KOSGEB kredisi nasıl alınır? Destek kredisi başvuru şartları neler?

Güncelleme Tarihi:

KOSGEB kredisi nasıl alınır Destek kredisi başvuru şartları neler
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2018 12:36

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), kendi işini kurmak isteyen vatandaşlar için pek çok fırsat sunuyor. KOSGEB destek kredisi için almak isteyen vatandaşların istenen şartlara uygun olması ve gerekli evrakları tamamlaması gerekiyor. Peki KOSGEB kredisi nasıl alınır? Destek kredisi başvuru şartları neler?

Haberin Devamı

1990 yılında kurulan KOSGEB, hibe ve destek kredileriyle büyük bir ilgi görüyor. Küçük ya da orta ölçekli işletmeler, üretim kapasitelerini artırmak, AR – GE konusunda kendini geliştirmek, kurumsallaşma gibi özelliklere de sahip olabilmek için de KOSGEB destek kredisi alabilirler. KOSGEB hibe ve desteklerinden yararlanmak isteyenler ilk olarak online sistem kayıt yaptırmalıdır, başvuru işlemi ücretsiz olarak gerçekleştirilir. İşte KOSGEB destekleri ve başvuru süreciyle ilgili bilgiler!

KOSGEB KREDİSİ NASIL ALINIR?

KOSGEP hibe ve desteklerinden yararlanmak için ilk olarak; KOSGEB’e üye olunmalıdır. Bunun için KOSGEB‘e giriş yaptıktan sonra şifre ve kullanıcı almak gerekir. Bu esnaf için de KOBİ’ler için de gerekmektedir. KOSGEB’e üye olan KOBİ’ler KOSGEB KOBİ beyannamesini doldurmalı ve,  kredi başvurusu için KOSGEB veri tabanına kayıt olmalıdır. KOSGEB veri tabanına kayıt olmak için ise KOSGEB girişten girip bütün bilgilerinizi, vergi numaranızı yazmanız gerekir. Bu şekilde kayıt birkaç dakikada yapılabilmekledir. 

DESTEK KREDİSİ BAŞVURU ŞARTLARI

KOSGEB kredi başvurusu yapacak olanlar için gerekli evraklar ve şartlar belirlenmiştir. Bu kişilerin her şeyden önce Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması gerekmektedir. Suriyeliler KOSGEB kredisi alamaz. 18 yaş şartı bulunup aynı zamanda KOBİ’ler için ve esnaflar için ayrı şartlar da bulunur. Diğer yandan hapishaneden çıkanlar için yani Mahkumlar için KOSGEB destekleri de bulunur. KOSGEB kredisi için, eğer yeni işletme kurulacaksa daha önce KOSGEB kredisi alınmamış olması gerekmektedir.

DESTEK KREDİSİ NASIL ALINIR?

• Girişimci adayının Uygulamalı Girişimcilik Eğitimini tamamlayarak katılım sertifikasının alınması• İşletmenin kurulması,• KOSGEB veri tabanına kayıt yapılması,• KOBİ Bilgi Dokumanı, • KOBİ Beyannamesi ve eklerinin KOSGEB’e sunulması,• KOBİ Beyannamesinin onaylanmasından sonra Yeni Girişimci Desteği Başvurusunun ve İş Planının online hazırlanması.• Yeni Girişimci Desteği Başvurusunun, İş Planının ve eklerinin kaşeli imzalı olarak KOSGEB’e verilmesi.• Başvurunun ön değerlendirmesinin yapılması ve uygun olması halinde Kurula sevk edilmesi,• Kurul Toplantısının yapılması,• Başvurunun kabulü halinde işletmenin Yeni Girişimci Desteği Taahhütnamesinin teslimiyle destek sürecinin başlatılması,• Kurulun uygun bulduğu ve hizmet/ürün alımı tamamlanan giderlere ilişkin online olarak Ödeme Talep Formu hazırlanması ve ekleriyle KOSGEB’e teslimi,• Ürün tespit işlemlerinin KOBİ Uzmanları tarafından yapılmasına müteakip bütçe durumuna göre destek ödemesinin yapılması.

KOSGEB DESTEKLERİ

1. KOBİ Proje Destek Programı
2. Tematik Proje Destek Programı
3. İşbirliği Güçbirliği Destek Programı
4. AR-GE, İnovasyon ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı
5. Genel Destek Programı

1. Yurt İçi Fuar Desteği
2. Yurt Dışı İş Gezisi Desteği
3. Tanıtım Desteği
4. Eşleştirme Desteği5. Bağımsız Denetim Desteği
6. Nitelikli Eleman İstihdam Desteği
7. Danışmanlık Desteği8. Eğitim Desteği9. Enerji Verimliliği Desteği
10. Tasarım Desteği
11. Sınai Mülkiyet Hakları Desteği
12. Belgelendirme Desteği
13. Test, Analiz ve Kalibrasyon Desteği

6. Girişimcilik Destek Programı
7. Gelişen İşletmeler Piyasası KOBİ Destek Programı
8. Kredi Faiz Desteği9. Laboratuvar Hizmetleri

BAKMADAN GEÇME!