‘Kahve ve çay’ 620 milyon dolara evlendi

Güncelleme Tarihi:

‘Kahve ve çay’ 620 milyon dolara evlendi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2012 00:00

Amerikalı kahve zinciri Starbucks, çay zinciri Teavana’yı satın almak için 620 milyon dolara anlaştıklarını açıkladı.

Şirketin hedefi, kahvede yakalanan başarıyı çayda da sürdürmek. Starbucks CEO’su Howard Schultz, Teavana ile Starbucks’ta yaptıklarının bir benzerini yapacakların belirterek, “Kahve için ne yaptıysak çay için de onu yapacağız” diye konuştu. Schultz, Teavana mağazalarına içinde hazır çay tezgahları da ekleyeceklerini belirtti. Starbucks’ın dünya çapında yaklaşık 18 bin mağazası bulunuyor. Çay yaprağı ve egzotik çaylar satan Teavana’nın ise ABD, Meksika, Kanada ve Kuveyt’te 300 mağazası bulunuyor. Teavana CEO’su Andy Mack ise mağaza sayılarının 2015 itibariyle 500’e çıkabileceğini aktardı. Blair & Co analisti Sharon Zackfia “Bu Starbucks’ın yaptığı en akıllıca yatırımlardan biri olabilir” diye konuştu.
ÇAY MAĞAZASI AÇACAK
Kahve dışında ürünlerde de başarı elde etmek isteyen Starbucks, 1999’da bir başka çay markası Tazo’yu 8.1 milyon dolara bünyesine katmıştı. Çay satışından yılda yaklaşık 1 milyar dolar kazanan Starbucks, yakın zamanda ilk Tazo çay mağazasını açacağını duyurdu. Schultz, bu mağazanın Teavana için bir laboratuar olacağını söyledi. Şirket, geçen sene de logosundan kahve ifadesini çıkarmıştı. Kahve sektöründe büyük başarı yakalayan Starbucks, ürün portföyünü geliştirmek istiyor. Şirket, 2011 yılı Kasım ayında meyve suyu üreticisi Evolution Fresh’i 30 milyon dolara Temmuz’da da yiyecek reyonunu geliştirmek için pasta ve kek üreten La Boulange’u 100 milyon dolara satın almıştı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!