İstanbul Metrosu’na ‘alev’e dayanıklı kabloyla giriyor

Güncelleme Tarihi:

İstanbul Metrosu’na ‘alev’e dayanıklı kabloyla giriyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2011 00:00

Üretiminin yüzde 70’ini Avrupa’ya ihraç eden Kablotek, geçen yıl 77 milyon lira ciro yakaladı. 2011’de de yüzde 60 büyüme hedefi koyan firma, son olarak Kadıköy-Kartal metro hattı için 750 kilometrelik aleve dayanıklı özel kabloların üretimini üstlendi.

Haberin Devamı

SİLİVRİ’de 15 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikasında silikon, kauçuk, pvc ve HFFR kablolar üreten Kablotek Kablo Ticaret ve Sanayi Ltd., (Kabtek) Kadıköy-Kartal Metro hattı için yaklaşık 750 kilometrelik ‘zehirli gaz içermeyen, yoğun aleve 180 dakika dayanabilen özel kabloları üretecek. Elazığlı Serkan Zırhlıoğlu ve Ardeşenli Fevzi Yaşaroğlu’nun ortaklığında 2004’ten beri hızlı büyüme yakalayan firma, 2010’da 77 milyon lira ciro yaptı. Cironun yüzde 70’inin AB ülkelerine ve en çok da Almanya’ya ihracattan sağlayan Kabtek, 2011 için de yüzde 60 büyüme bekliyor. 270 kişilik istihdamı olan firmanın ayda 700 ton üretim kapasitesine sahip olduğunu söyleyen Serkan Zırhlıoğlu şöyle başlıyor anlatmaya:

Bayisiydim, ortak oldum

“Elazığlıyız. 1980’de İstanbul’a geldik. Babam inşaat işleri yapardı. Ben İTÜ Jeoloji mezunuyum. Üniversiteyi bitirdikten sonra babamın işinden farklı bir alanda iş kurmak istedim. Kablo sektörüne girdim. Çünkü o dönemde (1996) Türkiye’de silikon kablo imalatı çok azdı, talep de çok yüksekti. Ben de bu alanda fırsat olduğunu düşündüm. Sonra zamanla kauçuk ve diğer kablo üretimlerimizi ekledik. 1996-2002’ye kadar iç piyasada hızlı bir büyüme yakaladık. Ürün grubumuz, daha sok sanayicilere yönelikti. Bu yüzden de sektörden farklı büyüdük. Sürekli yüksek metrelerde mal üreterek büyüdük. Trakya Cam’dan, Ardemir, Kardemir’e kadar birçok sanayici bizim müşterimiz oldu. Yüksek ısıya dayanıklı kablolar gibi hep özel kablolar ürettik. İnşaat kablosu üretmedik. Sürekli kapasite sorunu yaşadık ve hiç fazla kapasitemiz oluşmadı. 2002’den sonra ise ihracata başladık. Kardeşim Kayhan 1994’ten itibaren Almanya’daydı ve onun desteği ile Almanya kapısını açtık.”

Haberin Devamı

Ardeşenli ortak

Serkan Zırhlıoğlu, 2004 yılında, İzmir’de büyük kablo ticareti yapan ve Kabtek’in de bayisi olan Fevzi Yaşaroğlu’yla ortaklık kararı aldıklarını belirtiyor, bu ortaklığın Kabtek’i daha da hızlı büyüttüğünü anlatıyor. Fevzi yaşaroğlu ise, “Biz Ardeşenliyiz ama İzmir’e yerleşmişiz. Benim işim de İzmir’deydi. Kablo ticareti yaparken Kabtek’in başarısını gördüm ve ortak olduk. Serkan Bey üretim ve ihracata, ben ise iç piyasa ve finansmana odaklandım. Böylece çok sağlıklı bir iş bölümü ortaya çıktı. 2004’te 35 milyon lira olan ciromuz 2010’da 77 milyon liraya çıktı” diyor.

