İyi müşteriye Beymen şoförü

Güncelleme Tarihi:

İyi müşteriye Beymen şoförü
Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 1999 00:00

Haberin Devamı

Beymen, sadece çok özel müşterileri için dağıtacağı Milenium Advantage Card sahiplerine ilginç hizmetler verecek. Bu karta sahip olanlar için Beymen mağazalarında ayrı bir ağırlama bölümü olacak ve bu müşteriler mağazaya gitmek için telefon edip, özel şoför isteyebilecek.

Beymen, önümüzdeki günlerde çıkaracağı Milenium Advantage Card ile iyi müşterilerine yeni hizmetmer sunacak. Bu karta sahip olanlar için Beymen mağazalarında ayrı bir ağırlama bölümü olacak. Sınırlı sayıda verilecek olan bu kartın sahipleri mağazaya gitmek için telefon edip, özel şöför isteyebilecek, bu müşteriler için özel etkinlikler düzenlenecek ve bu kart sahiplerine farklı ödeme şekilleri önerilebilecek.

Geçtiğimiz yıl Boyner Grubu'na ait Beymen'in Genel Müdürlük görevine getirilen Michael Ellis-Jones, Beymen'e soğukluk ve resmiyetin yakışmadığını belirtti. Jones, amacının Beymen markasını daha ucuz bir fiyatla, daha geniş kitlelere sunmak olduğunu söyledi.

Anadolu illerinde tecrübeli perakendeciler aradıklarını belirten Jones, bu uygulamayla önümüzdeki yıl 30 corner açmayı planladıklarını söyledi. Ellis-Jones, birikimlerini aktarmak için; markacılık, büyük mağazacılık, dışa açılma, kárlılığı artırma gibi bir misyonla Beymen operasyonuna başladığını belirterek, ‘‘Türkiye hayatımın en ilginç yıllarını yaşadığım bir ülke olacak. Böyle bir ilginçlik ve değişimi yaşamak istedim’’ diye konuştu. Jones, öncelikle pazarı tanıyıp, beklentileri dinlediğini belirterek, Beymen'in resmiyetten kurtulması için gerekli çalışmalara başladığını anlattı.

Göreve başladığında, ilk olarak, ‘‘Beymen daha geniş bir kesime hitap etmeli’’ diye düşündüğünü belirten Jones, bu kadar güçlü bir markaya soğukluk ve resmiyetin yakışmadığını söyledi. Jones, şöyle konuştu:

‘‘Beymen güçlü olduğu kadar klasik ve resmi bir görüntü taşıyordu. Müşterilerimiz daha çok özel günler ve iş kıyafetleri için Beymen markasını tercih ediyordu. Beymen'i, daha geniş kesime, daha uygun fiyatla hitap edecek bir noktaya getirmek gerekiyordu. Beymen özel günler gibi bir vesile için tercih edilen bir marka olmaktan çıkarak, yaşamın her anına hitap edecek noktaya gelmeliydi.’’ diye konuştu.

‘‘Beymen ceketiyle tekneye binilmez’’ diyen Jones, bu düşünceyle Beymen Erkek-Kadın Spor ve Beymen Studio koleksiyonlarını oluşturduklarını söyledi. Advantage Card müşterilerinin yüzde 46'sının 20 ile 40 yaş arasında olduğunu belirten Jones, Beymen'de klasikten bugünün tarzına bir geçiş yaşanacağını ve fiyatların daha az pahalı olacağını vurguladı. Jones bütün bunları yaparken de, Beymen'in kalite ve değer anlayışı ile müşteriye gösterdiği özeni muhafaza edeceğini söyledi.

Beymen'in müşterilerinin erkek ağırlıklı olduğunu belirten Ellis-Jones, bunun oldukça yanlış olduğunu vurgulayarak uzun vadeli planlarla kadına yönelik çalışmaları öne çıkardıklarını söyledi.

Beymen'in değişen tarzı ve sadeliği ile ön plana çıkacağını belirten Jones, Akmerkez'deki Beymen mağazasının buna iyi bir örnek olacağını ve bu değişimi hissettireceğini söyledi. Jones, Akmerkez'deki baştan sona yenilenen Beymen mağazası için ne kadar harcama yaptıklarını da , ‘‘Çok milyon dolar’’ olarak açıkladı.

YENİ RUH

Beymen'e yeni bir ruh ve değişim getiren Ellis-Jones, ‘‘Hazır giyim alanı değişimi talep eder. Yüksek enerji ister. Pazarı parmağında hissetmelisin. Çelik gibi de sinirlerin olmalı’’ diye konuştu.

Türkiye'nin Harrod's'u

1987 yılında Londra’daki Muhammed El Fayed'e ait Harrod's Yürütme Kurulu Üyeliği yapan Michael Ellis-Jones, Beymen'i de, ‘‘Türkiye'nin Harrod's’’u olarak tanımladı. Jones, 1963 yılında British Home Store'da işe başladı. Daha sonra Debenham's Limited'e görev aldı. 1975 yılında aynı gruba bağlı olan Browns of Chester'a tayin edildi ve burada Chester Mağaza Direktörlüğü ve Satın alma Direktörlüğü yaptı. Yine aynı gruba bağlı Harvey Nihols Limited'e Murahhas üye olarak atandı. 1987 yılında 86 mağazası, 900 milyon dolar cirosu bulunan House of Fraser'da Ürün ve Pazarlama Direktörü olarak çalıştı. Yine aynı grupta Harrods'da Murahhas Üye Yardımcılığı yaptı. 1989 yılından 1998 yılına kadar da 48 mağazası bulunan Ottakar's PLC'de Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Fenwick Limited'de Yönetim Kurulu Üyeliği yaptı.

Alışveriş Merkezleri Kapalıçarşı gibi

‘‘Kapalıçarşı'nın modern versiyonları’’ olarak tanımladığı alışveriş merkezlerinin, Türkiye'de hızla yayılacağını belirten Michael Ellis-Jones, bu merkezlerin de ‘‘C’’ gurubuna odaklı olacağını ve Türkiye'de bu paralelde büyük mağazacılık anlayışının da 'C' grubuna göre gelişeceğini söyledi. Jones, ‘‘Beymen de bu mağazalarla rekabet etmek zorunda. Bu haliyle rekabette zorlanabilir. Onun için tarzını gençleştirmenin ve Cornerlarla Anadolu'da yayılmanın yanı sıra, Beymen Business operasyonunu genişletmeyi planlıyorum’’ dedi.

Türkiye bugünkü tabloyu haketmiyor

Siyasi ve ekonomik olarak Türkiye'nin ABD ve İngiltere'ye kıyasla daha hızlı değişen bir yapısı olduğunu belirten Michael Ellis-Jones, ‘‘Türkiye'de değişim çok hızlı. Eğer bankacılıktan gelen biri olsaydım zor adapte olurdum. Modacı olduğum için bu değişken yapıya çabuk uyum sağladım’’ dedi. Kaynaklarına ve potansiyeline göre Türkiye'nin şu anki tabloyu haketmediğini belirten Jones, Türkiye'nin kaynaklarının iyi kullanılmadığını söyledi.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!