İndirime 32 trilyon aktı

Güncelleme Tarihi:

İndirime 32 trilyon aktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 27, 2001 00:00

ÅžiÅŸli'de baÅŸlayıp, Türkiye'ye yayılan indirimlerin sadece Ä°stanbul'daki iki haftalık cirosu 32 trilyon lirayı aÅŸtı. Geçen hafta sonu cumartesi ve pazar günü ile sınırlanan kampanya sayesinde Akmerkez'deki ortalama satışlar 5 kat artarken, Carousel 3 kat, Bursa Zafer Plaza ise 6 kat arttırdı.Ä°ki hafta önce ÅžiÅŸli Belediyesi'nin öncülüğünde baÅŸlayan ve geçen haftasonu da büyük alışveriÅŸ merkezlerinde devam eden indirim kampanyalarında 2 haftada toplam ciro 32 trilyon lirayı aÅŸtı. GeçtiÄŸimiz haftasonu cumartesi ve pazar günü ile sınırlanan kampanya sayesinde Akmerkez'deki ortalama satışlar 5 kat artarken, Carousel 3 kat, Bursa Zafer Plaza ise 6 kat arttırdı.Haftasonunda Ä°stanbul'daki Akmerkez ve Bakırköy Carousel alışveriÅŸ merkezlerini 400 binin üzerinde tüketici ziyaret etti. Bunun 250 binini Carousel, 140 binini Akmerkez'i ziyaret edenler oluÅŸturdu. ÅžiÅŸli'de önceki haftasonu yapılan indirimde yaklaşık 12 trilyon liralık ciroya ulaşılmıştı. Geçen haftasonu yaÅŸanan indirim izdihamı sonucunda ise alışveriÅŸ merkezlerindeki toplam ciro sadece Advantage Card'la Advantage Card'a üye maÄŸazalarda yapılan satışlar 7.5 trilyon liraya çıktı. MaÄŸazaların POS makinası dışında yaptığı Advantage Card iÅŸlemleriyle bu rakamın 10 trilyon lirayı bulması bekleniyor. Advantage Card üyesi olmayan firmaların satışlarıyla birlikte haftasonundaki cironun 20 trilyon lirayı bulduÄŸu tahmin ediliyor. Böylece ÅžiÅŸli'deki indirimle birlikte, iki haftasonunda indirime katılan maÄŸazaların toplam cirosu 32 trilyon lirayı buldu. Bursa'daki Zafer Plaza'nın haftasonu cirosu ise 2 trilyon 250 milyar lira olarak gerçekleÅŸti.SAVAÅžTAN ÇIKMIÅž GÄ°Bİ‘‘İndirim Günleri’’ adı altında geçtiÄŸimiz cumartesi ve pazar günü müşteri akınına uÄŸrayan Ä°stanbul'un büyük alışveriÅŸ merkezlerinden Akmerkez ve Bakırköy'deki Carousel, dün sanki savaÅŸtan çıkmış gibiydi. AlışveriÅŸ merkezlerindeki maÄŸazalar gün boyu raflarını ve vitrinlerini yeniden toparlamaya çalıştı. Bayramlar ve haftasonları dahil olmak üzere bugüne kadarki en yoÄŸun haftasonunu geçiren alışveriÅŸ merkezleri, cumartesi ve pazar günleri ziyaretçi akınına uÄŸradı. Haftasonunda toplam 400 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan alışveriÅŸ merkezleri, yoÄŸun geçen bir cumartesi pazarın mutlu rehaveti içindeydi. Ä°ki günün ardından indirim izdihamının izlerini silmeye çalışan maÄŸazalardan bazıları pazartesi gününü kapalı olarak geçirdi.KAMPANYALARA DEVAMUzun zamandan beri satışlarının durgun olmasından yakınan ve haftasonu indirimleriyle özledikleri satışları yeniden yakalayan alışveriÅŸ merkezlerindeki bazı maÄŸazalar, kampanyaları yılbaşına kadar sürdürme karar aldı. ÅžiÅŸli'de baÅŸlayan ve daha sonra büyük alışveriÅŸ merkezlerinde süren indirim kampanyalarının ilk kez bu kadar etkili olması ise yoÄŸun bir ÅŸekilde yapılan tanıtım ve duyurulara baÄŸlanıyor. MaÄŸaza sahipleri 24-25 Kasım'da müşteri sayısında ve satışlarda yaÅŸanan patlamada, kampanyaların kamuoyunun desteÄŸi sayesinde bu kadar yoÄŸun bir kesime duyurulabildiÄŸini ve etkili olduÄŸunu söylüyorlar.ANADOLU'YA SIÇRADIÄ°ndirim kampanyalarının uzun süredir alışveriÅŸe hasret kalan tüketiciyi maÄŸazalara çekmesi, kampanyaların yayılmasında etkili oluyor. Akmerkez ve Carousel'den sonra bu haftasonu da 1-2 Aralık tarihlerinde Ä°stanbul'da Mecidiyeköy'deki Profilo AlışveriÅŸ Merkezi ve Anadolu Yakası'ndaki Capitol AlışveriÅŸ Merkezi'ndeki maÄŸazalar deÄŸiÅŸik oranlarda indirim yapacak. Böylece indirim kampanyaları Ä°stanbul'un Avrupa yakasındaki büyük alışveriÅŸ merkezlerinden sonra, Anadolu yakasındaki alışveriÅŸ merkezlerine de yayılmış olacak. MaÄŸaza sahipleri, kampanyalarda yapılan indirim oranından çok, tanıtımın ve indirimlerin tüketiciye duyurulmasının