Haberin Devamı

3 bin 500 çeşit kablo

Kabtek’in sanayiciler için üretimini, “Bizim yaptığımız ürün tamamen endüstriyel kablodur. İleri teknoloji ürünüdür. Ürün gamımız çok çeşitlenmiş durumda 2010 sonu itibariyle 3 bin 500 kablo üretir duruma gelmişiz. Ağır sanayiden, evlerdeki el aletlerinin içindeki kablolara kadar, AVM projelerinin içindeki çok özel kablolardan (inşaattaki anahtar kilit enerji kablosu hariç), bilgisayar ve telekomünikasyon kablolarına kadar geniş bir yelpazede iş yapıyoruz” diye özetleyen Serkan Zırhlıoığlu, havalimanları için, tüneller için kablo ürettiklerini belirtiyor. Zırhlıoğlu, “Örneğin Kağıthane-Dolmabahçe tünelindeki özel besleme kabloları da yangına dayanıklı çok özel kablolardır ve bizimdir. Şimdi Kadıköy Kartal metro hattınını 750 kilometrelik aynı özellikteki kablosunu üretiyoruz” diyor.

Haberin Devamı

Ericsson’a Kazakistan için kablo bizden gidiyor

NETAŞ, Ericsson, Alcatel gibi küresel proje firmalarının partnerleri arasında bulunduklarını da vurgulayan Serkan Zırhlıoğlu şöyle devam ediyor: “Ericsson’un Kazakistan’da yaptığı projelerin kabloları tamamen bizim tarafımızdan tedarik edildi. Alcatel ile yeni bir sözleşme yapıyoruz ve 2012 sonuna kadar kablo tedarikçisi olacağız. Almanya’da, Avusturya’da çok kuvvetliyiz. İspanya’da yeni başlıyoruz. Ürün grubumuzda Almanya’ya 2009 ve 2010’da en fazla ihracat yapan firmayız. Fransa’da da en büyük tedarikçiyiz.”

Solar teknolojiye dönük üretim başladı

SON dönemde güneş enerjisi alanında Türkiye’de ve dünyada hızlı bir gelişme yaşandığını belirten Fevzi Yaşaroğlu buna paralel olarak solar teknolojilerin ihtiyacı olan özel kabloları da üretmeye başladıklarını anlatıyor. Yaşaroğlu şunları söylüyor: “Bu kabloda da Türkiye’deki ilk üretici olduk ve 2010 itibariyle Türkiye’den çok ciddi anlamda solar kablo ihracatı da yaptık. Bu kablolar panellerin birbirine bağlandığı özel kablolar. Güneş tarlalarında dış sahada kullanılan panellerden enerjiyi iletmek için kullanılan bu kablolar ok zor şartlara özellikle de sıcağa yıllarca dayanmak zorunda. Bunun dışında Avrupa kablo standartında neredeyse biz Silivri’de hemen o standartta üretime başlamayı ilke edindik. İsterse Türkiye’de o standart gerekmesin bunun bizim için önemi yok. Çünkü biz Avrupa’da şampiyonlar liginde oynamak istiyoruz.”

Haberin Devamı

Kuzey Irak’a 500 traktör satacak

FEZALAR Grup, Irak’a 500 adet traktör satışı için sözleşme imzaladı. Ankara’da bulunan Erkunt Traktör fabrikası tarafından Fezalar Grup için Armatırak markasıyla üretilecek traktörler için alım sözleşmesi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, son Irak ziyaretinde gerçekleştirilen Türk-Irak İş Forumu sırasında imzalandı. Bağdat merkezli Wand şirketi ile Fezalar Grup arasında imzalanan sözleşmeye göre; traktörler önümüzdeki aylarda Irak Tarım Bakanlığı’na teslim edilecek. Fezalar Grup Genel Müdür Mehmet Soyupak, bölgenin uzun yıllar siyasi istikrarsızlık sebebiyle tarımdan uzaklaştığını ancak şimdi tarımın yeniden başlayacağını belirterek, “Biz 2009’da Dohuk’ta Germal Fezalar Iraq şirketini kurduk ve Fezalar Agriculture markasıyle bölgede ticarete başladı. Tarım bakanlığı, büyük toprak sahipleri ve özel müteşebbislerle birlikte tarımsal projeler geliştirdik” dedi.

Haberin Devamı

Giyeni radyasyondan korumak için ceket cebine bakır koydu

DAMAT, Tween ve ADV gibi tüm dünyada tanınan markaları bünyesinde bulunduran Orka Group, inovasyon çalışmalarıyla ilginç ürünlere imzasını attı. Grup, kutup ayılarından etkilenerek doğal ısıtma tekniklerine sahip ceket, kertenkeleden esinlenerek ise kişinin aktivitesine göre sıcak ya da soğuk tutan ceket üretti. Orka Group’un yeni dönemde en iddialı olduğu ürünse yeni bir ceket. Cep telefonlarının zararını minimuma indirmek için yola çıkan Orka Group, bakır telleri incelterek bir kalıp halinde takım elbiselerin iç cebine yerleştirdi.

