Japonlar dünyanın en mobil ticaretçileri

Güncelleme Tarihi:

Japonlar dünyanın en mobil ticaretçileri
Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2000 00:00

Haberin Devamı

Araştırmalar mobil ticaret sözkonusu olduğunda Japonların, Amerikalı ve Avrupalılar'dan fersah fersah önde gittiğini ortaya koyuyor. Bazı araştırmacılara göre bu fenomen Japonların mobil internet veya mobil servis gibi becerikli aletlere duyduğu büyük "aşk"tan kaynaklanıyor

Söz mobil ticaretten açıldığında Japonlar, Amerikalılar'a ve Avrupalılar'a kat be kat fark atıyor. Örneğin mobil internet kullanımında istatistikler Japonların dünyanın en fazla mobil internet kullanıcısı olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Üstelik de ABD ve Avrupa'daki mobil internet kullanım oranının bir kaç kat üzerinde. Tahminlere göre Japoya dünyanın diğer ülkelerinden bu konuda en az iki yıl önde gidiyor.

Yapılan araştırmalar bu sonucu ortaya çıkarınca iş bunun nedenlerini ortaya çıkarmaya geliyor. Bazı araştırmacılara göre bu davranış kalıbı, Japonların becerikli aletlere olan genetik "aşk" ile doğru orantılı.

Bir başka araştırmaya göreyse bu durumun nedeni Amerikalı ve Avrupalılar'ın mobil internetin potansiyelini yeterince kavrayamamış olması.

NTT sürücü koltuğunda

Halihazırdaki rakamlara göre Japonya yıllık olarak 400 milyon dolarlık mobil ticaret hacmine ulaşmış durumda. 8 Ekim tarihi itibariyle NTT DoCoMo'nun i-Mode adını verdiği servisinin üye sayısı 13 milyonu buldu. i-Mode servisi kullanıcılara mobil telefon ile e-mail alma ve 7 bin internet sitesine girme olanağı veriyor.

DoCoMo, telekom devi NTT'nin, dünyanın ikinci en büyük mobil telefon operatörü. Şirketin başarısı o kadar büyük ki ABD'nin internet devi AOL bile DoCoMo'nun müşterisi ve i-Mode servisinden giriş kabul ederek Japon rakibinin kontrolünü kabul etmiş durumda.

Japon internet danışmanı Akira Sato'ya göre Japonya'nın mobil ticaretteki başarısının nedeni, Japonya'nın pazarın büyütülmesinde lider oluşu ve NTT DoCoMo, mobil internetin potansiyelini ve önemini ortaya çıkarması.

Allegra Strategies Yönetici Direktörü Jeffrey Young Japonya'daki bu başarıyı Japonların davranışlarındaki "becerikli aletlere olan düşkünlük" ile bağdaştırıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!