Ekonomik kriz sırasında şirketlerin reklam harcamalarını kısması, reklam pastasının da küçülmesine yol açtı. Reklamcılar Derneği Başkanı Faruk Atasoy, bu yıl reklam yatırımlarında yüzde 60'ı bulabilecek bir düşüşün söz konusu olduğunu bildirdi.Reklamcılar Derneği'nin verilerine göre, 1999 yılında televizyon, gazete, dergi, açıkhava,
sinema ve radyo olarak ana mecralarda 924 milyon
dolar, yerel mecralar, yapım giderleri ve komisyonlar olarak 307 milyon dolar olmak üzere toplam 1 milyar 231 milyon dolarlık reklam pastası oluÅŸtu. GeçtiÄŸimiz yıl ise reklam pastası yüzde 14.6'lık bir artışla toplam 1 milyar 411 milyon dolar düzeyine çıktı. Ancak bu yıl sektör, ekonomik krizin etkisiyle ciddi bir küçülme yaşıyor. Cirolar düşerken, istihdam daraldı. Atasoy, ekonomik krizin sektörü olumsuz etkilediÄŸine iÅŸaret ederek, ‘‘Bu yıl mecralarda gerçekleÅŸen reklam yatırımlarında yüzde 60'ı bulabilecek bir düşüş söz konusu’’ dedi. Â
button