GeriEkonomi İstanbullu ‘Giovane’ 24 ülkeyi giydiriyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İstanbullu ‘Giovane’ 24 ülkeyi giydiriyor

İstanbullu ‘Giovane’ 24 ülkeyi giydiriyor

34 yıl önce İstanbul’da küçük bir dükkânda üretim ve satışa başlayan Ercem Tekstil, bugün inovasyon ve Ar-Ge yatırımı ile markalaşma yolunda önemli adımlar attı. Kuruluşundan 7 yıl sonra Giovane Gentile markası ile mağazalaşmaya başlayan şirket bugün 24 ülkeye ihracat yapıyor. Genel müdürü Zaur Samedov, “Yeni trend; insanların üstlerine koruyucu olarak giydiği teknolojik ceketler” dedi.

TÜRKİYE hazır giyim sektöründe dünyanın en önemli oyuncularından birisi. Bunda da yerli markaların yurtdışı atağı etkili oluyor. Her geçen gün yeni başarı hikayeleri yazan markalar, tasarım ve inovasyon ile “Made in Turkey” algısını geliştiriyor. Bu markalardan biri de 1984 yılında İstanbul’da küçük bir dükkanda üretime başlayan Ercem Tekstil. Kuruluşundan 7 yıl sonra kendi markasını yaratan Ercem Tekstil, bugün ‘Giovane Gentile’ markası ile 24 ülkeye ihracat yapıyor ve mağazalar açıyor.

10 MAĞAZA HEDEFİ
34 yıl önce kurulan ve bugün hızlı bir büyüme yakalayan Giovane Gentile’in Genel Müdürü Zaur Samedov, şirketin kuruluşunu ve büyümesini şöyle anlattı: “2001 yılında Giovane Gentile markamızla birlikte hem yurtiçi hem de yurtdışı toptan moda ve hazır giyim sektöründe faaliyetlerimizi yürütmeye başladık. Perakende sektöründe edindiğimiz bilgileri, müşterilerimizin beklentilerini dünya trendlerine uygun tasarladığımız koleksiyonlarla birleştirerek, 2005 yılında Giovane Gentile markamıza entegre olarak Giovane G. Designers markasını da üretimimize katarak tüm erkek trendlerini tek çatı altında topladık. Giovane Gentile olarak 2016 yılında 18 mağaza açarak, mevcut satış alanımızı ikiye katladık. İlk etapta özellikle İstanbul, Ankara, İzmir gibi illerde yapılandık. İstanbul’da toplam 13 mağazaya sahibiz. Anadolu’dan gelen bayilik taleplerini olumlu değerlendirerek, Türkiye genelinde 34 satış noktasına ulaştık. 2018’de planlanan 10 mağazamızdan 6’sını açarak hedefimizde emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

TÜKETİCİ BEKLENTİLERİ
Giovane Gentile olarak asıl hedeflerinin yurtdışında da büyümek ve yeni mağazalar açmak olduğunu anlatan Zaur Samedov, şu değerlendirmeyi yaptı: “24 ülkede toplam 110 satış noktasında müşterilerimizle buluşuyoruz. Amerika, Avrupa, Asya ve Afrika’da birçok konsept mağaza dışında, aynı zamanda yüzlerce corner mağazalarda koleksiyonlarımızı perakende tüketicisi ile buluşturduk. 2017 yılında yurtdışına yaptığımız ihracat ciromuzun yüzde 40‘ını oluşturdu. Eskiden kalın trikolar yapılırdı, artık yeni trend; insanların üstlerine koruyucu olarak giydiği teknolojik ceketler. Moda artık yavaş yavaş ince iplikli, ince bükümlü trikolara döndü ve artık bu tercih ediliyor.”

TÜRK MARKALARININ ALGISI ÇOK YÜKSEK
TÜRK markalarının yurtdışında önemli bir konuma ulaştığını anlatan Zaur Samedov, “Türkiye ekonomisinin önemli sektörlerinden biri olan hazır giyim, yıllardır İtalyan markalarına fason üretim yaptığı için önemli bir know-how’a ulaşmış durumda. Özellikle lüks segment ürünlerin imalatında dünya pazarında ön sıralarda yer alan Türkiye, markalaşmak ve marka ihracatına yönelen şirketlerle gücünü ortaya koymaya başladı. İmalat gücünü tasarım ve pazarlama teknikleriyle birleştirerek gelecek vizyonunu çizen markaların en önemli gündem maddesi Ar-Ge. Sektörün nihai tüketiciyle buluşma noktası ise perakende sektörünün arz noktaları olan mağazalar. Tasarımınızı, imalat gücünüzü ve pazarlama tekniklerinizi perakende satış noktalarında ortaya koyabilirsiniz.”

Yorumları Göster
Yorumları Gizle