İskenderun’u da aldı, limanları ikiledi

Güncelleme Tarihi:

İskenderun’u da aldı, limanları ikiledi
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 10, 2005 00:00

Singapurlu PSA ile Akfen Grubu ortaklığı Mersin Limanı’nın ardından Ä°skenderun Limanı’nın da iÅŸletme hakkını aldı. 4 grubun teklif verdiÄŸi ihalede Arkas Grubu ile çekiÅŸen PSA-Akfen, 80 milyon dolarlık teklifi ile kazanan grup oldu.Devlet Demiryolları’na ait limanların özelleÅŸtirilmesine dün de Ä°skenderun Limanı ile devam edildi. Dün yapılan ihaleye PSA (Singapore Port Authority)-Akfen Ortak GiriÅŸim Grubu (OGG) ile Mersun Limanı ihalesinde de yarışan Hong Kong kökenli Hutchison Port ile Global ortaklığının yanı sıra OK Denizcilik ve Ticaret (Diler Grubu) ve Limar Liman ve Gemi Ä°ÅŸletmeleri (Arkas Grubu) teklif verdi. ÖzelleÅŸtirme Ä°daresi BaÅŸkan Yardımcısı Hasan Köktaş’ın baÅŸkanlığındaki Ä°hale Komisyonu, önce kapalı zarflarda elemesiz teklifleri aldı. Bu aÅŸamada en yüksek teklif 75 milyon dolar olurken, kapalı zarfla yapılan elemeli ilk turda en yüksek teklif 76 milyon dolara çıktı. Bu turda en düşük teklifi veren OK Denizcilik ve Ticaret elenirken, ikinci elemeli kapalı zarfla tekliflerin alındığı turda da Global-Hutchison Ortak GiriÅŸim Grubu elendi. ARKAS’LA YARIÅžTI: Kapalı zarf usulü verilen tekliflerin ardından geçilen açık artırmada PSA-Akfen ile Arkas Grubu yarıştı. Açık arttırmanın 79 milyon dolardan baÅŸlarken aralığı da 250 bin dolar olarak belirlendi. PSA Akfen’in teklifini 80 milyon dolara çıkarmasının ardından Arkas ihaleden çekildi. Böylece geçen ay Mersin Limanı’nın iÅŸletme hakkının 36 yıllığına devri için yapılan ihalede en yüksek teklifi, 755 milyon dolar ile veren PSA (Singapore Port Authority)-Akfen Ortak GiriÅŸim Grubu (OGG), 80 milyon dolara Ä°skenderun Limanı ihalesinin de galibi oldu. Rekabet Kurulu’ndan onay alınmasının ardından ÖzelleÅŸtirme Yüksek Kurulu’nun kararıyla Ä°skenderun Limanı’nın 36 yıllığına iÅŸletme hakkı devir ihalesi sonuçlanacak. Ä°KÄ° AYRI LÄ°MAN: Akfen Grubu Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Hamdi Akın, Singüapurlu ortağı PSA ile birlikte aldıkları iki limanın birbirinden farklı özellikleri olduÄŸuna dikkat çekerek, ‘Mersin konteyner limanı, Ä°skenderun’u ise kargo terminali olarak kullanacağız’ dedi. Ä°skenderun Limanı’na yatırım yapılması gerektiÄŸini belirten Akın, ‘ Ä°skenderun’u bölgenin en iyi limanlarından biri yapacağız, sonuçta kazanan o bölge olacak’ diye konuÅŸtu. PSA’nın danışmanlığını yapan Garanti Yatırım Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Metin Ar da, Ä°zmir Limanı’na katılamayacak olan konsorsiyumun diÄŸer ihalelere katılıp katılmayacağı konusunda ‘ÖzelleÅŸtirmeye çıkıldıkça bakacağız’ demekle yetindi.Önemli bir aktarma limanıİskenderun Limanı, OrtadoÄŸu ülkelerine olan aktarma trafiÄŸine olduÄŸu kadar, Güney ve GüneydoÄŸu Anadolu bölgelerine de hizmet veriyor. Bu bakımdan, aktarma limanı olarak önemli bir role sahip olan Ä°skenderun, 1400 metre uzunluÄŸunda bir mendireÄŸe sahip. 60 bin ton kapasiteli TMO’ya ait bir beton siloya sahip olan limanda rıhtımla baÄŸlantılı bir konveyör sistemi bulunuyor. Yükleme hızı saatte 350 ton, boÅŸaltma hızı saatte 250 ton olan bir cevher konveyörü de bulunuyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!