Koç, beyaz eşyada bir marka daha yaratacak

Güncelleme Tarihi:

Koç, beyaz eşyada bir marka daha yaratacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 1997 00:00

Haberin Devamı

Ekonomist Dergisi'nin haberine göre, Koç Grubu, 1998 yılında Arçelik, Beko ve Demirdöküm'e yeni bir kardeş yaratacak. Grubun beyaz eşya şirketleri, yeni markanın yanısıra 1998'de pazara 41 de yeni model sunacak.

Koç Holding 1998 yılını beyaz eşyada atılım yılı ilan etti. Grup bünyesinde Arçelik, Beko ve Demirdöküm markalarıyla yapılan üretime yeni bir konsept ve yeni bir isim eklenecek.

Haftalık Ekonomist Dergisi'nin haberine göre, Grup bu yeni konsepti büyük dağıtım ağları ve hipermarket zincirleri için geliştirecek. Böylece yıllardır kendi bayileri kanalıyla ürünlerini tüketicilere ulaştıran Koç Grubu, artık hipermarketler ve büyük dağıtım ağlarında farklı ürünlerle yer alacak. Koç beyaz eşya grubundaki şirketlerin Türkiye genelinde 5 bin 600 tane bayiisi bulunuyor. Bayi teşkilatında sadece kendi markalarının satılmasına izin veren Koç Grubu, 1998 yılına iki yönlü bir stratejiyle hazırlanıyor. Yeni modelleriyle kendi bayii teşkilatını güçlendirerek, iş hacmini artırmayı hedefleyen Grup, farklı bir çizgiyle büyük dağıtım ağlarında yer almaya hazırlanıyor.

Beyaz eşyada yeni model çalışmalarına hız veren Koç Holding, 1998'in ilk üç ayında beyaz eşyada 41 yeni model çıkartacak. Yeni modellerde ağırlık buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinasında olacak. Beyaz eşya grubunda 1997 yılı boyunca çıkartılan yeni ürün sayısı ancak 25'i bulurken Koç'un üç ay içinde 41 yeni model çıkartacak olması sektörü hareketlendirecek. Grup ayrıca küçük ev aletleri, ısıtıcı grubu ve müzik setlerinde de yeni modeller geliştirilecek. Koç'un beyaz eşya grubunda sadece 44 modeli vardı. 1990'da model sayısı 100'e, 1997'de de 180'e ulaşmıştı. 1997 yılında ise 25 yeni model çıkartıldı. 1998 yılında çıkartılacak 41 yeni modelle, grubun ürün gamı 221'e çıkmış olacak.

HEDEF DAĞITIM AĞI

Grup, büyük dağıtım ağları ve hipermarket grupları için yeni bir çizgi oluşturmaya çalışıyor. Grup yöneticileri bu konudaki stratejiyi şöyle açıklıyor: ‘‘Türkiye'de önemli bir gelişme oluyor. Yeni dağıtım kanalları, hipermarketler açılıyor. Biz bu dağıtım kanalları ve hipermarketlerle ilişkiye girerek bu kanallar için yeni bir seri üretim yapmayı düşünüyoruz. Burada yeni bir çizgi yaratmalıyız. Bu çizgi yeni bir marka ile olabileceği gibi, Arçelik ve Beko markalarını da kullanabiliriz. Ama, bu yeni çizgi kesinlikle dağıtım ve hipermarket zincirleri için geliştirilecek ve ortak bir isim ve konsepti içerecek.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!