Japonya'da Türk zeytinyağı şovu

Güncelleme Tarihi:

Japonyada Türk zeytinyağı şovu
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 1999 00:00

Haberin Devamı

Tokyo'da düzenlenen Türk Gastronomi Günleri'nde, Uluslararası Zeytinyağı Konseyi, Türk zeytinyağını Japonlar'a özel bir şovla tanıttı. Konsey, Japonya'nın Türk zeytinyağı için önemli bir pazar olduğunu vurguladı.

Türk zeytinyağı sektörünün önde gelen firmaları tarafından üretilen zeytinyağları Japonya'da görücüye çıktı. Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nin sponsorluğunda Tokyo'da düzenlenen Türk Gastronomi Günleri kapsamında Japonlara altı değişik zeytinyağı tattırıldı. Japon zeytinyağı uzmanları ve gurmeleri markalarını bilmeden tattıkları zeytinyağlarına puan verdiler.

Four Seasons Oteli'nde düzenlenen ve Türkiye'nin Tokyo Büyükelçisi Yaman Başkut ile sefire Filiz Başkut'un da katıldıkları Türk Gastronomi Günleri'nde Profesör Artun Ünsal Türk Mutfağı'nın tarihi ve genel özellikleriyle ilgili bir konuşma yaptı. Hürriyet yazarlarından Tuğrul Şavkay ise zeytinyağının Türk Mutfağı'ndaki yerini ve iyi bir zeytinyağının özelliklerini anlattıktan sonra Japon konuklara şarap bardaklarındaki Türk zeytinyağlarını tattırdı.

Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nin ciddi kampanyası sayesinde zeytinyağı tüketimini yüzde 30 oranında arttıran Japonlar'a bu arada Türk şefleri Aybek Şurdum, Burhan Toprak ile Hünkar Lokantası'nın sahibi Feridun Ugümü'nün hazırladıkları yemekler ikram edildi.

Zeytinyağı uzmanları ve gurmelerin yanısıra lokanta sahipleri, ithalatcı firma temsilcileri, yemek okulları yetkililerinin bulunduğu yaklaşık 100 kadar Japon davetli Türk zeytinyağı ile hazırlanan yemeklere büyük ilgi gösterdi. Türk yemeklerinin özellikle yeni tad arayışında olan gençler arasında büyük rağbet gördüğünü belirten Osmanlı uzmanı Profesör Tadashi Suzuki'ye göre, Türk yemekleri kurslarına katılan Japon genç kızların sayıları giderek artıyor. İstanbul ve Türk mutfağıyla ilgili iki kitabı olan Profesör Suzuki, Akdeniz diyetinin Japonya'daki popülaritesinin artmasının Türk mutfağının tanınmasına ve dolayısıyla Türk zeytinyağının tüketilmesine yol açtığını belirtti.

Uluslararası Zeytinyağı Konseyi'nin verilerine göre, damak tadları farklı olmasına rağmen zeytinyağı diyetine Amerikalılar'dan çok daha çabuk ısınan Japonlar zeytinyağı üreticileri için ciddi bir pazar oluşturuyorlar. Bu yüzden Türk zeytinyağı üreticilerinin, kendilerine önerilmesine rağmen Tokyo'ya gelmemeleri ‘‘önemli bir fırsat kaçtı’’ şeklinde yorumlandı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!