İhracat olmasa Bursa fabrikamızı kapatırdık

Güncelleme Tarihi:

İhracat olmasa Bursa fabrikamızı kapatırdık
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2002 02:19

Renault'nun Dünya Başkanı Louis Schweitzer, Bursa fabrikasındaki üretimin yüzde 80'inin ihraç edildiğini söyledi. Schweitzer, ‘‘Bursa'daki fabrikamız sadece Türkiye pazarına üretim yapsaydı, kapatmak zorunda kalırdık’’ dedi. Schweitzer, Türkiye için yeni projelerinin devreye gireceğini bildirdi.

Renault'nun Dünya Başkanı Louis Schweitzer, Bursa'daki Oyak Renault tesislerinin ihracat sayesinde üretimine devam ettiğini söyledi. Schweitzer, ‘‘Bursa'daki fabrikamız iç pazara yönelik üretim yapsaydı. Bugün sadece Türk pazarı için çalışsaydı, fabrikayı kapatmak durumunda kalırdık’’ dedi.

Bursa fabrikasının Avrupa ülkelerine yönelik üretim yaptığını belirten Schweitzer, üretimin yüzde 80'inin ihraç edildiğini söyledi. Türkiye'nin Avrupa'ya yakınlığının hızlı ekonomik büyüme ve istikrarı getireceğini ifade eden Schweitzer, şöyle devam etti:

‘‘Türkiye'de çok sayıda ekonomik kriz gördük. Bu krizler devam eden yüksek enflasyonla bağlantılı olarak ortaya çıktı. Yüksek enflasyonun devam etmesi ekonomik krizlerin büyümesine neden olur. Krizlerin olması ise ekonomik büyümeyi engeller. Bu çok önemli. Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne yakınlığı ekonomiye istikrar getiren bir unsur. Bunun en iyi örneği, Bursa'daki fabrikamızda Avrupa Birliği ülkelerine yönelik üretim yapmamız. Renault için doğru olan şeyler, birçok açıdan Türkiye için de doğru olandır.’’

MEGANE DENEYİMİ

Oyak Renault fabrikasının Megane projesiyle çok büyük deneyim kazandığını ve başarılı olduğunu belirten Schweitzer, Türkiye'deki üretimin Avrupa ile başarılı bir şekilde rekabet edecek düzeyde olduğunu kaydetti. Schweitzer, Türkiye için yeni projelerinin de devam edeceği mesajını verdi.

Türkiye'nin geleceğine güvendiğini kaydeden Schweitzer, şunları anlattı:

‘‘Türkiye ile ilgili güzel haber, Renault'nun pazar payının gelişmesi oldu. Pazarda ise gelişme işaretleri şu an için göremiyoruz. Fakat benim Türkiye pazarına büyük güvenim var. Türk pazarı iniş ve çıkışlara sahip. Fakat çok önemli bir şey var ki; Türk insanının ve ekonomisinin canlılığının devam ediyor olması. Ben ekonominin yukarı çıkışının çok uzak olmadığı konusunda eminim. Bunun ne zaman olacağı konusunda kesin birşey söyleyemem; yıl ortasında veya sonunda olabilir. Fakat bu mutlaka olacak. Türkiye'nin geleceğine güveniyoruz.’’

Renault'nun yeni büyükelçisi Vel Satis

Renault'nun lüks otomobili Vel Satis, mart ayında anavatanı Fransa'da satışa sunulacak. Vel Satis, Türkiye'de ise yılın son çeyreğinde gelecek. Vel Satis'in Fransa'daki fiyatı 30 bin 200 ile 46 bin 700 Euro arasında olacak. Renault, 548 milyon Euro'luk yatırımla 42 ayda gerçekleştirilen Vel Satis modeliyle, dünyada lüks otomobil pazarında yüzde 3'lük pazar hedefliyor. Renault'nun hedefi 2002-2008 yılları arasında 300 bin adet Vel Satis satmak. Renault, Vel Satis'i ‘‘büyükelçi’’ olarak görüyor. Büyükelçi Vel Satis'in tüm dünyada Renault imajını yükselteceği düşünülüyor.

Renault, Formula 1 pistlerine dönüyor

Formula 1'de büyük başarılara imza atan Renault, yıllar sonra yeniden pistlere dönüyor. Renault'nun hedefi yüzde 100 Renault yapımı bir otomobille Dünya Şampiyonluğu. Formula 1'de Renault'nun pilotları Jarno Trulli ve Jenson Button olacak. Renault Formula 1 yarış otomobilinin tanıtımı için Paris'te düzenlenen toplantıda konuşan Renault F1 Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Patrick Faure, Formula 1'e dönüşlerinin nedenini şu sözlerle anlattı: ‘‘F1'e geri dönüşümüzün ilk nedeni sportif amaçlıdır. Tüm tarihimiz boyunca Dünya Şampiyonluğu'nu hiçbir zaman bir 100 Renault otomobille kazanmadık ve çözümlenmemiş meseleleri sevmeyiz.’’

Renault Başkanı Louis Schweitzer ise 2002 yılında F1 Şampiyonası'nda 4'üncü olmayı hedeflediklerini belirterek, ‘‘Önümüzdeki yıl gelişimimizi sürdüreceğiz. Biz hálá öğrenme aşamasındayız. 2003'te 4'üncülükten daha iyi sonuçlar bekliyoruz. Grand Prix'lerde birincilere sıkı rakip olacağız, özellikle şampiyonlukta’’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!