IKEA: Bizim katalog İncil’i bile geçiyor

Güncelleme Tarihi:

IKEA: Bizim katalog İncil’i bile geçiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2008 00:00

Dünyanın mobilya ve ev aksesuarları sektörünün devlerinden biri olan IKEA’nın Danışmanı Magnus Brehmer, IKEA’nın 2009 yılı kataloğunun 200 milyon adet basıldığını ve 55 ülkede dağıtımının başladığını söyleyerek, "2009 yılı kataloğumuz, İncil’in yıllık adetinden daha fazla basılıp, dağıtılıyor. Çünkü İncil’in 200 milyonun altında basıldığını çok iyi biliyoruz" dedi.

IKEA’nın dünyadaki tüm üretim merkezlerinin ve mağazalarının kalbi olarak nitelendirilen İsveç’in Almhult kasabası, Türk gazetecileri ağırladı. IKEA’nın Almhult mağazası, Ürün Geliştirme Merkezi, Üretim Merkezi ve Müzesini gezen gazetecilere, burada yapılan çalışmalar ile ilgili bilgiler veren IKEA Danışmanı Magnus Brehmer, Ingvar Kamprad tarafından 1943 yılında kurulan firmanın, ’çoğunluk’ adını verdikleri milyonlarca müşteriye ulaşmanın stratejilerini anlattı. 55 ülkede 1300 üreticisi bulunan IKEA’nın 24 ülkede 283 mağazası, 16 ülkede ise 31 mağazaya franchising programı uyguladıklarını vurgulayan Brehmer, Türkiye’deki ikisi İstanbul, biri İzmir’de bulunan mağazalar zincirine 13 Kasım tarihinde Bursa’yı da ekleyeceklerini söyledi. Magnus Brehmer, bir ürünün tasarımdan, üretime geçişi ve müşteriye ulaşma süresinin en az 1.5, en fazla 10 yıla kadar uzayabildiğine dikkat çekerek, "Bizim felsefimiz, müşterimizi ürünlerimizle mutlu etmek. Vizyonumuz uygun fiyat, güzel tasarım, çoğunluğa hitap etmek, kullanışlılık ve yassı kolilere girebilecek ürünü oluşturmak" dedi. Ürün yelpazesinin tüm dünyada aynı olduğunu dile getiren Brehmer, Almhult kasabasının IKEA’nın dünyadaki mağazalarıyla ilgili stratejik kararlarının alındığı yer olduğunu ve bütün IKEA’ların kalbinin bu merkezde attığını söyledi. Ürün Geliştirme Merkezi’nde 11 tasarımcı, bağımsız olarak da 80 tasarımcının çalıştığını ifade eden Brehmer, 2015 yılındaki tasarımların şimdiden çalışıldığını kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!