çok önemli olduÄŸunu söylediler.Vakko indirimi ÅžiÅŸli'de kaldıŞiÅŸli Belediye BaÅŸkanı Mustafa Sarıgül'ün baÅŸlattığı 'Ä°ster bir simit, ister bir otomobil' kampanyasına yüzde 40'lık bir indirimle destek veren Vakko, 24-25 Kasım'da düzenlenen indirim günlerine katılmadı. Carousel ve Akmerkez'de 24-25 Kasım'da düzenlenen indirim günlerine Lacoste, Adidas ve Mango gibi markalar da markalarının zamansız indirimden zedelenmesini engellemek için destek vermediler.Kabzımallar da indirim günü düzenleyecekAlışveriÅŸ Merkezlerinin tüketimi artırmak için düzenlediÄŸi indirim günleri tüketiciler tarafından büyük ilgi görünce, tüm sektörler canlanmak için kendi çaplarında kampanyalar düzenlemeye baÅŸladı.Bu doÄŸrultuda Ä°stanbul Meyve-Sebze Komisyoncu ve Tüccarlar DerneÄŸi (Ä°MESKOM), BayrampaÅŸa Halinde satılan sebze ve meyvelerin Ramazan ayı sonuna kadar kár edilmeden satılacağını açıkladı. Ä°MESKOM Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Burhan Er, piyasalara canlılık getirmek için kar etmeden satış yapacaklarını belirterek, ‘‘Biz sadece üreticiden alıp komisyonla esnafa satıyoruz. Bu kampanya kapsamında hem biz komisyon ücretlerinden fedakarlık yapıyoruz hemde üreticiler fedakarlık yapıyor. Biz komisyonlarımızı yüzde 10'lardan yüzde 4'lere indirdik’’ dedi.Konak'ta pazar mesaisi baÅŸlıyorKonak Belediyesi, ekonomiyi canlandırma giriÅŸimleri kapsamında, esnaf ve tüketiciyi hareketlendirmek için 2 ay boyunca, pazar günleri de iÅŸyerlerinin açık kalmasına izin verdi. Buna göre, bu hafta sonundan itibaren 1 Åžubat 2002 tarihine kadar, Konak Belediye zabıtası, pazar günü açık olan iÅŸyerleride hafta sonu tatil ruhsatı belgesini aramayacak. Konak Belediye BaÅŸkanı Erdal Ä°zgi, ‘‘Bu karar ülke çapında tüm belediyelerce uygulanmalı. Devam eden indirim kampanaları süresince dönecek para trafiÄŸinin iç piyasada bir anda canlılık saÄŸlayacak’’ dedi. Ramazan Bayramı ve yılbaşı tatili de gözönüne alınarak uygulanacak bu kararın, Konak Belediyesi tarihinde ilk kez baÅŸkanlık yetkisine dayanak alındığı bildirildi. Konak ilçesi sınırlarında yaklaşık 60 bin esnaf, bu uyguylamadan yararlanabilecek.Kimin satışı ne kadar arttı?BEYMEN: PeÅŸin ödemede yüzde 30, Advantage Card ile ödemede yüzde 30 indirim uyguladı, satışlarını yüzde 500 artırdı. MUDO: Yüzde 20 ile yüzde 50 arasında indirim yaptı. Satışlarını 4 kat artırdı ve 1.5 aylık stokunu eritti. Ä°ki günde Akmerkez ve Carousel'de 300 milyarın üzerinde ciro yaptı.HOTİÇ: Kampanyada nakit ödemede yüzde 25, kredi kartıyla ödemede yüzde 15 indirim uyguladı. Ä°ki günde cirosunu 3-4 kat arttırarak yaklaşık 40 milyarlık satış yaptı.BATA: Yüzde 50 oranında indirim uygulayarak cirosunu yüzde 100 arttırdı ve 37 milyar liralık satış yaptı. Bata, ürün stokuna baÄŸlı olarak indirim kampanyasını Ramazan Bayramı'na kadar sürdürecek.SPORT&SPORT: Nakit ödemede yüzde 50, kredi kartına yüzde 30 indirim uygulayarak satışlarını iki günde yüzde 800 arttırdı. Yüzde 50'lik indirime yılbaşına kadar devam edecek.DAMAT&TWEEN: Yüzde 20 ile 30 arasında deÄŸiÅŸen indirim uyguladı. Akmerkez ve Carousel'deki maÄŸazalarında satışlarını yüzde 300 oranında arttırdı. Yüzde 20'lik indirim yılbaşına kadar sürecek. KARACA: Yüzde 30-50'lik indirim uyguladı, haftasonunda satışları 4-5 kat arttı. Ä°ndirim ay sonuna kadar sürecek.ROMAN: Yüzde 40 indirim yaparak, satışlarını 5'e katladı.POLO GARAGE: Nakite yüzde 40, kredi kartına yüzde 30 indirimle, cirosunu 6 kat artırdı. Yüzde 40 indirim yılbaşına kadar sürecek.Ä°PEKYOL: Yüzde 30 indirimle, satışlarını yüzde 100 artırdı. Ä°ki günlük cirosu 40 milyar lira oldu. Ä°ndirim yılbaşına kadar devam edecek.MORE&MORE: Yüzde 10 ile yüzde 50 arasında indirim uyguladı. Satışlarını 5 kat artırdı. Yüzde 40 indirim sürüyor.NETWORK: Yüzde 25 indirimle Akmerkez ve Carousel maÄŸazalarında iki günde 270 milyar lira ciro yaptı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!