TBB’nin bankaların kredi kartları uygulamalarına ilişkin olarak yaptığı açıklamada, kredi kartının sadece mal ve hizmet alımı için değil, aynı zamanda nakit avans hizmeti sunması nedeniyle de tercih edilen bir araç olduğu ifade edilen açıklamada, kredi kartlarının yapılan işlemlerin kayıt altına alınması dolayısıyla vergi kaybının azaltılmasını da sağlayacağı kaydedildi. Kredi kartlarının finansal hizmetlerin etkin ve daha düşük maliyetle sunulmasına olanak sağladığı ve ekonomik birimlerin davranışları hakkında sağlıklı bilgi sunduğu da bildirildi.
SORUNLU KARTLAR:
Toplam kart sayısı dikkate alındığında, son dönemde kamuoyuna yansıyan sorunların sınırlı sayılı kesime ait olduğuna dikkat çekilen açıklamada, Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre Ağustos sonu itibariyle kredi kartı sayısının 29 milyona ulaştığı anımsatıldı.
Merkez Bankası’nın verilerine göre ise ağustos itibariyle kredi kartı borcunu ödemeyen ve borcunu gecikmeli olarak ödeyenlerin taşıdıkları sorunlu kart sayısının ise 570 düzeyinde olduğuna işaret edilen açıklamada, ‘Bu sayı 2000 yılından itibaren listede yer alan tüm kayıtları içermekte olup, yaklaşık 250 bin kişiye tekabül etmektedir. Bu durumda sorunlu kredi kartı sayısı oranı yüzde 2 civarındadır. Diğer bir deyişle kartların yüzde 98’i sorun içermemektedir’ denildi.