Tasarım olmazsa olmaz

Yürütülen inovasyon çalışmaları sonucunda ortaya çıkan bu ürünleri tanıtan Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ekonominin yeni döneminde sadece fiyat ve rekabetin getirdiği şartlarla ayakta kalınamayacağını vurguladı. Orakçıoğlu, ürünlerde inovasyon ve tasarıma büyük önem verdiklerini söyledi. Daha önce piyasa sundukları leke tutmayan beyaz gömleğin yok sattığını söyleyen Orakçıoğlu, 2010 yılında 2001’de olduğu gibi krizi fırsata çevirdiklerini kaydetti.

Sadece ‘görünüş’ yetmez

Orakçıoğlu, 2010’da yüzde 54’lük bir büyüme performansı gösterdiklerini belirtirken, inovatif ürünlerin diğer ürünlere oranala yüzde 20-30 yüksek fiyatlı olduğunu söyledi. Giysileri sadece görünüşüne bakarak alma devrinin geride kaldığını anlatan Orakçıoğlu, Orka Group’un her geçen gün daha da güçlendirdiği Ar-Ge departmanının çalışmalarıyla inovatif ürünleri koleksiyonlarına kattıklarını söyledi.

Gerilim etkilemedi Diyarbakır, komşuları ev tekstiline çekecek

SON dönemlerde Ortadoğu’da yaşanan olaylara rağmen fuarlar devam ediyor. Ev tekstili sektöründen 70’in üzerinde firma ve firma temsilciliğinin katılacağı Ortadoğu Ev Tekstili Fuarı, Tüyap ve Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) işbirliğiyle 6-9 Nisan 2011 tarihleri arasında Tüyap Diyarbakır Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek. Fuar için Suriye, İran, Irak, Ürdün’deki kamu otoriteleri ve sivil toplum kuruluşlarıyla görüştüklerini belirten Tüyap İcra Kurulu Başkanı Serdar Yalçın, “Dünyanın önde gelen ev tekstili tedarikçisi ülkemizin Doğu, Güneydoğu ve Akdeniz bölgelerindeki ticari etkinliğini artıracak olan, lider markaları bir araya getiren bu fuar, ev tekstili sektörüne Avrasya’da bir pazarlama platformu yaratacak. Bölgedeki hareketliliğe rağmen ticaret yapanlar korku ve tedirginlik içinde değil. Gerilim ticarete yansımıyor” dedi. Ev tekstilinin 5 milyar dolarlık hacme sahip bulunduğunu anlatan TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, “Diyarbakır, bölgenin tekstil ihtiyacının karşılandığı en önemli ili” dedi.

Hannover’da İtalya’dan sonra en çok alana sahip ülke olduk

TÜRK şirketlerinin ürünlerini sergilediği Hannover Messe Sanayi Fuarı’nda, Türkiye 65 ülke arasında alan itibariyle İtalya’dan sonra ikinci, katılımcı sayısı açısından da İtalya, Fransa ve Çin’den sonra dördüncü sırada yer alıyor. Deutsche Messe tarafından “Akıllı verimlilik” temasıyla düzenlenen Hannover Messe Sanayi Fuarı, 65 ülkeden yaklaşık 6500 firmanın katılımıyla kapılarını açtı. İTO tarafından 1992 yılından bu yana milli katılım düzenlenen fuarda, 35’i milli katılım olmak üzere 203 Türk firması 6700 metrekare alanda ürünlerini sergiliyor. Fuarın Türkiye’nin sanayi ihracatı için en kritik buluşma noktalarından biri olduğunu vurgulayan  İTO Başkanvekili Dursun Topçu, şöyle konuştu: “İTO olarak milli katılım ile özellikle KOBİ ölçekli yan sanayi üreticilerini fuara getirdik ve onlara bir yol açtık. Bugüne kadar milli katılım ile gelen firmalar artık kendi başlarına çok daha büyük standlarda fuara katılıyor. Bu da bizim için çok sevindirici bir durum. 2007 yılında partner ülke olarak yer aldığımız fuardan sonra özellikle otomotiv yan sanayinde çok sayıda Avrupalı global otomotiv markası Türkiye’den tedariklerini artırdılar.”

İstanbul Metrosu’na ‘alev’e dayanıklı kabloyla giriyor

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!