İhracata tatil etkisi

Güncelleme Tarihi:

İhracata tatil etkisi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 01, 2018 20:25

AĞUSTOS ayı ihracatında Kurban Bayramı tatili etkili oldu. İhracat yüzde 6.5 azalışla 12.4 milyar dolar olarak gerçekleşti.

Haberin Devamı

Yılbaşından bu yana 8 aylık ihracat 108.7 milyar dolar olurken, son 12 aylık ihracat 162.4 milyar dolara ulaştı. Bu dönemde 169 ülkeye yapılan 3.4 milyar liralık ihracatta TL kullanıldı. Ağustos ayında gerçekleştirilen ihracatın iş günü bazında ortalama değerine bakıldığında; 26 iş günü olan 2017 Ağustos ayında günlük ihracat ortalaması 480 milyon dolar gerçekleşirken, 22 iş günü olan 2018 Ağustos ayında bu rakam yüzde 14.6 artarak 550 milyon dolara çıktı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, “Bayram tatili 9 gün olmasaydı ihracatımızda yüzde 10’un üzerinde bir artış görecektik. Ağustos ayında eksik iş günü sebebi ile yaşadığımız kaybı eylül ayında telafi edeceğiz. Ekim, kasım ve aralık aylarında da çift haneli ihracat artışı öngörüyoruz” dedi.

Ağustos ayında sektörel bazda en fazla ihracatı, 1.6 milyar dolar ile yine otomotiv sektörü yaptı. Otomotiv sektörünü, 1.4 milyar dolarla hazırgiyim ve konfeksiyon ve 1.3 milyar dolarla kimyevi maddeler sektörleri takip etti. Ağustos ayında en fazla ihracat artışı yaşayan sektörler ise, yüzde 177 ile mücevher, yüzde 43 ile çelik, yüzde 10.2 ile yaş meyve sebze sektörleri oldu.

YENİ PAZARLAR ETKİN
İhracat pazarlarına bakıldığında; ağustos ayında 219 ülkeye ihracat gerçekleştirildi. Bu ülkelerden 96’sına ihracatta artış yaşandı. En çok ihracat gerçekleştirilen ilk 5 ülke Almanya, İngiltere, Irak, ABD ve İspanya oldu. Bunların yanında, ihracat artışında dikkat çeken ülkeler de var. Yemen’e ihracatımız 4 katına, Senegal ve Cibuti’ye ihracatımız ise 2 katına çıktı. Ağustos ayı içerisinde Rusya’ya ihracatımız yüzde 16 artışla 273 milyon dolara ulaştı. İsmail Gülle, bakanlık seviyesinde yapılan temasların ardından, Rusya ile ekonomik işbirliğinin daha da derinleştiğini söyledi.

BAKMADAN GEÇME!