otomobil üretmek için yeterli olan 890 kilogram çelik ve 600’den fazla otomobil lastiğine yetecek kadar olan 3 bin 850 kilogram kauçuktan üretiliyor.

Fransa’nın ’Kennedy Ailesi’

MICHELIN’
in patronu Edouard Michelin’in teknesi Sein Adası yakınlarında bilinmeyen bir nedenle iki yıl önce battı. Edouard Michelin’in ölümü ile yönetimde Michelin soyadlı kimse kalmadı. 21 yıldır Michelin’de çalışan ve Michelin’in dördüncü kuşak yöneticisi olan Edouard Michelin’in başkanlık görevini şirketin diğer ortağı Michel Rollier sürdürüyor. Michelin’in büyükbabasının babası tarafından kurulan şirketin sahibi aile için Amerika’nın efsane ailesi "Kennedy" benzetmesi yapılıyor. 119 yıllık aile şirketinin sahibi Michelinler’de de Kennedy ailesindeki inanılmaz ölüm olaylarının benzerleri yaşandı. Bu olaylar şöyle: İlk felaket 1930’ların başında yaşandı. Michelin’in öz oğullarından biri 1930’da bir kaza sonucu yaşamını yitirdi. Beş yıl sonra kardeşi yine kazada öldü. Her ikisi 34 yaşında ölen kardeşlerin ardından 1937’de Pierre Michelin trafik kazasında öldü. Bu ölümler şirketin 1955’e kadar aile dışından yönetilmesine neden oldu. Edouard Michelin 1985 yılından bu yana şirkette görev yapıyordu. Sır ölümüyle şirket yönetimi diğer ortak patron Michel Rollier’e geçti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!