Hedef "ucuz turizm ülkesi" imajını yıkmak

Güncelleme Tarihi:

Hedef ucuz turizm ülkesi imajını yıkmak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2011 14:56

14-17 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilecek Uluslararası Golf Turizm Fuarı'na ev sahipliği yapan Belek'in hedefi, Türkiye'nin "ucuz turizm ülkesi" imajını yıkmak.

Haberin Devamı

Dünyanın en önemli golf turizmi etkinliklerinden International Golf Travel Market (Uluslararası Golf Turizm Fuarı) bu yıl ilk kez Türkiye'de düzenleniyor.

Antalya'nın Belek beldesinde bu sene 13'üncüsü gerçekleştirilen fuara 67 ülkeden 350 golf tur operatörü, 1400 delege ve çok sayıda golf sever katılacak.

Cornelia Golf Club'ın ev sahipleri arasında yer aldığı fuarın gala gecesi ise Cornelia Diamond Golf Resort & Spa'da gerçekleştirilecek. Etkinlikler öncesi düzenlenen basın toplantısında konuşan Cornelia Dimond Golf Resort SPA Genel Müdürü Zafer Alkaya, Türkiye'nin sadece ucuz turizm ülkesi olma geleneğini reddettiklerini söyledi.

Söz konusu imajı değiştirmek için golf turizminin önemli bir rol oynadığını belirten Alkaya, "Artık böyle anılmak istemiyoruz. Sürekli fiyat indirmek verimli turizmin önünü kapatacak bir yöntem. Ucuz yerine kaliteli hizmet esas olmalıdır" dedi.

Haberin Devamı

Eylül-Nisan ayları arası tavan yapan golf turizmi sayesinde kış sezonunu da canlı tutmayı sağladıklarını ifade eden Alkaya, böylece istihdamda da bir kayıp yaşanmadığını belirtti.

GOLF TURİSTİ ÜÇ KAT FAZLA HARCIYOR

Golf turizmiyle Türkiye'ye gelen bir turistin günlük harcamasının diğer turistlerinkinin yaklaşık 3 katı olduğunu söyleyen Alkaya, "İşin cazibe noktası da bu" dedi.

/images/100/0x0/55eb1117f018fbb8f8a8df69

Toplantıda konuşan Cornelia De Luxe Resort Otel Genel Müdürü Hakan Duran da
"kesintisiz turizm" için alternatif turizm yapma zorunlulukları olduğunun altını çizdi.

Türkiye'nin golf turizmi konusundaki rakiplerinin İtalya, İspanya, Yunanistan, Hırvatistan ve Portekiz olduğunu ifade eden.Duran, "golf turizmi için en uygun koşullara sahip olan Belek'in bu potansiyelinin kullanılması gerektiğini" söyledi.

"BELEK 6 YILDA ÇOK GELİŞME KAYDETTİ"

Toplantıya katılan isimlerden Uluslararası Golf Tur Operatörleri Birliği (IAGTO) Genel Müdürü Carlton Carugati ise golfün Türkiye'de 14 yıl önce başladığını ve bundan 6 yıl önce incelemede bulunmak için Türkiye'ye geldiğinde koşulların yeterli olmadığını gözlemlediğini hatırlattı.

Haberin Devamı

O dönem bu fuara ev sahipliği yapmak için teklifte bulunan Türkiye'yi geri çevirdiklerini söyleyen Carugati, "Ancak o günden bu yana Türkiye büyük gelişm gösterdi. 2008 yılında Belek bölgesi 'Avrupa'nın En İyi Golf Destinasyonu' seçildi. Şu anda Avrupa'daki golf paketlerinin yüzde 15'i Türkiye'ye satılıyor. Bütün bunlar da Türkiye'nin artık nasıl lider bir golf
destinasyonu haline geldiğini gösteriyor" dedi.

International Gol Travel market (IGTM) Tanıtım Grubu Müdürü Mark Walsh basın toplantısında yaptığı konşmada, Türk turizm sektöründeki büyümeye dikkat çekerek, “Türkiye’nin turizm alt yapısı, otelleri ve golf parkurları Avrupa’da ki en iyi seçenekler ile rekabet edebilecek konumdadır. Türk Turizm Sektörü, 2010 yılında gelen turist sayısındaki %13’lük dikkat çekici artışla Avrupa’da ki en başarılı ve en hızlı büyüyen sektörler arasında" ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Belek bölgesinde son yıllarda inşa edilen Golf otelleri ve profesyonel golf sahaları ile Türkiye Avrupa Golf turizmi sektöründe ön plana çıkmaya başladığını belirten Walsh, "Golf sporu için çok uygun iklim koşulları, başarılı otelcilik hizmetleri ve başarılı golf sahaları ile Türkiye’nin Golf Turizminin önemli bir oyuncusu olacağına inanıyoruz" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!