Hürriyet, krizde reklam payını yüzde 6 büyüttü

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet, krizde reklam payını yüzde 6 büyüttü
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 28, 2001 00:00

Türkiye'nin önde gelen reklamcıları evsahipliÄŸini Hürriyet Gazetesi Reklam Grubu'nun yaptığı gecede buluÅŸtu. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, ‘‘Ekonomik kriz ortamında, ilk 6 ayda Hürriyet'in Türkiye reklam pastasından aldığı pay yüzde 6 büyüdü’’ dedi.Hürriyet Gazetesi Reklam Grubu'nun, reklam sektöründe geleneksel hale gelen ‘‘Yaza Merhaba’’ partisi Ortaköy Feriye Restaurant'ta gerçekleÅŸti. Aralarında Young&Rubicam, Saatchi&Saatchi, Birikim, Universal McCann, Art Grup, Ajans Ultra, Lowe Lintas ve Poyraz'ın da yer aldığı Türkiye'nin önde gelen 135 reklam ajansının temsilcisini biraraya getiren geceye ev sahipliÄŸini Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal yaptı.Geceye Hürriyet Gazetesi Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı ve Genel Yayın Yönetmeni ErtuÄŸrul Özkök, Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Vuslat DoÄŸan Sabancı, Hürriyet BaÅŸyazarı Oktay EkÅŸi, Yayın Danışmanı DoÄŸan Hızlan ve Yayın Koordinatörü Fikret Ercan da katıldı.KRÄ°ZDE BÃœYÃœDÃœKEkonomik kriz ortamında Hürriyet Gazetesi'nin Türkiye reklam pastasından aldığı payın yılın ilk altı ayında yüzde 6 arttığını belirten AyÅŸe Sözeri Cemal, bunun da reklamverenlerin ve reklam ajanslarının Hürriyet'e duydukları güveni ortaya koyduÄŸunu söyledi. Cemal, artışın Hürriyet'e verilen ilanın geri dönüş hızının ne kadar güçlü olduÄŸunu da gösterdiÄŸini vurguladı. Gecenin sohbet konuları arasında önümüzdeki döneme ne tür reklamların damgasını vuracağı, hangi sektörlerin ne tür reklamlar vermesi gerektiÄŸi, kıt kaynaklarla verilen reklamların hedefi 12'den vurabilmesi için hangi yayın organlarının tercih edilmesi gerektiÄŸi yer aldı.NE DÜŞÜNÃœYORLAR?Ekonominin nabzının tutulduÄŸu gecede reklamcıların buluÅŸtuÄŸu ortak fikirler şöyle:Satışların artırılması bu dönemde çok önemli. Satışları artıracak en önemli kanal ise reklam.Amaç satışları artırmak. Bu nedenle de satışa yönelik reklamlar tercih edilmeli. Kampanya ve promosyonlar ile tüketicinin dikkatini çekmek üretici ve reklamcıların öncelikli hedefi olmalı.Türkiye geneline hitap eden tüketim sektörleri, reklamla amaçlarına ulaÅŸabilmek için yazılı ve görüntülü yayın organlarında reklam dönüşü güçlü ve hızlı olan kanallar tercih edilmeli. Fiyat, bu noktada ikinci plana atılmalı.Güçlü holding ve finans kurumlarının imaja dönük reklamlar vererek kriz ortamında halkın yanında olduklarını göstermeleri umut ve inancın güçlenmesini saÄŸlar.Herkesin kabuÄŸuna çekildiÄŸi bu dönemde sadece doÄŸru reklamı doÄŸru kanalda deÄŸerlendiren reklam veren kazançlı çıkacak.Reklamın ülke dinamiklerini harekete geçirdiÄŸi unutulmamalı.CESARET VE GÃœVENHerkesin kabuÄŸuna çekilip krizden çıkmayı beklemesinin doÄŸru bir yaklaşım olmadığının dünyada kabul edilmiÅŸ genel bir doÄŸru olduÄŸunu belirten Lowe Lintas Tanıtım Hizmetleri Ajans BaÅŸkanı Nesteren DavutluoÄŸlu, krizden çıkış için gerekli iki unsurun cesaret ve güven olduÄŸunu söyledi. DavutoÄŸlu, ‘‘Hepimiz aynı gemideyiz. Herkes kabuÄŸuna çekilip olacakları dışardan seyrederse bu gemi yürümez. Yürümesi için birbirimize güvenmeli ve krizden önce ne yapıyorsak onları yapmaya devam etmeliyiz. Normal yaÅŸantımıza dönmeli üretmeli ve tüketmeliyiz. Tüketim de reklamsız olmaz. EÄŸer herkes yarınlarından korkarak yaÅŸarsa bugünleri de kaybederiz’’ dedi.Kriz, marka yaratmak için altın fırsatEkonomik kriz ortamında reklamın vazgeçilmezliÄŸine deÄŸinen reklamcılar, krizin reklamverenler için yeni fırsatlar yaratacağında hemfikir. İç piyasada marka olmak ve markasını güçlendirmek isteyenler için içinde bulunduÄŸumuz dönemin altın fırsatlar sunduÄŸunu kaydeden Reklamcılar DerneÄŸi BaÅŸkanı Faruk Atasoy, ‘‘Kriz dönemlerinde pek çok ÅŸirket büyük bir hataya imza atıp reklamı keser. Oysa daha önceki deneyimler göstermiÅŸtir ki bu dönemde reklam verenler kriz sonrasına pazar paylarını artırmış, marka bilinirlikleri yükselmiÅŸ olarak girer. Ä°ÅŸte bu nedenle böyle dönemler marka yaratmak, markasını güçlendirmek ve pazar payını artırmak isteyenler için altın fırsat anlamına gelir’’ diye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!