İndirime direnmek Abercrombie’ye pahalıya patladı

Güncelleme Tarihi:

İndirime direnmek Abercrombie’ye pahalıya patladı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2008 00:00

Firma yöneticileri ise fiyat indirerek ’ucuz marka’ imajı yaratma riskine dikkat çekiyor.

Gençlerin en gözde markalarından biri haline gelen Abercrombie & Fitch, sektördeki diğer tüm firmaların henüz Noel gelmeden zayıf ekonomiye direnmek için büyük indirimler uygulamasına rağmen, ısrarla indirim yapmamakta direnince, bu taktik ters tepti ve kasım ayı satışlarında yüzde 28 gibi büyük düşüşler yaşadı. Abercrombie’nin rakipleri arasındaki bulunan American Eagle Outfitters bir ürün alana ikincide yüzde 50 indirim uygularken, Quiksilver 50 dolarlık şortları 30 dolara indirdi. Aeropostale firması ise yüzde 70’e varan indirimlere çoktan başladı bile. Rakiplerinin tüm indirimlerine rağmen fiyat düşürmemekte direnen "Abercrombie", polo t-shirtlerini 60 dolardan aşağıya bir kuruş bile indirmeyince, 18 ay önceki satışlarının çok altında kaldı.

Depolarda yığılma oldu

Satışları iyice düşen Abercrombie’nin, satılmayan ürünlerinin depolarında iyice yığıldığı dönemde çok dikkat etmesi gerektiğini vurgulayan The Wall Street Journal gazetesi, yaşanan ekonomik kriz ortamından etkilenmeyecekleri açık olan aşırı zengine hitap eden Channel ve Versace gibi markaların bile, Noel gelmeden ürünlerinde yüzde 10 indirime başladığına dikkat çekti. Avrupa’da Milano ve Kopenhag başta olmak üzere ABD dışında hızla büyümeye yönelen Abercrombie’nin mal stoğunu, kriz öncesinde tuttuğu oranlarda tutmasının çok riskli olduğu ve bu konuda çok dikkatli olması gerektiğini belirten gazete, ekonominin düzelmesi durumda bile firmanın etiket gücü ve çekiciliğini yeniden kazanmasının zor olabileceğini kaydetti.

Abercrombie’nin Başkanı Michael Jeffries, promosyonların uzun vadede korkunç bir biçimde etki yapacak kısa vadeli çözümler olduğunu belirterek, firmayı ileride ucuz bir marka imajına dönüştürebileceğini kaygısını dile getirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!