İşte şimdi bizden korkun

Güncelleme Tarihi:

İşte şimdi bizden korkun
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2016 20:24

Güney Koreli otomotiv devi Kia, Türkiye’de büyük rekabetin yaşandığı C sedan segmentine 3 yıl aradan sonra Cerato ile geri döndü. 1.6 litrelik dizel otomatik Cerato ile satış hedefini 30 bine yükselten Kia, Türkiye’de devler ligine yükselecek.

Haberin Devamı

ANADOLU Grubu’na bağlı Çelik Motor’un son yıllarda hızla büyüyen markası Garenta’nın biraz gölgesinde kalan Kia, Türkiye’de gaza basıyor. 2015 yılında 18 bin adet satış gerçekleştiren Koreli marka, 3 yıl aradan sonra satışa sunulan orta sınıf sedan modeli Cerato’nun dizel motorlu versiyonun dopingiyle 2016’da 22 bin adete, 2017’de ise 30 bin adede ulaşacak. Bu satış hedefi Çelik Motor’un bünyesindeki Kia Türkiye’yi hem içeride hem de yurtdışında devler ligine taşıyacak. Kia, yeni Cerato’nun da verdiği itici güçle Türkiye’de en çok satan ilk 10 marka arasına girecek. Yurtdışında ise ilk 10 içinde yer alan Kia Türkiye, 2016’da 22 bin adetlik satışla Hollanda’nın önüne geçerek 6’ıncı sıraya çıkacak. 2017’de ise 30 bin adetle 5’incilik için İtalya ve İspanya’yı zorlayacak. 

Haberin Devamı

ARTIK BİZ DE VARIZ

Kia Türkiye Grup Direktörü Ayşe Tuncel, Koreli markanın dünyada olduğu gibi Türkiye’de de istikrarlı büyüdüğünü belirterek, “2015’te Türkiye otomotiv pazarı yüzde 26 büyürken, Kia yüzde 38’lik büyüme performansıyla dikkatleri üzerine çekti. Şimdi yeni Cerato bu büyümeye önemli katkı sağlayacak. Dizel otomatik Cerato ile ‘bizde varız’, ‘geri döndük’ diyeceğiz. Çünkü Türkiye’de satışların neredeyse yarısını oluşturan bu sınıfta uzun zamandır eksiktik” diye konuştu.

SPORTAGE’Yİ GEÇECEK

2016’da 5 bin adet Cerato satışı hedeflediklerini belirten Tuncel, 2017’de satış hedefinin 10 bin adet olduğunu kaydetti. Türkiye’de en çok satan Kia modelinin 8 bin 500 adet ile Sportage olduğunu söyleyen Tuncel, Cerato ile bu tablonun değişeceğini belirtti. Tuncel, pazar payı hedeflerini ise şöyle anlattı: “2014’te yüzde 1.7 olan pazar payımız, 2015’te 1.9’a yükseldi. 2016’da yeni Cerato’nun yardımıyla yüzde 2’nin üzerinde pazar payı hedefliyoruz. Hedefimiz Avrupa’da yüzde 3’ler civarında olan pazar payını yakalamak. Bu hedefe de önümüzdeki yıl gelmesini beklediğimiz 1.6 litre dizel otomatik Sportage ile ulaşacağımıza inanıyoruz.”

SADECE TÜRKİYE İÇİN GELİŞTİRİLDİ

TÜRKİYE, otomotiv pazarının hızla büyümesi ve Türkiye distribütörlerinin hedefleri arttırması ile Güney Koreli otomotiv devi Kia’nın da gözde ülkesi oldu. Marka, Türkiye distribütörü Çelik Motor’un isteği üzerine Cerato’yu dizel motorlu üretti. Kia Grup Direktörü Ayşe Tuncel, bu durumun Türkiye’nin Kia için ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini belirterek, Türkiye için geliştirilen 1.6 litrelik dizel Cerato’nun dünyada başka bir ülkede satılmayacağını da hatırlattı. Kia, böylece Türkiye’de büyük rekabetin yaşandığı C sedan segmentine 3 yıl aradan sonra yeniden döndü. Markanın Türkiye distribütörü Çelik Motor, 2013’te rakiplerin dizel versiyonlarıyla rekabet edemeyince benzinli Cerato’nun satışına son vermek zorunda kalmıştı. Bu segmentte müşterilerin yarısından fazlası, küçük hacimli dizel motor talep ediyor.

Haberin Devamı

3’Ü BİR ARADA 83 BİN 900 TL

TÜRKİYE’de benzinli ve dizel olmak üzere iki motor seçeneğiyle satışa sunulan yeni Cerato’nun fiyatı 64 bin 900 TL’den başlıyor. 1.6 lt dizel DCT Concept Plus versiyonu lansmana özel 83 bin 900 TL’lik fiyatla sunuluyor. Cerato’da daha premium bir atmosfer yaratmak isteyen Kia, gösterge panelinde, kapı döşemelerinde, orta sütunda ve konsol kapağında yeni malzemeler kullanmış. Otomobilde krom kapı kolları ve ısıtma özelliğine sahip olan yeni koltuklar ve bol sayıda eşya saklama bölmesi var. Otomobili Türkiye’de sattıracak başlıca özelliği 136 beygir gücündeki turbo dizel motoru. 300 Nm trok üreten motor 0’dan 100 km/s hıza 10.8 saniyede çıkıyor. Modelde 130 hp 1.6 litrelik ‘Gamma’ motoru seçeneği de bulunuyor. Bu motorda dökme alüminyumdan üretilmiş silindir blokları ve başlıkları hafif olmasını sağlıyor.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!