İş Bankası: Krizde desteği kesmedik böylece 1.1 milyon KOBİ’ye ulaştık

Güncelleme Tarihi:

İş Bankası: Krizde desteği kesmedik böylece 1.1 milyon KOBİ’ye ulaştık
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2009 00:00

İŞ Bankası Genel Müdür Yardımcısı Kayhan Söyler, eylül itibariyle KOBİ müşterilerinin 1 milyonu aştığını belirtirken, “Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da KOBİ’lere yönelik hizmetleri geliştirerek sürdüreceğiz” dedi.

Haberin Devamı

ŞU anda 24 ticari bölge satış direktörlüğü ve 32 Ticari İhtisas şubesi ile müşterilerine hizmet veren İş Bankası’nın KOBİ müşterisi, eylül itibariyle 1 milyon 100 bini aştı. İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Kayhan Söyler, “Kuruluşundan bugüne kadar geçen 85 yıl boyunca, Türk sanayicisinin ve ticaret erbabının yanında yer alan Türkiye İş Bankası için KOBİ’ler ve KOBİ’lerin finansmanı, öncelikli alanlardan birisi oldu” dedi.
Söyler, yürüttükleri çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi: “2008 yılında 142.922 KOBİ müşterimize 20.8 milyar TL tutarında kredi kullandırılırken 2009 yılı Eylül sonu itibariyle 106.933 KOBİ müşterimize 18.4 milyar TL tutarında kredi kullandırımı söz konusu olmuştur. KOBİ kredilerinin Bankamız toplam kredileri içerisindeki payı 2009 yılı Eylül sonu itibariyle yüzde 27’dir. KOBİ müşteri sayımız 2009 yılı Eylül sonu itibariyle 1 milyon 100 binin üstündedir.”
32 ihtisas şubesi hizmet veriyor
“Bankamız, Genel Müdürlük kadrosunun yanı sıra, 24 adet ticari bölge satış direktörlüğü, ticari ihtisas şubeleri ve tüm ülke geneline yayılmış şube ve alternatif dağıtım kanallarıyla geniş bir ticari müşteri kitlesine hizmet veriyor. Esasen tüm şubelerimizde ticari kesime hizmet verilmekle birlikte, 2008 yılında ticari nitelik ve boyutlardaki firmalara ihtiyaçlarına uygun ihtisas hizmetleri verebilmek için ticari şube yapılanmasını faaliyete geçiren bankamız şu anda 32 Ticari İhtisas şubesi ile müşterilerine hizmet veriyor.
59 şube, 22.4 bin çalışan
“Türkiye ekonomisine yön veren bir banka olan İş Bankası, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da KOBİ’lere yönelik hizmetlerini geliştirerek sürdürme gayretinde olacak” diyen Sözler, şunları dile getirdi: “Ülkemiz ve bankacılık adına önemli fırsatların   olduğu bir dönemin içinde olduğumuzun bilinciyle, KOBİ´lerin dünya düzenindeki gelişmelere ayak uydurması, rekabet edebilmesi, kalitesini artırması, global trendler konusunda bilgi sahibi olması önceliklerimiz arasındadır. Bu kapsamda hizmet ağımızı da verimli piyasalarda şube açmak suretiyle büyütmeye devam ederek yurtiçi şube sayımızı 1073’e, personel sayımızı ise 22 bin 457’ye yükselttik. 2009’da yurtiçinde yeni açılan şube sayımız 24 Kasım itibariyle 59’a ulaştı. KOBİ’ler ve KOBİ’lerin finansmanı, kuruluşundan bugüne dek İş Bankası’nın öncelik verdiği alanlarından biri olmuştur. En küçük ölçekli şubemizde bile şube müdürümüzün yanı sıra KOBİ’lerin her konudaki taleplerini karşılayabilecek, her konuyu danışabilecekleri bir ilişki yöneticisi mutlaka vardır.”

Haberin Devamı

2000 oda ile anlaşma yapıldı

Haberin Devamı

İŞ Bankası’nın turizmden çiftçiye, mobilya sektöründen esnafa kadar pekçok sektöre özel paketler, krediler sunan İş Bankası’nın internet sitesi ‘İş’Te Kobi’ ile de daha geniş kitlelere hizmet sunduklarını anlatan Söyler, İş’te Buluşmalar ile de 2008 yılından bu yana yaklaşık 10 bin müşteriye ulaşıldığını anlattı. Bölgesel ihtiyaçların gözetilerek tabana yaygın bazı kredilerde faiz oranlarının uygulanması ve nakit yönetimi ürün ve hizmetlerimizin kullandırılması amacıyla toplam 131 adet ticaret ve/veya sanayi odası, 1802 adet de esnaf odası ile protokol imzalandığını da belirtti.

Profesyonellerle çalışın konsantrasyonunuzu hiç bozmayın

KAYHAN Söyler, önümüzdeki dönem için KOBİ’lere şu tavsiyelerde bulundu: “Mevcut konjonktür çerçevesinde firmalarımıza, şeffaf olmalarını, kayıt altına girmelerini, nakit akışlarını iyi takip ederek kaynak dengelerini sağlam tutmalarını, iyi profesyoneller ile çalışarak konsantrasyonlarını bozmadan faaliyetlerini sürdürmelerini öneriyoruz. İş Bankası olarak kurulduğumuz günden itibaren müşterilerimizin her türlü sıkıntısına beraberce çözüm bulmayı, ortak akıl çerçevesinde ilerleyerek ürün ve hizmetlerimizi onların dokusuna uygun olarak revize etmeyi alışkanlık edindik. Bu tür bir işbirliğinin yarattığı enerji ve hevesle üretmek, hizmet etmek beraberinde müşterilerimizle uzun soluklu bir iletişimi getirdi. Tüm bu faaliyetlerdeki amacımız, müşterilerimize sadece Bankamız ürün ve hizmetlerini satmak değil, ikinci, üçüncü ve izleyen nesillerle de devam edecek uzun vadeli bir iş birlikteliği, çözüm ortaklığı yaratmak.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!