Kırmızı olsun bir lira fazla olsun

Güncelleme Tarihi:

Kırmızı olsun bir lira fazla olsun
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2006 00:00

Basında En iyi Gazete Reklam Kampanyası ödülünü alan Mercedes-Benz Türk’ün Pazarlama Direktörü Eşref Biryıldız, "Kırmızı olsun bir lira fazla olsun" sözünü hatırlatarak ödülden duydukları memnuniyeti dile getirdi. Biryıldız, ödülü başarının tescili olarak gördüklerini vurguladı.

ÇARPICI üç ilanıyla Kırmızı-Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde, Basında En İyi Gazete Reklam Kampanyası ödülünü Mercedes-Benz’in kamyon reklamları aldı. üç fotoğrafı da Fotoğrafları Alman fotoğrafçı Rainer Startmann tarafından Türkiye’de çekilen Atego, Aksor Kamyon ve Aksor çekicilerinin tanıtıldığı imaj kampanyasının aldığı ödülü çok önemsediklerini söyleyen Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Eşref Biryıldız,
/images/100/0x0/55eb0edef018fbb8f8a84e6c
"insan başarısı tescil edilince seviniyor" dedi. "Kırmızı olsun bir lira fazla olsun" sözünü de hatırlatan Biryıldız, "Emeğimizin karşılığını aldık" diye konuştu.

LİDER FAZLA BÖBÜRLENMEZ:

Reklam harcamalarımızda en büyük payı basın ilanlarına yaptıklarını, bunun nedenlerinden birini de "sürekli TV’de görünecek bütçeye sahip olmamakla" açıklayan Eşref Biryıldız, reklamlarını şöyle anlattı: "Son 12.5 yılda 4 kriz yaşadık, 5 yıl krizle geçti. Uzun yıllardır ödül kazandığımız ilan gibi imaj ilanları yapmak istedik. Ne yazık ki taksit ve kampanya ilanları yapmak zorunda kaldık. Bunlarda öne çıkması gereken faiz oranı. Son üç yıldır işlerimiz düzeldi, artık imaj ilanlarına da yer verebiliyoruz Satış ne kadar iyi gidiyorsa reklamın o kadar başarılı olduğunu anlıyoruz. Mercedes-Benz’in dünyanın en prestijli otomotiv markası, en büyük ticari araçlar üreticisi olduğunu vurguluyoruz. Güvenilirlik, sağlamlık, satış sonrası hizmet ağı genişliği, uzun vadeli akıllı yatırım gibi özellikleri diğer markalar da kullanıyor. Liderliği çok fazla böbürlenmeden, alçak gönüllülükle söylemek gerek. Çünkü Türkiye’de uzun süre lider kalanlara da tepki duyuluyor."

KIRMIZILI KAMPANYA:

Biryıldız, reklamlarda gözettikleri noktaları ise şöyle anlattı: "Kamyoncunun hangi zor şartlarda çalıştığını, evine nadiren gittiğini, aracı evi gibi kullandığını biliyoruz. Diğer yandan kamyon her yükü taşıyabiliyor. Kampanyada espri olmasını, kullanıcının, filo sahibinin hislerini yansıtmasını ve ürünümüzün performansını da öne çıkarmasını istedik. Kampanyada kamyonun her yükü taşıyabildiğini göstermek için bir limandaki konteynerları sanki onun üzerindeymiş gibi gösterdik. Çok olumlu tepkiler aldık. BBDO ile aramızda sürekli bir bilek güreşi var, biz sektörü iyi bildiğimizi düşünüyoruz, tabularımız var. Aynı şekilde ajansımızın da tabuları var. Sonuçta birlikte çalışıyoruz ve en iyiyi bulmak için uğraşıyoruz, reklam ödül aldığına göre doğru yoldayız."

ÖDÜL BAŞARININ TESCİLİ:

Ödülü de anlamlı bulduklarını dile getiren Biryıldız, "Her ne kadar reklamı yaratan ekip biz olmasak da katkıda bulunduğumuz ve markamızı taşıdığı için ödül alınca çok sevindik. Ödül gerçekten önemli" dedi. Biryıldız "Günde 14 saat çalışıyorum, insan başarısı tescil edilince seviniyor. Erzurumlular kırmızı olsun bir lira fazla olsun, der. Ne mutlu ki ilanımız da Kırmızı’da ödül aldı. Ama biz de basın reklamcılığına yönelerek, paramızı bu yönde harcayarak bu konuda üzerimize düşeni yapıyoruz" diye konuştu.

Fotoğrafların nerde çekildiği merak edildi

REKLAM
Ajansı Alice BBDO, bu yılki Kırmızı’da Henkel Persil için hazırladığı ilanla Basında En İyi Kozmetik, Kişisel Bakım ve Güzellik Ürünü; Fritolay için hazırladığı reklamla da Basında En İyi Gıda Reklamı ödülünü aldı. Alice BBDO Kreatif Direktörü Ozan Varışlı
/images/100/0x0/55eb0edef018fbb8f8a84e6e
Mercedes-Benz için hazırladıkları reklam kampanyasını hikayesini şöyle anlattı: "Mercedes-Benz çekici kamyonlarıydı konumuz. Art Direktör Kutlay Sındırgı, reklam yazarı Emel Korkmaz’la birkaç alternatif ürettik. Müşteri bu fikri seçti. Alman fotoğrafçı Rainer Stratmann geldi, mekan araştırması yaptı. Fotoğraflar Adapazarı ve İstanbul’da çekildi. Kampanya 2 ayda tamamlandı. Yaratıcı fikir çok basitti; kamyonun kasasına bir başka görüntü tesadüfen denk gelecekti. Biri ev imajıydı, bu fikir şoförün hayatının kamyonda geçmesi üzerine kuruluydu. Diğeri taşıma kapasitesini anlatmak içindi limandaki konteynırları kamyon yüklenmiş gibi kurgulandı. Üçüncü de yine hem kamyonunun gücünü hem de tasarımının güzelliğini anlatmak amacıyla kamyon sanki trenle karşılaşmış ve treninin tüm yükünü o çekiyormuş gibi planlandı. Kamyonun yollarda giderken başına gelebilecek şeyleri ve tasarımının güzelliğini ’denk gelme’ yaratıcı fikri üzerinden anlatmaya çalıştık. Fikirleri müşterimize çizerek anlatmıştık. Fotoğraf çekimi çok başarılı geçti. Çoğu kişi Almanya’da çekildiğini düşündü. Kampanyadaki ev Adapazarı’nda, koyteynırlı resim Kadıköy Rıhtımı’nda, trenli fotoğraf Haydarpaşa Garı civarında çekildi."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!