GeriEkonomi Kardeş desteği!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kardeş desteği!

Kardeş desteği!

Ekonominin lokomotifi olan otomotiv sanayisi, yaşanan tüm sıkıntılara rağmen hız kesmeden yatırımlara devam ediyor.

İki yıl önce Türkiye’de kapasitesini yüzde 100 arttıran Güney Koreli otomotiv devi Hyundai, İzmit’te i10 ve i20 modellerinden sonra yeni SUV ve Sedan model üreteceğini açıkladı. Yeni i20 platformunda üretilecek 2 model 2021 yılında piyasaya sunulacak. Hyundai, yeni Sedan için Türkçe bir isim bile düşünüyor.

Türkiye’nin ekonomik dalgalanmayla mücadele ettiği bugünlerde kardeş ülke Güney Kore’den müjdeli haber geldi. Hürriyet’in ‘İzmit’te i20 sedan ve SUV üretilebilir’ başlığıyla 2 Temmuz’da verdiği habere ilişkin resmi açıklama geçtiğimiz hafta yapıldı. Güney Koreli otomotiv devi Hyundai’nin yenilenen Tucson modelinin Antalya’da düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Kibar Holding ve Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, yenilenen i20’nin platformu üzerine bir SUV ve bir Sedan model geliştirileceğini ve bu modellerin Türkiye’de üretileceğini açıkladı. Kibar, Koreli Hyundai ile ortak oldukları Hyundai Assan’ın İzmit fabrikasında üretilecek yeni SUV ve yeni Sedan modelin 2021’de yollara çıkacağını belirtti. Böylece İzmit tesislerinde i10 ve i20’yi üreten Hyundai Assan’ın model sayısı dörde çıkacak. SUV ve Sedan modeller, iç pazarın yanı sıra yurt dışına da ihraç edilecek. Yeni modellerle birlikte 40’ın üzerinde olan ihraç pazarlarının sayısı da çoğalacak.

SEDAN’A TÜRKÇE İSİM

2008 küresel krizinden sonra Koreli Hyundai’nin küçük modellerinin üretim üssü olan Türkiye, yeni dönemde aynı zamanda Avrupa’nın SUV merkezi unvanını da alacak. Türkiye’de üretilecek SUV yepyeni bir model olacak. Sıfırdan geliştirilecek olan modelin, markanın hali hazırda satılan Kona ve Creta modellerinden farklı olacağını söyleyen Ali Kibar, Hyundai Assan’ın yeni modeller için kapasite arttırımına gitmeyeceğini 245 bin adetlik mevcut kapasiteyi dolu dolu kullanacağını söyledi. Yıllık 245 bin adet olan mevcut kapasite dört modelin üretimi için optimize edilecek. Ayrıca, yeni fabrika düzeni ve yeni otomasyonla birlikte yerlilik oranı yüzde 5 daha artacak.

Yenilenen i20 hatchback modeli baz alınarak geliştirilecek Sedan versiyonun ise sadece Türkiye’de üretileceğini söyleyen Kibar, “Bu model özellikle Türk tüketicisinin ihtiyaçlarına cevap verecek. Ülkemizin özgün bir ürünü olacak. Ayrıca yurtdışına da ihraç edilecek” dedi. Yerli Sedan için Türkçe bir isim düşündüklerini ifade eden Kibar, Hyundai Motor Başkanı’nın da böyle bir fikri olduğunu açıkladı.

Kardeş desteği



KORE TÜRKİYE’YE GÜVENİYOR

Güney Kore’nin ve Kibar Holding’in Türkiye’ye güvendiğini ve yatırımlara devam ettiğini söyleyen Ali Kibar şöyle konuştu: “Daha önce planladığımız ve açıkladığımız işlere ilaveten B-SUV segmentindeki yeni modelimize ek olarak bir de sedan modelimizin üretim planlamasını da program kapsamımıza dahil ettik. Yerli otomobil konuları gündeme geldiği sırada bu çalışmamız gündemimizde oldu. Kore’deki üst düzey yönetimden de pozitif bir yaklaşım geldi. Üreteceğimiz yeni modeller, C segmentinin alt kısmından da pazar payı alacak gibi görünüyor. Üretmek istediğimiz B sedan için şimdilik çok fazla detay yok. Kore’deki ana merkezimizden bazı kararlar alınarak süreç devam ediyor. 2019 sonunda Türkiye’de yeni i10’un üretimi başlayacak. Yenilenen i20’nin üretime başlama tarihi ise Eylül 2020’de. Yeni i20 hatchback platformu baz alınarak geliştirilecek SUV modelinin üretimi için Mart 2021 hedefleniyor. 2021 sonunda ise yeni i20 hatchback modelinin, Türkiye pazarına özel geliştirilen Sedan versiyonun üretimi planlanıyor.”

LİDERLİK HEDEFİYLE TÜRKİYE’YE GELDİ

HYUNDAI’nın başarılı C-SUV modeli Tucson, yeni 1.6 litre dizel motoru ve yeni iç mekânıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Tucson’un 1.6 litrelik dizel versiyonunda 4x4 seçeneği de bulunuyor. 1.6 litrelik dizel motora sahip yeni Tucson’un fiyatı 195 bin TL’den başlayıp, en yüksek donanımda 259 bin 700 TL’ye kadar çıkıyor. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, uzun süredir beklenen ürünlerini nihayet piyasaya sunduklarını belirterek, “Zor bir dönemden geçiyoruz ama kesinlikle ürünümüzün tanıtımlarına ara vermek istemıyoruz. Hyundai Assan olarak daha önce ne karar aldıysak ve ne planladıysak bu doğrultuda son hız devam ediyoruz ve stratejilerimize aynı oranda yüzde yüz ağırlık veriyoruz. Zorlu bir dönemde satış yapmak zor ama buna asla ara vermemek şart” dedi. Dizel motorla SUV pazarındaki iddialarını arttırdıklarını söyleyen Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker ise bu yıl 2 bin adeti yeni olmak üzere toplam 6 bin adet Tucson satışı hedeflediklerini söyledi. Göker, “Vergi avantajlı dizel otomatik seçeneğine kavuşan yeni Tucson ile hedefimiz liderlik. 2019-2020 yıllarında bunun için mücadele vereceğiz” yorumunu yaptı.

Kardeş desteği



KRİZLERE DENEYİMLİ YENİ KORELİ BAŞKAN

Türkiye’deki görevine 1 Ağustos’ta başlayan Hyundai Assan Başkan ve CEO’su Ickkyun Oh, kriz konusunda deneyimli bir yönetici olarak dikkat çekiyor. Türkiye’den önce Rusya’da yaklaşık üç yıl görev yapan Oh, “Rusya’daki görevime başladığımda otomotiv sektörü krize girdi. Şimdi de Türkiye’de benzer bir süreç yaşanıyor. Bu dönemde müşterilerimiz yönelik çalışmalar yapacağız” dedi. Yıl başında 230 bin adetlik üretim planını 210 bin adet olarak revize ettiklerini söyleyen Oh, iç pazardaki açığı yeni ihracat pazarlarıyla kapatacaklarını kaydetti. Doğu Avrupa, Güney Amerika, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerindeki ihracat fırsatlarına baktıklarını ifade etti.

 

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle