GeriKobi 6 soruda paylaşım ekonomisi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

6 soruda paylaşım ekonomisi

6 soruda paylaşım ekonomisi

Teknolojiinin gelişmesi ve tüketici alışkanlıklarının değişmesi paylaşım ekonomisini kaçınılmaz hale getirdi. İşte 6 soruda paylaşım ekonomisi...

Özellikle teknolojinin gelişmesiyle birlikte dünyada ekonomiden toplumsal algıya, kullanılan jargonlardan pazarlama tekniklerine kadar pek çok olgu değişti. Bu değişimin içerisinde yer alan kavramlardan biri de paylaşım ekonomisi. İnsanların ilgisi ve ihtiyacı arttıkça daha da büyüyen bu sektör, ekonomik bir alternatif olması nedeniyle ilerleyen dönemlerde daha da büyüyecek gibi görünüyor. Paylaşım ekonomisi hakkında merak edilenleri 6 soruda bir araya getirdik.

Paylaşım ekonomisi nedir?

Öncelikle paylaşım ekonomisinin tanımından başlayalım. İnsanlık tarihinin en eski ortak özelliklerinden biri olan paylaşmak, günümüzde bir gelir kaynağı olarak kullanılıyor. Bu ekonomi türü, kullanmadığınız (veya kullanmadığınız bir dönemde) bir aracı ya da ürünü karşılık beklemeden ya da ücret karşılığında başkalarının ihtiyaç ve kullanımına sunmaktır. Burada takas sisteminde olmayan alıcı ve satıcı kavramları yer alıyor.

Paylaşım ekonomisinin araçları nelerdir?

Paylaşım ekonomisinde özellikle sosyal medya ve internet çok etkili. Bu ekonomide yer almak için ücretsiz olarak açacağınız bir sosyal medya hesabını kullanabilir ve burada ürünlerinizi pazarlayabilirsiniz. Üstelik bu pazarda istediğiniz her şeyi paylaşabiliyorsunuz. Bu durum, paylaşım ekonomisinin özgürlük alanını oldukça genişletiyor ve satılacak ürün yelpazesini hayal gücünüze bağlı olarak sınırsız hale getirebiliyor.

Küresel ekonomiye katkısı var mı?

Paylaşım ekonomisi, ülkelerin yasal ekonomilerine çok büyük bir katkı sağlamayabilir. Ancak düşük-orta gelirli kişiler arasında çok sık tercih edildiği için alım gücünü artırabiliyor. Ayrıca israfı, aşırı tüketimi ve üretimi de uzun vadede etkileyebiliyor.

Gelecekteki durumu nedir?

Paylaşım ekonomisi, şu anda bile büyük şirketlerin kurulmasına ön ayak oldu. AirBnb, Uber gibi büyük şirketlerin bu fikirden hareket ettiğini belirtebiliriz.

Girişimcilerin yolunu açar mı?

Yukarıda da belirttiğimiz üzere paylaşım ekonomisi günümüzde, girişimcilere örnek olacak başarılı projeleri meydana getirdi. Girişimciler, yeni startup projeleri ile paylaşıma yönelik pazarları geliştirebilecektir.

Türkiye'de ilgi görüyor mu?

Gençler arasında sosyal medya kullanımının en yaygın olduğu ülkelerden biri olan Türkiye, paylaşım ekonomisi için de oldukça uygun bir saha. Şu anda da taşımacılık ve giyim sektöründe başarılı girişimler bulunuyor.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle