Kriz, reklam pastasını yüzde 60 küçültecek

Güncelleme Tarihi:

Kriz, reklam pastasını yüzde 60 küçültecek
Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2001 00:00

Ekonomik kriz sırasında ÅŸirketlerin reklam harcamalarını kısması, reklam pastasının da küçülmesine yol açtı. Reklamcılar DerneÄŸi BaÅŸkanı Faruk Atasoy, bu yıl reklam yatırımlarında yüzde 60'ı bulabilecek bir düşüşün söz konusu olduÄŸunu bildirdi.Reklamcılar DerneÄŸi'nin verilerine göre, 1999 yılında televizyon, gazete, dergi, açıkhava, sinema ve radyo olarak ana mecralarda 924 milyon dolar, yerel mecralar, yapım giderleri ve komisyonlar olarak 307 milyon dolar olmak üzere toplam 1 milyar 231 milyon dolarlık reklam pastası oluÅŸtu. GeçtiÄŸimiz yıl ise reklam pastası yüzde 14.6'lık bir artışla toplam 1 milyar 411 milyon dolar düzeyine çıktı. Ancak bu yıl sektör, ekonomik krizin etkisiyle ciddi bir küçülme yaşıyor. Cirolar düşerken, istihdam daraldı. Atasoy, ekonomik krizin sektörü olumsuz etkilediÄŸine iÅŸaret ederek, ‘‘Bu yıl mecralarda gerçekleÅŸen reklam yatırımlarında yüzde 60'ı bulabilecek bir düşüş söz konusu’’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!