Havayolu şirketlerinde ’domuz gribi’ paniği

Güncelleme Tarihi:

Havayolu şirketlerinde ’domuz gribi’ paniği
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2009 00:00

150’den fazla kişinin ölümüne neden olan ve ekonomiye 3 trilyon dolarlık fatura çıkarması beklenen ’domuz gribi’ öncelikle havayolu şirketleriyle seyahat firmalarını tedirgin ediyor.

Global ekonomik krizden darbe alan iki sektör bu sefer ’domuz tekmesi’nden korkuyor. 2003 yılında dünyayı kasıp kavuran SARS salgının da yüzlerinde maskeyle dolaşan insanların yarattığı tedirginlik ve kötü imaj her iki sektörü de olumsuz etkilemişti. Uzmanlar, domuz gribinin etkileri üzerinden spekülasyon yapılmaması için uyarıda bulunurken, henüz tam olarak etkilerinin ölçülemeyeceğini ancak yapılacak spekülasyonların kayıpları artıracağını belirtiyorlar.

Pasifik Asya Seyahat Birliği’nin (PATA) İletişim Direktörü Dale Lawrence, sağlık uzamanlarından danışmanlık alınması gerektiğini belirterek "Paniğe yer verilmemeli. Bütün sektörümüzü ve seyahat edenleri bu konuyu doğru perspektifte tutmaları gerek. Henüz bir salgınla karşı karşıya değiliz. Bu seyahat ve turizm şirketlerinin dişlerine yediği başka bir tekme" dedi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) başkanı Giovanni Bisignani ise hava trafiği üzerinde domuz gribinin ciddi bir etki yapacağı uyarısında bulundu. IATA, ekonomik kriz nedeniyle bu yıl havayolu şirketlerinin 4.7 milyar doları aşan bir kayıp yaşayacağını öngörüyor.

Daha kötü zaman olamaz

Bisignani, "Domuz gribinin yaratacağı etkiler üzerine bir yargıda bulunmak için henüz çok erken. Fakat şurası kesin; yolcuların güvenini olumsuz yönde etkileyecek her şey işimizi bozacaktır. Üstelik havayolu şirketlerinin şu anda karşı karşıya olduğu problemler göz önüne alınırsa budan daha kötü bir zamanlama olamaz" diye konuştu. IATA’ya göre Mart ayında yolcu sayısı bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 11.2 gerilemişti.

SARS tecrübesi var

Singapore Airlines, yolcu sayısında keskin bir düşüş hissetmeye başladığını belirtti ancak Domuz Gribinin yaratacağı etkiler üzerine bir değerlendirmede bulunmaktan kaçındı. Singapore Airlines’ın sözcüsü, SARS nedeniyle önemli bir tecrübe kazandıklarını belirterek, standart işletme prosedürlerini yerine getireceklerini, bir taraftan da söz konusu krizle ilgili olarak hazırlıklar yaptıklarını açıkladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!